Dat is wel fijn zeg om direct deze hele groep mee te nemen. Hadden wij ook wel gewild Ben benieuwd wat bij jullie de opkomst gaat worden.
De zgn spillage gaan we inzetten om direct een ander cohort op te roepen en dan alvast vooruit te prikken. De vaccins zijn ook maar tot juni houdbaar dus kunnen zelfs ongeopend niet lang worden bewaard. We hebben ook collega apothekers/ assistentes die we kunnen vaccineren en we hebben allemaal wel een partner die snel gevaccineerd wil worden. Dit wordt allemaal officieel geregistreerd. Het zou wel heel erg zonde zijn om meerdere doses weg te moeten gooien. Ik hoop dat we uiteindelijk een beetje goed zullen uitkomen en anders maar op de hoek van de straat gaan staan en een ieder die wil mag hem krijgen
Ja dat is ook lastig. Mijn moeder is 73 jaar en heeft ook nog niks gehoord maar haar oproep verwacht ik volgende week.
Echt, hoe verzinnen ze het Wat een sukkels, je kunt toch nagaan dat daar heel veel mensen op af komen
Wat jammer dat mijn ouders van 66 en 68 met diabetes type 2 geen vrienden of partners zijn van de huisarts of assistenten... Ongelukkige leeftijdscategorie ofzo. Niet persoonlijk bedoeld en het zal allemaal wel goedkomen hoop ik. We zullen het af moeten wachten.
Ik denk echt niet dat we zomaar partners en vrienden mogen gaan prikken hoor! Snap wat je bedoelt, mijn vader en sm vallen ook in 65 tm 69 en die komen dan als allerlaatste van de mensen vanaf 60. Kan mij ook niet snel genoeg gaan. Maar heb goede hoop dat ze deze maand hun oproep nog krijgen.
Mijn moeder is 62 en mag 7 april voor de eerste vaccinatie (Drenthe). Geen risicogroep. Ik zie nu trouwens dat ik ( groep 40-49) nu ineens veel meer verschillende vaccinatie( merken?) kan krijgen dan alleen Astrazeneca.
Ok, dank je wel voor je antwoord! Ik val in de (2e) risico groep en sta te springen, haha. Ben benieuwd of onze huisartsenpraktijk ook minder opkomst dan oproepen krijgt en of ik wellicht eerder opgeroepen word.
Huh hoe bedoel je die? Na negatieve test op school en nu weer thuis? Maar de jouwe zat dan toch al thuis (want test) en die ander dan toch ook? Of bedoel je een ongelukkige "net elkaars paden gekruisd" Ergste wat hier gebeurd was is dat een kindje getest was en negatief bleek. Vervolgens maandagochtend blij weer in de klas zat na de ophokplicht en t belletje kwam van de GGD, "foutje bedankt!". Vanwege een paar minuten contact die maandagochtend, iedereen in quarantaine (en t kindje zelf inmiddels 24 uur klachten vrij was en verondersteld risico nihil) zo begon de schoolweek na de vakantie wel heel bijzonder. Het waren 30 ontzettend gezellige minuten...
Mijn vader exact dezelfde leeftijd en mijn moeder 67 met diabetes type 1. Dan is het best frustrerend als je nu allemaal mensen om je heen hoort die worden opgeroepen en zij waarschijnlijk de rij sluit in de groep 60+
Beide kindjes maandag op school geweest. Dochtertje werd dinsdag op woensdag ziek, laten testen en donderdagmiddag om 13.30 de uitslag negatief 3 uur later het bericht dat ze in quarantaine moet omdat er een kindje in haar klas positief is waar ze maandag dus nog mee in contact is geweest. Hele klas in quarantaine. Kind heeft dus 3 uur vrijheid gehad en nu weer opgesloten om te gaan testen. en inmiddels hoest en niest ze en smaakt haar melk ( wat haar heilig is ) niet lekker. Ik blijf dus thuis van m’n werk. Echt zo balen, Pasen na Kerst de drukste dagen van het jaar.
Je had de beelden moeten zien. Schandalig. Dat ze willen buiten komen en hun vrijheid terug, volledig begrijpelijk. Maar dit was gewoon dom en sukkel niveau. Kat en muis spel met de politie, ruzie maken, ..
Het is echt niet te vatten, wat daar is gebeurd. Het was alsof ze een waterballonengevecht hielden ipv uiteen gedreven werden door het waterkanon. Ze vonden het gewoon leuk! En vandaag al nieuwe oproepen.... Maar met dit beeld, kon ik toch wel even glimlachen. Dat is pas je cool bewaren! (de ijskar stond er omdat er normaal gezien vooral gezinnen uit Brussel in het park zijn om te wandelen, op het gras spelen, ... dus niet om een graantje mee te pikken van 'het festival')