Vals positieve coronatest ?!

Discussie in 'Corona forum' gestart door ButterflyPassion, 27 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Mijn situatie:

    1 december ben ik positief getest op het corona virus. De klachten pasten er bij, mijn man lag in het ziekenhuis, dus dat was duidelijk: corona.


    21 februari was ik verkouden, een snotneus. Ik heb me daarom laten testen: negatief. 5 dagen later hoestten mijn dochter en ik flink. Ik heb mijzelf weer laten testen: negatief.

    Afgelopen woensdag op donderdag nacht had ik keelpijn. Mijn dochter hoest ook flink. In die nacht heb ik een test afspraak gemaakt. Donderdag was de keelpijn eigenlijk al over maar heb me toch laten testen. Uitslag: positief.

    Vrijdag had ik zelf alleen nog een snotneus. Mijn dochter hoestte nog steeds enorm, en had verhoging. Mijn zoontje had ineens snottebellen en koorts. Mijn man is klachten vrij. Zij hebben zich alle 3 laten testen. Mijn man kreeg een sneltest, de kinderen een PCR. Alle 3 hebben ze een negatieve uitslag.

    Mijn moeder heb ik ook nauw contact mee gehad, negatief getest.

    Ik heb zelf geen andere positief geteste mensen in mijn omgeving.

    Inmiddels zijn mijn klachten helemaal over. En eerlijk, ik geloof er geen snars van dat het corona was / is. Maar dit betekend wel dat ik donderdag pas weer naar buiten mag, en mijn kinderen pas 10 dagen later dan ik. Testen gaan we écht niet meer doen, was wederom echt traumatisch voor mn dochter, ze werd vanacht gillend en huilend wakker daardoor..

    Ik had gister al gevraagd of een GGD arts mij wilde bellen, omdat ik graag wilde weten of ze kunnen nazien of het een nieuwe infectie is, of dat het identiek is aan de oude. Ik zou gebeld worden, maar heb tot op heden nog niemand gehoord. De regionale GGD vertelde me na het aanhoren van mijn verhaal dat ik de test gewoon als positief moet beschouwen en we onze quarantaine gewoon moeten uitzitten. Ik belde het afspraken nummer, en mocht (eigenlijk) geen nieuwe test afspraak maken. Ook hier werd me verteld: een positieve uitslag behandelen we als bewezen positief dus je moet gewoon je quarantaine afmaken. We gaan geen nieuwe test inplannen. Toen ik zei dat ook bij hen bekend moet zijn dat een percentage vals positief is, en ik denk dat ik hieronder val, hadden ze hier geen boodschap aan en mocht ik alsnog geen test inplannen.

    Nou jullie begrijpen het wel, die test heb ik natuurlijk gewoon online weer ingepland. Ik kan het bijna niet geloven dat ik positief was, en nu alweer klachten vrij. En dat mijn zieke kinderen dus wel negatief zijn...

    Maar weet iemand hier of ze kunnen zien ergens of mijn positieve test oude virusdeeltjes betreft of nieuwe zijn? Of dat de test zwak of sterk positief was ?

    Ik ben zó benieuwd, morgen ochtend is mijn test. Ik hou jullie op de hoogte :) .
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Goed dat je weer een afspraak hebt gemaakt! Ik
    heb namelijk een kennis die in contact was geweest met iemand met Corona. Getest. Positief. Maar geen klachten. Dus ze dacht ik geloof er niks van. Weer test gedaan negatief. Omdat ze toen dacht nou wat is dit zelfs NOG een test gedaan wederom negatief. In 10 dagen tijd dus. Super raar!
     
  3. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Wat een vervelende situatie, de kans dat je het twee keer krijgt is klein maar niet onmogelijk door bijvoorbeeld een andere variant. Dan zouden ze van beide testen de stam van het virus moeten bekijken. Aangezien dat veel kost en lang duurt heb je daar weinig aan want dat zal langer duren dan de quarantaine...

    Wat je soms hebt is dat je dna van "dood" virus meet van een oude infectie even simpel gezegd. Dan kan je een ct-waarde berekenen op je test om te kijken of er veel of weinig virus aanwezig was en dus aannemelijker dat het een oude of nieuwe infectie is. Dit doen ze natuurlijk niet zomaar dus dan zou je eerst iemand moeten overtuigen om dit te doen...

    Hier een voorbeeld
    https://www.ntvg.nl/artikelen/covid-19-een-fout-positieve-pcr-testuitslag/volledig
     
  4. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw

    Bedankt voor de informatie!! Dan weet ik wat de mogelijkheden zijn en snap ik dat ik bijvoorbeeld aan de eerste optie niks heb. De link ga ik even bekijken.

    Weet je, in kader van onderzoek lijkt het me toch ook interessante informatie? Aangezien er nog zo weinig bekend is over herinfecties ? Maar de GGD poeierde me zo af, ik snap dat gewoon niet zo goed..
     
  5. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Dat is zeker interessante informatie maar dan moet het je eerst lukken om iemand te spreken die daar in geïnteresseerd is. Dat kan bij de ggd nog wel eens lastig worden denk ik.
     
    Mapje en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Ik ken 2 mensen die twee keer corona al hebben gehad.
    Het is bekend dat mensen het opniuew kunnen krijgen, ik begrijp eigenlijk niet waarom je de uitslag niet vertrouwt?
    Ik begrijp wel waarom je er heel erg van baalt....dat wel
     
  7. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Omdat mijn klachten minimaal geweest zijn, en nu al weg zijn. Daarnaast totaal niet vergelijkbaar met de vorige keer ( Ik weet dat dit ook niet hoeft! ) En mijn hoestende verkouden kinderen met koorts negatief testen.. Ik denk dat ik gewoon hun verkoudheidvirusje heb. En daarbij, mijn onderbuik gevoel... Mijn gevoel zegt gewoon dat ik het écht niet heb, dus daarom wil ik persé nog een keer testen.

    Edit: vooral ook omdat bekend is dat 0.5 tot 4 % van de positieve testen vals-positief is. Dus zo gek zou het niet zijn als ik net die pechvogel ben.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  8. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik wacht mijn uitslag van de test morgen even af, en wellicht dat ik dan contact probeer te zoeken met het RIVM. Misschien dat daar wel iemand zit die het interessant vindt. En zo niet, heb ik pech ;)
     
    Mapje en Neskio vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Ik snap je goed hoor.
    Goed dat je nog een test in gepland hebt.

    Een kennis van ons had in het najaar op zaterdag heel lichte keelpijn. Voor de zekerheid voor maandag een test ingepland. Op maandag had hij helemaal geen klachten meer, toch maar getest. Woensdag kreeg hij de uitslag: positief!
    Zijn vrouw en kinderen hadden nergens last van. Hij vertrouwde het ook niet en ging op vrijdag nog een keer testen. Toen testte hij negatief.
    Volgens de GGD kon dat best, zo snel weer negatief testen. Wij hebben onze vraagtekens bij zijn positieve test.

    Ik hoop voor je dat je morgen negatief test!
     
    Mapje en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  10. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Goed dat je nog eens test.

    Collega van mij is in januari positief getest, erg ziek geweest en kan nog lang niet aan het werk. Ze wilde graag weer eens komen koffie drinken en heeft zich 2 weken geleden weer laten testen, negatief. Afgelopen vrijdag is haar dochter positief getest. Zij heeft zich ook laten testen, positief. Haar man en andere kind negatief.
    Voor zover ik weet heeft ze nu geen verkoudheidsklachten.
     
  11. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    In oktober moest ik een PCR test laten afnemen ivm onze emigratie. Dit bij een commercieel bedrijf ivm uitreiking certificaat. Ik had dus geen klachten. Positief!!!

    Het zat mij niet lekker. Meteen een test aangevraagd in overleg met mijn werkgever (ik was nog in dienst en cruciaal beroep) dus ik kon dezelfde dag van mijn uitslag (24 uur na mijn eerste test) terecht en die was negatief!!

    Omdat ik niet kon vliegen zonder certificaat een week na eerste test weer een test bij het commerciële bedrijf gedaan, negatief. En uiteindelijk bij aankomst in ons nieuwe land wederom een negatieve uitslag.

    Ik ben echt van mening dat mijn eerste test vals positief was!

    Gelukkig konden wij kosteloos de tickets omboeken, maar de emotionele schade was op dat moment echt enorm!
     
    Mapje en Zxcvb vinden dit leuk.
  12. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb dit toen gelezen van je inderdaad, wat een gevolgen kan dit hebben dan he. Nou ik ben vanochtend getest, ben benieuwd.
     
    Lola1982 vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Spannend, ik ben benieuwd.
     
  14. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ja vreselijke onzekere dagen waren het. Uiteindelijk een week later vertrokken.
    Ik ben benieuwd!!
     
  15. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nou dames, helaas, toch weer positief!

    Dan zal het wel zo zijn denk ik... snap alleen echt niet dat mn kindjes met zulke duidelijke corona klachten dan negatief hebben getest. Maar goed, nu isolatie / quarantaine uitzitten daar maar weer.
     
  16. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ah jeetje meen je niet. Je hoort het wel vaker idd dat andere gezinsleden met klachten negatief testen. Bizar eigenlijk! Heel veel sterkte!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  17. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Oww echt.. wat kl*te. Succes met de quarantaine...
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Waardeloos zeg, heel veel sterkte!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  19. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Hè, bah!
    Je hebt het in ieder geval extra gecontroleerd. Ik hoop voor je dat de rest negatief blijft en jij niet heel ziek.

    Sterkte met de quarantaine!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  20. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja raar hè. Misschien is het wel zo dat het weer op speelt met een verkoudheid of griep ofzo. Dat je kinderen echt verkouden en grieperig zijn en het bij jou een trigger is. We weten het tenslotte allemaal niet het blijft een beetje gissen. Maar voor nu heb je er in elk geval last van en is het een besmetting. Zijn je klachten al over? 7 dagen en 24 uur en dan kids nog 5 dagen toch?
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina