Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik geloof je juist wel, en zou uit je eerste reacties juist denken dat ze iets meer willen verbergen.

Ik begrijp alleen niet waarom jij "hen" beschuldigt van het verzwijgen, maar het zelf ook doet.

Neuzeke vindt dit leuk.
  2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wat verzwijg ik dan? Dat ik de naam niet vrijgeef? Is meer een privacy dingetje dan dat ik me aan hun regels hou hoor. En daarbij is het aan de ‘echte familie’ en niet aan mij.

3. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    197703AE-4910-49D1-8099-4EC1CF3AC872.jpeg

Toen ik in het nieuws las over 2 miljoen Indiërs die naar de Ganges gingen, hield ik mijn hart al vast.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Nou indd. Ik ook. Hun vonden op dat moment hun geloof erg belangrijk en waarschijnlijk is hun geloof nu ook de ziekmaker met alle gevolgen van dien.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.472
    113
    Vrouw
    Nou... je komt alleen met een vaag verhaal over "een uitbraak ergens in Breda" zonder cijfers. Zonder bron.

Wanneer je gaat googelen krijg je 0 hits.

Ik wil best geloven dat ze het stil willen houden. Maar niet dat dat ook lukt. Terwijl het blijkbaar bij familie en bekenden wel bekend is.
    Maar echt niemand met een lekje naar een regionale nieuwssite?

Je zou toch gaan denken dat dat doofpotverhaal juist smullen us voor de pers?
    Als er tenminste ook iets te verzwijgen is :rolleyes:

Voor de duidelijkheid. Ik verwijt jou niet te liegen. Maar misschien kan je ook wat kritischer zijn richting je bron.
    Of wat duidelijker naar ons.

Neuzeke en Aszz vinden dit leuk.
  6. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.927
    1.530
    113
    Vrouw
    Ik snap het moment van versoepelingen echt niet.
    Besmettingen lopen op, opnames lopen op, zorg wordt nog verder afgeschaald. Maar ineens kan het nu wel.
    Het is bij ons in het ziekenhuis gigantisch druk. Er moeten geregeld covid patiënten overgeplaatst worden. Ik hoor van collega's dat het nu echt jongere mensen zijn, die dus nog niet gevaccineerd zijn.
    Wij hadden van de week geen bedden beschikbaar. Maar er lagen vier patiënten voor ons op de seh. Die moesten daar dus wachten totdat er mensen met ontslag gingen.
    Ik hoop dat ze gelijk hebben dat het snel weer gaat dalen.
    Maar daar lijkt het mi niet op.

Saartje33, Mamafiets, tupp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.321
    23.472
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Spectre, toch3, Suzy85 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.472
    113
    Vrouw
    Pfff. Ik hoop echt dat de rust voor jullie mag terugkeren.
    En dat het vaccineren gaat opschieten.
    Ik weet ook niet precies hoe die besluitvorming plaatsvind. Hoop echt dat de modellen die zeggen dat het binnenkort gaat dalen gelijk krijgen.
    Sterkte

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.472
    113
    Vrouw
    Daar kan ik prima mee leven.:thumup:

10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.282
    6.749
    113
    Dit lijkt me een beetje kort door de bocht. India is een zeer dichtbevolkt land. Ze leven daar veel meer in grote groepen dan hier in West-Europa. De hygiene is in het algemeen minder en het gezondheidsstelsel is ook niet zoals hier. Bovendien bereik je veel moeilijker de bevolking met persconferenties, nieuwssites en voorlichtingscampagnes. De bevolking kan waarschijnlijk daarom niet goed de consequenties inschatten van hun dagelijkse bezigheden. Het is niet vreemd dat besmettingen daar harder oplopen. Wel vreselijk natuurlijk.

Mamafiets vindt dit leuk.
  11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bellybell, Suzy85, mvl en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Zin in een relletje? Of vanwaar deze manier van vragen stellen?

Spectre vindt dit leuk.
  13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha mwoah nee, vroeg me gewoon af waar al de bange mensen waren die dachten dat er overal voor getest moest worden.
    Al die paniek berichten toen :roflmao:

Wondertje2020 en Mamafiets vinden dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Aha, bang en paniek was het volgens jou.
    Goed, zegt meer over jou dan over de rest hoe je je eerste vraag stelt en nu ook weer reageert.
    Een ander omlaag trappen om zelf plezier te hebben.
    Maar geniet van je lol hierover.

Spectre, Kinderwens87 en Wish05 vinden dit leuk.
  15. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.384
    2.991
    113
    India was na hun 1e golf zo goed als coronavrij, wat ik heb gelezen. Dus het geloofsfeest zal vast van invloed zijn geweest dat het nu zo uit de hand loopt.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pfoeh ligt gevoelig? Lange teentjes hoor.

Ik hoop dat mensen even een keer na gaan denken voordat ze allemaal paniek en onzin verspreiden en beseffen dat ze daardoor heel veel onrust veroorzaken.
    Je ziet en hoort het zo veel. Hier, maar ook op Facebook en in het echte leven.
    Allemaal aannames, veronderstellingen over wat er straks zou kunnen gebeuren.
    Al die ‘wat als’ berichten.
    Het veroorzaakt zoveel onvrede, achterdocht en wantrouwen.
    Terwijl er nog helemaal niets zeker is.
    Echt jammer dat mensen dat zelf niet in zien.

Sherbet, Suzy85, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Misschien kort de bocht maar zeer waarschijnlijk wel de reden waarom t nu daar verkeerd gaat wat ik uiteraard heel vervelend vind. T is een lange tijd rustig gebleven in India maar sinds die samenkomst is t foute boel.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.472
    113
    Vrouw
    Het was niet heel aardig verwoord foor @Aszz
    Maar eerlijk gezegd dacht ik precies hetzelfde.
    "Jullie" waren er zo van overtuigd dst je helemaal niks meer zou kunnen. En dat dat allemaal vooropgesteld plan was om mensen aan het vaccin te krijgen (of onder de duim te houden. Of nog erger, maar wat precies wist ook niemand uit te leggen)

Nouja... beetje opluchting voel ik zelf ook wel hoor.

Martini, Snoopy1979 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  19. Mapje

Mapje Niet meer actief

Beetje flauw, stond toen gewoon zo in meerdere artikelen en werd bijv ook besproken in een late night show. Logisch dat in een Corona NIEUWS forum dan alle berichtgevingen worden besproken. Maar volgens een paar leden mag dat blijkbaar alleen maar halleluja en positief zijn over alle nieuwsberichten. En wat wel negatief of discutabel is moeten we maar met een korrel zout nemen. Zo werkt dat niet. Ik zie hier nergens staan dat we alleen op een bepaalde manier over nieuwsberichten mogen spreken.

Fijn juist als nu de hoop is dat dat lekker niet hoeft!

En bang... ik denk dat niemand bang was hoor. Hoogstens dat zoiets vet vervelend zou zijn!

Spectre, Kinderwens87, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.282
    6.749
    113
    De Ganges is in het noorden van India. De meeste besmettingen zijn volgens de covid-tracker in het zuiden. Kumbh Mela was op 12 april. Het kan nog niet zo snel deze ellende veroorzaakt hebben.

Deel Deze Pagina