Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.109
    1.106
    113
    Of ze nu alsnog ziek worden, maakt wel degelijk uit. Er is nu bijvoorbeeld op EU-niveau een advies dat gevaccineerde mensen de afstands- en mondkapjesregels niet meer hoeven op te volgen. Als zulke mensen kennelijk alsnog besmet kunnen worden en ook besmettelijk kunnen zijn, lijkt me dat toch wel een probleem?

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  2. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Wij hebben wel al geboekt, dus hoop dat het door kan gaan!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ja zijn 30-40 jarigen. En maakt niet veel uit.. je laat je toch vaccineren om beschermd te zijn tegen Corona en niet om beschermd te zijn tegen ziekenhuisopname bij Corona?
    wat betekend dit gezien de laatste adviezen uit Europa om na vaccinatie geen afstand meer te moeten houden?

Het aantal besmettingen zou omlaag gaan volgens Van Dissel?
    Als je in de (jeugd) zorg werkt kun je ondanks maatregelen echt niet altijd afstand houden of je handen op tijd wassen etc. Acute situaties vragen acute reactie.
    Ik vraag me dus oprecht af hoe het zit met deze reactie. En ben benieuwd hoe we er over 2 weken voor staan. Van alle voorspellen die gedaan zijn zijn er meer niet uitgekomen dan wel.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Tsja geen idee. Je komt er niet binnen nu. En dan nog gaan ze mij dat niet vertellen.

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.879
    4.134
    113
    Het is toch gewoon bekend dat het vaccin bescherming geeft tegen ernstig verloop ervan, maar dat je het gewoon wel kan krijgen en mogelijk ook verspreiden (dat is volgens mij wel verschillend per vaccin, evenals dat de astra zenica die deze mensen die in de zorg werken waarschijnlijk gehad hebben, ook minder bescherming geeft dan pfizer)

Syane en Fuddey vinden dit leuk.
  6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.795
    8.898
    113
    Vrouw
    Ook dat is helaas niet waar. Ik hoorde vanmorgen toevallig van iemand die is gevaccineerd en helaas kritiek ligt in het ziekenhuis. Ieder lichaam reageert er anders op, je weet alleen niet van te voren hoe dat bij jou zal gaan. Het blijft dus een enorm groot risico.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je vaccineert om Corona te voorkomen...
    Aldus het rivm. Dit zou in 60-90% ( afhankelijk van welk vaccin) zo moeten zijn.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Correctie er staat idd voorkomt ziekte door Corona.

olleke vindt dit leuk.
  9. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Echt? Dat wist ik helemaal niet! Ik heb altijd gehoord dat zij zich voorlopig wel nog aan de regels moeten houden.

10. Emilie69

Ja, dat begrijp ik dat je je niet altijd aan de regels kan houden. Daarom is het net niet vreemd dat zij alsnog corona krijgen. Een vaccin biedt (bijna) nooit 100% bescherming. En is er niet altijd gezegd dat het vaccin er niet zou voor zorgen dat je geen corona meer kreeg, maar dat je er minder ziek van werd? Het is toch meer iets als een griepvaccin? Ik wist trouwens niks van die adviezen vanuit Europa.
    Wat bedoel je precies met "Ik vraag me dus oprecht af hoe het zit met deze reactie"? Bedoel je mijn reactie?

11. Emilie69

Ik begrijp jouw reactie niet zo goed. Waar raak je niet binnen? En je zegt dat ze het in de doofpot willen steken, maar ze hebben het niet gezegd. Hoe weet je dat dan? Of is dit gewoon een aanname van jou omdat er niks in de pers staat? Maar er gebeurt toch veel in de wereld dat niet in de pers komt? Ik begrijp niet zo goed dat je zegt dat ze het in de doofpot willen steken, maar dat je dan aangeeft er eigenlijk niks van te weten.
    Ik begreep uit jouw post dat jij wist dat ze dat in de doofpot willen steken. Maar het is iets wat jij denkt? Of begrijp ik het nog steeds niet?

12. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.525
    866
    113
    Vrouw
    Ik ken van dichtbij jonge en echt gezonde fitte mensen die serieus ziek worden van corona (zonder vaccinatie) en nog steeds met de gevolgen rondlopen. Wij hebben echt veel minder besmettingen in de wijk waardoor het speciale team (die covid verdachtte en positieve clienten verzorgden) opgeheven is.
    En het klopt je hoort besmettingen (na vaccineren) maar die zijn amper ziek (de vaccinatie is geen garantie dat je het niet meer krijgt) Ik vind dit echt positief!

En je weet het nooit hoe ziek je er van wordt... Maar dat risico wil ik niet nemen ik heb nu al 3 collega's (jong) die vanaf de herfst al in de ziektewet zitten en nog amper iets kunnen.

13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.795
    8.898
    113
    Vrouw
    Maar dat weet je helaas ook niet na vaccinatie. Ook dan kan je er nog heel erg ziek van worden, al zal die kans misschien wat kleiner zijn, hij is niet weg.

14. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    584
    383
    63
    Vrouw
    Ik las dit ook en word er best wel pissig van. Waar is nu de solidariteit. Zeker naar de jongeren toe die als laatsten gevaccineerd worden. Van diezelfde jongere word al wel ruim een jaar verwacht dat ze solidair zijn voor de ouderen. Ik vind het maar raar.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    En heb je ook antwoord op de andere vragen? Hoe lang waren ze al gevaccineerd? En je had het erover dat de bewoners bijna helemaal gevaccineerd zijn, dus niet volledig. Ja dan loop je nog best veel risico op een besmetting.

Of kom met daadwerkelijke feiten, of zeg gewoon niets.

olleke en Felice vinden dit leuk.
  16. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik hoor namelijk meerdere verhalen van verpleeghuizen met uitbraak waarbij versoepelingen te snel hebben plaatsgevonden te kort na de vaccinatie. Dus ook gevaccineerden blijven kwetsbaar door direct contact met niet gevaccineerden. De laatste vaccinatie is geloof ik werkzaam 2 weken na toedoening, dus niet meteen direct.
    Ik denk dat het hierdoor mis gaat.

(bijvoorbeeld bij situatie in dit bericht) https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2136787/coronauitbraak-in-verpleeghuis-amersfoort-bewoners-kregen-onlangs-eerste-vaccinatie.html

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Precies en daarom vind ik de voorspelling en het ineens veel positiever zijn van Van Dissel best lastig. Het gaat van bijna code zwart en ziekenhuizen kunnen het echt niet aan naar versoepelingen en het gaat over twee weken naar verwachting een stuk beter.
    En dan weten dat aan de andere kant een verzorgingshuis toch echt wel flink getroffen is door Corona. Want ook zonder zkh opname kun je doodziek zijn. Waar voorheen gesproken werd over dit soort uitbraken wordt dat nu toch echt stilgehouden. Want dat geeft negativiteit omdat alle mensen daar volledig zijn ingeënt? Ik krijg echt het idee dat dit een strategie is om mensen weer meer aan het vaccineren te krijgen.

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik weet dat mijn surrogaat oma al best een tijdje volledig is ingeënt. Datum weet ik niet.
    Wellicht idd dat er toch versoepelingen te snel zijn gegaan. Er mag iig niet over gesproken worden ( vriendelijk doch nadrukkelijk verzoek ). Geen idee waarom niet.

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je kunt natuurlijk niet op bezoek op deze afdeling.. en als bewoners vriendelijk maar nadrukkelijk verzocht wordt om er niet over te praten krijg je vraagtekens toch?

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.321
    17.389
    113
    Niet heel opbeurend....

E46A0027-14B4-4821-A15F-7AB8E5180483.png

Deel Deze Pagina