Ze hebben iets bedacht waarbij het ook door kan gaan als er nog bijna niks open is. Uitgangspunt is wel dat ze in juli wel weer op school zijn.
Tjah. Op dit moment zou zoiets duidelijk niet kunnen. Uiteraard hopen we allemaal dat de situatie in het voorjaar beter is, maar ik kan me echt prima voorstellen dat scholen dit soort extra dingen nog niet meteen weer mogen doen zodra de lessen kunnen beginnen, zéker niet voor twaalfjarigen (i.t.t. kleuters ofzo). Best kans dat ze eerst met halve klassen beginnen, of met mondkapjes, uiteraard regelmatig luchten, zo veel mogelijk afstand van elkaar... niet precies wat je op een kamp ziet gebeuren. Als ik school was, zou ik dus gewoon wat voorzichtiger zijn met m'n beloftes.
Ja precies. Mijn oudste heeft vorig jaar ook op school geslapen, maar dat kan natuurlijk alleen als ze wel naar school mogen. Vind het wel raar dat ze dat nu al durven te beloven. Ga er niet vanuit dat we dan alsnog of alweer thuis zitten, maar beloven vind ik ook een stapje te ver eigenlijk.
Ja maar in België moet je bij controle enkel een attest van je werkgever kunnen tonen waarop hij verklaart dat thuiswerk niet mogelijk is... Dus ja het wordt gecontroleerd maar of dat zoveel effect heeft... Ik weet bv zo al dat bv mijn schoonbroer was vorige lockdown thuis (werkt in een fabriek die gesloten werd onder druk van de vakbond, nu niet en dat is dus ook iets wat hij niet thuis kan doen), Ikzelf werk in de ruime voedingssector, kan meeste van thuis uit doen maar moet soms echt samenwerken (met mijn papa = mijn knuffelcontact) dus ik heb een verklaring dat ik op werk moet zijn voor als er controle zou binnenvallen...
Ik vind die bestorming van het capitool in Amerika wel echt bizar. Zie je de invloed van social media. Als mensen in Europa maar niet op het idee komen. Omdat bij crisis altijd het verzet tegen de regering groeit en de oppositie daarvan profiteert. Of dit nu zo goed is voor een samenleving.
Dit span echt de kroon. Onze zoon is chronische longpatiënt. Met zwaar beschadigde longen. Nu is hij sinds eind november al Aant kwakkelen al paar keer naar het ziekenhuis geweest maar ze kijken niet verder. Net voor kerst het Sophia gesproken die hebben ons eigen ziekenhuis gebeld dat ze hem serieus moeten nemen.... En beter moeten kijken ivm voorgeschiedenis. Vandaag weer extreem benauwd wakker geworden en hoest hij de longen uit zijn lijf. Worden we nu gewoon naar de corona gedeelte gebracht omdat ze iedereen die benauwd is daar onder scharen dus ook een zware longpatiënt van 6. Hij is overigs negatief op covid getest. Maar omdat er steeds meer kids ziek zijn... Moeten ze dit .
Met een negatieve test, lekker dan. Zet je een kwetsbaar iemand tussen het virus. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Sterkte. Lijkt me een echt enorm rot gevoel dat je je kwetsbare kind voor medische hulp naar zo’n klote covid19 afdeling moet sturen. Ik hoop dat hij desondanks de zorg krijgt die hij nodig heeft en snel daar weg mag.
WHO: meer maatregelen nodig vanwege 'alarmerende' variant coronavirus Europese landen moeten meer doen om de verspreiding van de Britse variant van het coronavirus te beperken. Dat zegt de leider van de Europese tak van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO, Hans Kluge. Hij noemt het opduiken van de virusmutatie "een omslagpunt" in het verloop van het virus. "Dit is een alarmerende situatie. Hierdoor moeten we voor een beperkte tijd meer doen. De zorg moet opschalen en sociale contacten moeten verder worden beperkt om de stijgende lijn in sommige landen af te vlakken", zei hij op een persconferentie. Het dragen van mondkapjes, afstand houden, intensief testen en andere bekende maatregelen zullen effect hebben "als we er allemaal achter gaan staan", aldus Kluge.
Die sociale contacten is nog echt teveel hier. Dat moet echt minder. Ben benieuwd of dat dinsdag ook op de persco gezegd wordt.
Komt dat nu soms in het nieuws/journaal (ik weet niet hoe dit bij jullie heet) dat er nog te veel sociale contacten zijn of zien ze dat niet als probleem?
Ik las alleen gisteren dat ze waarsch de lockdown gaan verlengen met 2 weken en dat minder bezoek daar misschien deel van gaat uitmaken. Dat horen we dinsdag. Gisteren of eergisteren las ik ook dat ruim een derde van de besmettingen door bezoek komt. Dus tja...
Voor tweede dag op rij minder mensen in het ziekenhuis. (He, wat jammer, de Volkskrant werkt niet met mijn eigen welbekende lettertype )
Dat kunnen ze wel zeggen maar mensen luisteren daar toch niet naar. Veel mensen volgen geeneens het Corona nieuws meer
Dat lijkt dan langzaam de goede kant uit te gaan. Laten we hopen dag die daling doorzet. Als daar 2 weken extra bikkelen voor nodig is, dan bikkelen wij wel door. Maar als je naar die grafiek kijkt.... best hoog nog
Ben er ook bang voor. Ze hadden dat al veel eerder moeten doen, is mijn mening. Het is nu gewoon uitzingen tot de ouderen gevaccineerd worden en het voorjaar eraan komt denk ik.
Toen was er nog fit personeel aanwezig. veel extra diensten etc. Nu is bijna iedereen kapot moe en is er meer ziekteverzuim.
Ja, snap ik inderdaad. Maar denk dat er inmiddels best veel mensen denken dat het dan nu wel meevalt. Rond nu hadden ze de ziekenhuispiek ook voorspeld, dus hopelijk nu steeds verder naar beneden.