Nou ja, ik denk dat het wel belangrijk is om flexibel te zijn en van pad te wijzigen als dat noodzakelijk blijkt. Die nieuwe mutatie van Covid-19 is natuurlijk nergens in de routekaart opgenomen domweg omdat er nog niets bekend was toen die planning werd opgesteld. En dan moet je opnieuw kijken naar je planning en waar nodig aanpassen. Ik vind wel dat je dan flexibel moet zijn.
Als je 17 miljoen Nederlanders moet overtuigen minder sociale contacten te hebben, afstand te houden, handen te wassen,.... kan je wel wat experten in motivatiepscychologie, gedragsbeïnvloeding, ... gebruiken denk ik. Misschien niet steeds van slechte bedoelingen uitgaan? ....
Als je hier je eigen theorie op toepast, kan je dat niet weten. Want de maatregelen zijn er wel en je kan dus niet weten dat het beter is zonder.....
https://www.nu.nl/coronavirus/6100438/onderzoek-fors-meer-kinderen-slachtoffer-van-mishandeling-tijdens-lockdown.html Hier word ik ook zo verdrietig van!
Ze gaf aan dat haar grens bereikt is. Ik denk dat het moeilijk is om nog te zien waarvoor je het doet en positief te blijven als je er wat door zit.
Klopt, maar daardoor is het ook moeilijk om te proberen objectief te blijven. Ik denk dat veel mensen er doorheen zitten.
Oké ik heb het uiteraard ook niet over alle maatregelen. Ik hou me overal netjes aan en begrijp een hoop. Op de scholen na. En ja de een vindt dit belangrijk en een ander weer dat. In geval van nood moeten er soms dingen gebeuren en dat raakt iedereen. Maar als de nood zo hoog is en overal wordt gezegd dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden maar je in NL nog steeds per week 14 mensen op bezoek mag hebben thuis (en dan reken ik bezoekjes uit huis nog niet eens mee) dan sla je in mijn ogen de plank volledig mis.
Fijn dat de eerste vaccinatie gezet is. Alleen jammer dat de meerderheid van de aanwezigen geen mondkapje draagt. Ook wordt de 1,5 meter niet correct gehanteerd. Ik zal de azijnzijker wel weer zijn maar wanneer keert de overheid nou eens het goede voorbeeld te geven
Even een positieve noot: het Moderna vaccin is net ook goedgekeurd door Europa! Eerste dosissen worden in februari verwacht. Oh en waarom het vaccineren in de UK nog geen zichtbaar effect heeft: er zijn 1,8 miljoen inwoners gevaccineerd, maar de UK heeft 68 miljoen inwoners. In verhouding peanuts dus.
Dat begrijp ik. Maar dan is het net belangrijk om je energie in te zetten op dingen het het kunnen oplossen, verzachten, beter maken. Je energie inzetten op negatieve dingen die niks opbrengen voor jezelf (zoals schuldigen zoeken, je blijven verzetten tegen dingen die zijn zoals ze zijn,...) zorgt er niet voor dat je je beter gaat voelen. Ik heb het ook gehad, maar ik concentreer me daarom op ondersteunen, motiveren, aangenamer maken,.... Misschien ben ik liever struisvogel? Het zorgt er wel voor dat ik het nog vol hou.
Vandaag hoorde ik op het nieuws dat ze in België bedrijven gaan controleren of de mensen die daar op kantoren zijn ook echt nodig zijn op de werkplek ipv thuiswerken... Toen dacht ik; dat is ook precies het probleem wat hier aan de hand is denk ik. In het voorjaar bleven we massaal thuis! Werkgevers waren toegeeflijker (winkels gingen op eigen initiatief dicht) en thuis werken werd voor iedereen de norm. Nu fast forward naar het najaar; werkgevers verplichten medewerkers om te blijven werken, winkels dicht? Dan gaan jullie maar bezorgen bij mensen thuis! Thuiswerkers zijn het zat en gaan gewoon weer naar kantoor... (misschien niet elke dag, maar wel vaker dan 't voorjaar) ook in persoonlijke kringen komen mensen meer bij elkaar zonder afstand, omdat ze het zat zijn... Hoeveel nut hebben de huidige maatregelen als ze niet worden nageleefd? Vandaar denk ik de gedrag aanpassing experts die gevraagd zijn om advies! En daarom denk ik dat we voorlopig geen daling gaan zien in cijfers, dus of dat moet geaccepteerd worden en de regering moet het loslaten en de mensen moeten het maar zelf "voelen". Of nog harder ingrijpen en dus echt alleen nog maar de straat op mogen voor echt noodzakelijke dingen (en dus niet de woonboulevard of speelgoed winkel die dingen thuis wil leveren)
Tja maar als je het punt voorbij bent, is het wss al te laat e. Zolang je kan relativeren en de energie vind om het goede nog in te zien dan ben je dat punt nog niet voorbij e. Goed dat jij de energie had om het nog om te keren maar dat lukt niet bij iedereen natuurlijk.