Corona nieuws deel 7

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik denk dat het grootste verschil met België bvb toch echt de strengere regels rond sociale contacten zijn, maar als iemand dat hier oppert voor Nederland, dan is dat nutteloos want valt niet te controleren...

Dubbelgeluk en Syane vinden dit leuk.
  2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Idd, ik vind het zo jammer dat NL zo weinig naar België kijkt en alleen maar naar Duitsland.
    Rutte en Merkel zijn echt matties.

Neuzeke, cowgirl80 en aardbei1707 vinden dit leuk.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    Ja en “verplicht scholen dicht” daar luistert gewoon iedereen uit zichzelf naar, er is geen school die dan denkt “goh ik blijf lekker toch open, laat ze maar eerst de wet aanpassen”. Daarom is dat ook een maatregel die lekker makkelijk doorgevoerd kan en thuiswerken niet:(.

Van mijn part leggen we hier een lijst aan van bedrijven die mensen onnodig verplichten naar kantoor te komen en gaan we die bedrijven boycotten en boze brieven schrijven en facebook memes van ze maken, net als Wakker Dier doet met de plofkip in de supermarkt.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.318
    23.469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens, maar dat hadden ze in december al moeten doen.

Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.263
    15.046
    113
    Vrouw
    Daarom heb ik ze gezegd dat ze blij mogen zijn als ze nog voor de voorjaarsvakantie naar school mogen.

Mississippi en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.932
    19.102
    113
    Vrouw
    En uiteindelijk is alles wat nu gebeurd in Nederland, in België ook al geweest of is zelfs al maanden van toepassing.
    Enkel de scholen sluiting was korter maar dat was volgens mij ook alleen maar mogelijk, doordat we al sinds midden oktober amper sociale contacten mogen hebben.

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.932
    19.102
    113
    Vrouw
    Ik vraag mij soms ook wel eens af waarom er zo slecht geluisterd word.
    Thuiswerken is verplicht? Of is het een advies in Nederland?
    Zijn dat dan mensen zonder kinderen, die niet wakker liggen van de scholensluiting of zijn het net ouders die thuis vluchten om toch te kunnen werken?

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.263
    15.046
    113
    Vrouw
    Met mijn zoon (groep 2) heb ik donderdag een nieuw boekje met werkjes opgehaald. Dat is zelfs voor 3 weken...

9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.385
    28.692
    113
    Dit is in FR ook zo inderdaad. Wij gingen in maart direct 2 maanden in volle lockdown, geen medelijden. NL deed toen een 'intelligente lockdown'. Ja, dat werkt natuurlijk niet. Imo moet je mensen namelijk gewoon direct vertellen wat ze moeten doen ipv uitgaan dat men aan hun medemens denkt. Dat doen we hier in Europa namelijk niet dus gewoon iedereen opsluiten als dat is wat nodig is.

Wat ik ook zie in NL is dat de regels stapje voor stapje steeds strenger worden, terwijl FR (en Belgie misschien?) een harder - zachter - harder beleid voert. Periode dat er meer vrijheid is en dan een periode dat alles in lockdown gaat. Daarnaast natuurlijk ook de standaard regels van afstand, mondkapje en max. bezoekers.

Frankrijk is zeker niet perfect maar in Nederland maken ze er een marteling van.

Liekje81, NiVa0230 en Syane vinden dit leuk.
  10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    Denk beide. Werken met kinderen is echt een uitdaging. En mensen hebben geen zin meer om dat te doen dus droppen ze de kinderen op de noodopvang of bij opa en oma

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ik heb gezegd maart en als het eerder lukt is dat mooi meegenomen.

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
  13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar er is ook gewoon zoveel weerstand. Ik weet niet of dat een beeld is dat vooral hier op het forum naar voor komt, of dat het algemeen in de bevolking speelt, maar ik voel dat in België echt veel minder.

Wel op facebook ofzo, maar daar heb je altijd roepers, en er zullen ook vast wel mensen zijn die de regels af en toe breken. Maar algemeen hoor ik rondom mij, op het werk, bij familie, op m'n zoontjes hun school/crèche veel minder gemor.

In de stad waarin werk moet je bvb enkel in het echte drukke centrum verplicht buiten een mondmasker aan, maar ik ben één van de enigen die het ook effectief af doet als ik die zone uit kom (omdat ik er hoogzwanger en met een bril wel echt wat last van heb).

Ik denk dat die eeuwige weerstand ook psychologisch erg vermoeiend werkt. Ik vind het makkelijker om deze hele periode te zien als iets heel onaangenaam, dat ons niet door iemand/iets is aangedaan, maar ons overkomt, en waar we gewoon door moeten. Er komt een einde aan, en tot dan moeten we erdoor.

KleineLai vindt dit leuk.
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    Dat komt beide voor maar er zijn ook werkgevers die het nog steeds nodig vinden dat mensen 2-3 dagen naar kantoor komen. En juridisch kun je dus niks aanvangen als jij dat als werknemer niet wilt. Dat vind ik erger.

Syane vindt dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.932
    19.102
    113
    Vrouw
    Dus eigenlijk doet iedereen maar gewoon wat hij wil?
    De werkgever kan eisen dat je komt en de werknemer kan kiezen of hij liever op bureau werkt?

Zonde voor de mensen die wel gewoon doen wat de bedoeling is.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.385
    28.692
    113
    Ik lees op social media en hier vooral heel veel weerstand. In mijn familie en vriendenkring in NL hoor ik helemaal geen weerstand. Hier in FR ook niet. Iedereen begrijpt het, iedereen neemt het (redelijk) serieus en men roeit met de riemen die men heeft.

Het dikgedrukte denk ik ook. Je mindset heeft grote invloed op hoe je het ervaart denk ik.

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Uhm zo werkt het nu eenmaal......o_O
    Net of je, zonder eigen ervaring, niet kunt bedenken dat niet elke Pool een alcoholist is die zich misdraagt....

Ik generaliseer en zet een hele bevolkingsgroep flink negatief neer, maar hé zo werkt dat nou eenmaal als je maar 1 soort voorbeeld hebt....
    :eek:o_O

Hoezo recht lullen wat heeeeeeel krom is!

meintje, Sado, Mamafiets en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.507
    4.345
    113
    Vrouw
    In dit geval heb ik het over degene die alles heftig, te erg, onacceptabel, niet nuttig, overdreven etcetera vinden hier in Nederland.

KleineLai, Whysteria en Neuzeke vinden dit leuk.
  19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Je hebt juridisch geen poot om op te staan, zie het Parool artikel hierboven. Ik zie daar een taak weggelegd voor de overheid, maar dan krijg je weer het gedoe over inperking van rechten enzo...

Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina