Ik denk dat dat een kwestie van wennen is. Ik werkte altijd in een team dat 100% in Nederland zat: dat ging over het algemeen hartstikke prima en gemakkelijk. Sinds begin 2020 heb ik een nieuwe functie en daarom een ander team. Ongeveer 5% van mijn team zit met mij in Nederland, de rest zit in Roemenië, Duitsland, Polen, Bulgarije, India en de VS. Het was enorm wennen en tuurlijk is het lastiger een band op te bouwen én te onderhouden, maar onmogelijk is het niet.
Ja dat zie ik! Daarom zeg ik ook dat het precies is hoe je het zegt. Ik denk ik vul je nog ff aan en praat er op door
Ik ken echt heel veel mensen die toch maar kantoor gaan ja. Allemaal met een excuus voor zichzelf waarom het toch nodig is dat ze op kantoor zijn.. " het systeem werkt niet thuis. We moeten overleggen. Ik moet mensen aansturen. Thuis met kinderen kan ik helemaal niet werken. Mijn manager wil dat ik op kantoor kom" Tja ik zie het gewoon best wel veel. Noodopvang zit voller bij ons hierdoor. Opa's en oma's worden weer meer ingezet.
https://nos.nl/liveblog/2364737-noodbevel-om-protest-museumplein-te-beeindigen-kabinet-bijeen-in-catshuis.html Handjevol mensen met een spandoek op de nieuwspagina terwijl het nog geen eens 1% is van de totale beroepsbevolking. Als er nu 170.000 mensen stonden was het nieuws geweest..
haha ze zegt net als je besmet bent ben je niet besmettelijk als je daar met een mondkapje loopt word je denk ik afgemaakt
Ja, helaas is dit echt zo.. Ik werk zelf op kantoor en zou dit in principe (bijna) volledig van uit huis kunnen doen. Zou dan alleen af en toe naar de zaak hoeven om iets te halen. Alleen, iedereen zit bij ons nog gewoon op kantoor. Vanuit de werkgever wordt dit totaal niet gestimuleerd. Ik werk 3 dagen, nu 1 op kantoor, en de andere 2 thuis. Op mijn eigen privé laptop... omdat ik zélf aangeef dit echt belangrijk te vinden, en ik ben dus de enige. Ik heb denk +- 11 collega's op kantoor. Mijn man is ernstig ziek geweest van corona dus werkt ook het liefst alleen maar thuis. Maar hij moet leerlingen begeleiden, dus als hij aangeeft dat hij thuis wilt werken wordt er toch verwacht dat hij komt. Hij werkt nu een dag of 3 per week op kantoor, en dan dus 2 thuis. En weetje, we hebben gewoon de vaste lasten en die lopen gewoon door, corona of niet. Dus om nu de sfeer met onze werkgever op scherp te zetten, willen we ook niet. Het liefst zouden wij méér aansturing vanuit de werkgever hebben op thuiswerken. Maar helaas.. allebei een werkgever die juist zoveel mogelijk wilt dat je op kantoor zit. De kinderen gaan dan dus naar oma (nog geen 55 )echt niet ideaal, maar we weten gewoon niet hoe het anders op te lossen.
Basisscholen en kinderopvang blijven dicht tot 8 februari De basisscholen en de kinderopvangcentra blijven dicht tot 8 februari, en gaan dus niet eerder open. Dat heeft het kabinet zojuist bekendgemaakt. Het Outbreak Management Team (OMT) adviseerde tegen de vervroegde opening, omdat de huidige situatie het niet toe laat. Dat advies wordt overgenomen. Politieke redactie 17-01-21, 16:06Laatste update: 16:09 Het kabinet kondigde begin deze week een verlenging van de lockdown tot 9 februari af, maar hoopte dat het fysieke basisonderwijs vanaf 25 januari weer opgepakt kon worden. Daarmee zou verdere leerachterstand bij kwetsbare leerlingen voorkomen moeten worden. Demissionair minister Arie Slob (Basis- en Voortgezet Onderwijs): ,,Het is helaas onvermijdelijk dat de scholen nog niet voor alle leerlingen open kunnen tijdens deze lockdown. Ik realiseer me dat dit voor ouders, leraren en leerlingen een klap is. Je kinderen helpen met school terwijl je tegelijk je werk moet doen, is ontzettend zwaar. Ook is het zeer zorgelijk dat de achterstanden bij kinderen verder zullen oplopen. Daarom kijk ik samen met het onderwijsveld welke extra maatregelen er nodig zijn, zoals bijvoorbeeld het uitbreiden van onderwijstijd. Dit werken we de komende weken verder uit en het kabinet wil daar meerjarig financieel aan bijdragen.” Premier Mark Rutte zei tijdens de persconferentie vorige week al dat heropening een prioriteit is, mits dat besmettingscijfers het zouden toelaten. Vandaag is tijdens het overleg tussen de betrokken ministers en deskundigen op het Catshuis besloten dat de situatie nog te nijpend is. Britse variant Het OMT is bezorgd over de Britse variant van het coronavirus. ,,We weten nog niet genoeg over de exacte rol van de Britse variant bij kleine kinderen’’, aldus kinderarts en OMT-lid Károly Illy, gisteren tegen deze site. ,,Dat blijft onzeker. En dat maakt het lastig, het is een duivels dilemma. We hebben te maken met een variant waarvan we niet alle eigenschappen goed kennen, en tegelijkertijd vindt iedereen het van enorm belang om het basisonderwijs snel te heropenen.’’ Uit het onderzoek in Langsingerland, waar de Britse coronavariant opdook op een basisschool, is nog geen duidelijk gekomen rond de besmettelijkheid van kinderen. Volgens het OMT lijkt het er wel op dat kinderen in dezelfde mate ontvankelijk en besmettelijk voor het virus als bij de ‘oude’ variant.
Nou heb het live mee gekeken.. Mensen zijn het zat. En ik snap dat wel, mensen willen hun vrijheid terug!
Ik heb er geen enkel begrip voor. Ja dat ze het zat zijn snap ik. Dat ben ik ook. Maar door gezellig met zn allen op een kluitje te gaan staan demonstreren maak je de zaak er niet beter op he
Ik snap ook wel dat mensen hun vrijheid terug willen, dat wil ik ook wel. Wat ik niet snap is dat men niet begrijpt dat dit eventjes niet kan en als een stelletje dreinende kleuters rond gaat stampen op het Museumplein.
tja, veel hebben het zwaar, dat weet ik best. Maar als ik dit zo lees denk ik alleen maar: wat een stront verwend volkje zijn we toch geworden! Moet je toch eens voorstellen dat we te maken zouden krijgen met oorlog of honger... Niemand kiest voor dit virus dus we moeten roeien met de riemen die we hebben. Waar sta je dan precies tegen te protesteren?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/976637508/rutte-praat-in-catshuis-over-avondklok Weet je wat verschrikkelijk vind om te lezen, dat er weerstand is voor de avondklok maar geen weerstand voor scholen nog langer dicht. Ik kan daar met mijn pet niet bij
Nou inderdaad. Wij hadden gister en een superluxe 4-gangendiner met wijn arrangement van een sjiek restaurant hief in de buurt. Terwijl we zaten te eten en genieten waren we aan het bedenken dat dit ook echt voordelen heeft tov uit eten. Geen oppas nodig. Kinderen lekker op de switch terwijl wij zaten te eten. Heerlijk op je eigen tempo. Én vervolgens zag ik me te bedenken dat er mensen zijn die de situatie nu vergelijken met de oorlog. Nou.... toen hadden ze geen hertenrug met paddestoeltjes en een kaasplankje van Michel van Tricht na. Én ook geen switch om de kinderen zoet te houden.