Bizar die bonus. Je zou beter een bonus kunnen geven als iemand een enkelband wilt dragen bij een positieve test en laat zien dat ie de hele tijd thuis is gebleven Wordt nu bij een PCR-test ook standaard bepaald om welke variant het gaat? Ik weet niet of dat standaard mogelijk is. Als dat wel mogelijk is, dan kun je meer maatwerk instellen per schol/regio. Ook als uit bron- en contactonderzoek is gebleken dat 1 bron voor veel besmettingen heeft geleid, zou je ook een mini-lockdown kunnen instellen. Maar ik denk dat het praktisch niet mogelijk is. Landelijke maatregelen zijn eenvoudiger helaas.
Nou ja, maar dit gaat om een lagere school? Bij mijn dochter op school spelen wel alle kinderen van het lager samen (en van het kleuter), dus kleuter en lager wel apart. Geef jij ook les op een lagere school want daar lukt dat niet met klasbubbels, of toch minder dan in het secundair. Maar bv. de andere school in de buurt van Antwerpen slechts 2 extra besmettingen (enige verschil is dat daar eerst 2 leerlingen besmet waren) en in Limburg kwam het van de leerkrachten (= eerste aangetoonde positieve test)... Zou dat dan betekenen dat leerlingen onderling toch minder besmettelijk zijn dan de leerkracht? In Antwerpen hebben ze onmiddellijk doorgenomen (hele gezin in quarantaine bv. bij 1 kind daar op school) maar daar waren de resultaten dan hoopgevend: minder dan 1 op 100 positief. Dus in Sint-Truiden minder snel doorgepakt bv. gezin op school X (moeder geeft les, zoon zit er) deze in quarantaine, dochter mag gewoon naar (de andere) school, papa mag gaan werken. Zo is het dus gebeurd dat er verschillende scholen nu moeten sluiten.
Met mijn school bedoelde ik in deze de school van mijn zoontje. De bubbels zijn daar niet super strikt, op de speelplaats mag er geloof ik wel samengespeeld worden, maar de leerkrachten houden wel afstand van andere bubbels en schoolse activiteiten worden wel strikt gescheiden gehouden. Mijn zoontje z'n klas werkt bvb wel eens samen met de derde kleuterklas (dat is één bubbel) maar nooit met de eerste kleuterklas. Zou kunnen dat kinderen onderling minder besmettelijk zijn, maar er waren nu in Sint Truiden toch ook veel ouders besmet, niet? Dus ze nemen het in elk geval wel mee nr huis. Ik vind het toch een beetje verontrustend, kan zo snel gaan he. Vraag me vooral af of er echt heel wat meer besmettingen zijn, of dat er gewoon eerder doorgepakt wordt en dat er door het brede testen veel meer gevallen aan het licht komen.
https://fitblijvendoenwesamen.nl/ Voor de mensen die lekker willen blijven sporten! Allerlei gratis online trainingen. De booty, abs and core en yoga ( van GXR Basic Fit ) zijn echt ontzettend fijn. En de eerste 2 zijn 20 minuten ofzo. Echt perfect om te combineren. Blijf gezond!
Ja die worden echt wel een beetje vergeten. Volgens mij zijn de meeste echt vergeten dat ze zelf ooit jong zijn geweest.
Hier een puber in huis, zeker weten dat die het moeilijk hebben: ze ondergaan alles braaf maar hebben ondertussen steeds minder vertrouwen in de toekomst. Dochter verzuchtte van de week: ik zou niet eens meer weten hoe het voelt als alles gewoon normaal is...
https://nos.nl/artikel/2365479-ggd-ziet-geen-grootschalige-verspreiding-van-britse-coronavariant-in-lansingerland.html
Het onderzoek gaat de komende weken nog verder. Zo wordt onder meer onderzocht of de Britse variant zich onder kinderen anders gedraagt. Het lijkt er volgens de GGD op dat kinderen hun ouders, broertjes en zusjes hebben besmet. Ik dacht eerst shit geen goed nieuws en nog weken onderzoek. Maar minister Slob vind het tot nu toe positief. Dubbelzinnig artikel
Sowieso dit laatste ook, er zijn heel wat testen uitgevoerd, vandaag weer. Ik ben benieuwd of ze bv plaatselijk alle scholen gaan sluiten... Ik moest alvast onze huisarts doorgeven + laten weten of broertjes/zusjes naar een andere school gaan, ik vermoed dat er dus een regel gaat komen dat broertjes en zusjes van kinderen die in quarantaine zitten (door schoolsluiting) ook thuis moeten blijven...
5791 nieuwe besmettingen, meer dan gemiddeld Tot 10.00 uur vanochtend zijn bij het RIVM 5791 nieuwe coronabesmettingen gemeld, meer dan het weekgemiddelde. Ook zijn er 89 nieuwe doden gemeld. Het gemiddelde aantal doden de afgelopen zeven dagen is 82. In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. In totaal liggen nu 2358 covidpatiënten in het ziekenhuis, van wie 674 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Er zijn 231 nieuwe coronapatiënten op de verpleegafdelingen van ziekenhuizen opgenomen, gisteren waren het er 226. Op de IC's zijn 31 nieuwe patiënten opgenomen, de meesten lagen al in het ziekenhuis. Gisteren waren dat er 36. --- Ik vind het toch bijzonder dat de aantallen nu alweer een paar dagen oplopen.
Dat dacht ik ook al ja! Zou dit dan toch de invloed van de Britse vaiant zijn, de snellere verspreiding?
Ja is toch ook genoeg sneu. Mijn oudste van 17 jaar zei pas ook al dat die hier gewoon niet tegen kan. Hij zegt dan moet ik weer naar school en dan moet ik weer online lessen volgen, hij wordt er onrustig van. Verder houden ze zich goed maar balen er wel enorm van dat niks meer op de normale manier kan gaan.
Ik denk dat je toch wel rond deze cijfers blijf cirkelen. Bij ons in de praktijk toch best weer wat besmettingen en opnames. Allen 50 plussers en besmet in de zorg. Gisteren was ik ook niet fit, koppijn en spierpijn en het schoot echt even door mijn hoofd. Nu vandaag voel ik me weer goed maar een arts zit nu ziek thuis te wachten op haar uitslag.