Ja het is ook wel gek inderdaad. Hopelijk wordt het niet erger. We hadden gisteren ook een mevrouw met direct een hele pijnlijke arm maar die was ook heel gespannen. Ging pas na 45 minuten weg
Japan roept noodtoestand uit vanwege opmars virus Japan heeft drie maanden voordat de Olympische Spelen van start moeten gaan de noodtoestand uitgeroepen vanwege het stijgende aantal besmettingen met het coronavirus. Premier Yoshihide Suga zegt dat de noodtoestand geldt voor de regio's rond de steden Tokio, Kioto, Osaka en Hyogo. De Olympische Spelen worden gehouden in Tokio. Het sportevenement stond eigenlijk gepland voor de zomer van 2020, maar werd toen afgelast vanwege de coronapandemie. De nieuwe maatregelen lopen van 25 april tot 11 mei. Horecazaken waar alcohol wordt geserveerd moeten de deuren sluiten en sportwedstrijden vinden zonder publiek plaats. Bij de Olympische Spelen mogen sowieso al geen buitenlandse fans aanwezig zijn.
Ik zal wel weer spuit 11 zijn. Drukke dag vandaag met werk. Het hing mij er meer om dat er hier en daar vrij heftig gereageerd werd. Weet niet meer precies door wie, en heb ook geen zin om dat terug te zoeken. Maar reacties in de zin van "waar gaat het heen?" En "dat wil ik mijn kinderen niet leren" Terwijl het allemaal nog onduidelijk was. Maar misschien zit het heftiger in mijn hoofd dan het daadwerkelijk was hoor. In dat geval sorry t koppie is vrij druk vandaag
Pff. T is blijkbaar toch nog erg druk in de ziekenhuizen. Hebben het hier ook gemerkt. Schoonma is ziek. Ze zijn vandaag naar de eerste hulp geweest. Heeft veel pijn en erge verstopping. Vgens ons hadden ze haar daar moeyen houden. Maar is naar huis gestuurd met een klysma. Moet ook thuis gezet worden door de thuiszorg omdat er in het ziekenhuis geen mogelijkheid was Zelf vind ze t wel best. Doet zich de hele tijd beter voor dan ze is omdat ze niet uit huis wil. Maar het gaat gewoon niet
We weten alleen niet hoe lang dit al zo gaat. Misschien waren er altijd al +600 mensen die thuis deze zorg kregen.
Klopt. Dat weten we niet. Maar poeh.... t is echt zorgelijk met haar. Ik geef ook niemand de schuld of zo he. Ze doen keihard hun best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Maar een arts of verzorgende heeft maar 2 handen en kan maar bij 1 patiënt tegelijk zijn. Dst snap ik ook. Maar we weten echt niet hoe het nu verder moet.
Wat vervelend! Maar buiten corona om worden dat soort dingen vaak naar de thuiszorg doorgezet. Wij krijgen dat soort zorg ook geregeld doorgeschoven.
O ik bedoelde het ook niet naar je schoonmoeder toe, maar ik bedoelde meer dat het getal mij niets zegt. Veel sterkte toegewenst.
Vandaag kregen we weer oproep vanuit het ziekenhuis dat ze op zoek zijn naar extra diensten. Zowel op de covidafdeling als op de IC hebben ze gebrek aan personeel. Vakanties laten ze vooralsnog gewoon staan. Maar wel dringende vraag om extra te komen werken. Ik ben zo benieuwd hoe het de komende dagen gaat lopen. Gommers sprak over mogelijk code zwart. Zou mij niets verbazen als dat gaat gebeuren.
Vandaag met de jongste bij de Uroloog geweest, hij wordt binnenkort besneden. Toen ik vroeg naar de wachtlijst zei ze eigenlijk vrij nonchalant dat die redelijk kort is, omdat de besnijdenis in dagbehandeling gedaan kan worden en dat de enige operaties zijn die ze nog doen. Ze hebben geen plek voor mensen die langer in het ziekenhuis zouden moeten blijven... Ergens toch te gek dat ze geen bedden hebben voor operaties waar 't herstel wat langer nodig is...
Wij zijn vorige week al gevraagd....ik weet dat de rek eruit is zei de baas, maar toch vraag ik jullie om nog meer te werken. Niemand was enthousiast De collega’s die extra wilde werken bij de ggd, moesten direct afmelden, je werkt nu alleen voor het zkh.
O, van mij wel hoor, daar is een forum voor. En het is allemaal nou eenmaal niet zo positief laatste tijd. Maar ik vind t zelf wel fijn om soms de wel positieve dingen te delen.
Ik heb gisteren gevaccineerd en niemand had bijverschijnselen eigenlijk. Ja zere arm etc, maar gelukkig geen vreemde dingen aan te pas gekomen.
Ik ken iemand die bij een bedrijf werkt die zuurstof etc regelen voor in ziekenhuis en voor bij mensen thuis. Dit gebeurd dus schijnbaar al langer dat mensen thuis aan de zuurstof gaan.
probleem is ook nog eens dat voor langere, zwaardere operaties rekening gehouden moet worden op een plek op de ic... en als ze die plek niet kunnen bieden.... wordt de operatie niet gedaan. Ja het is echt heftig momenteel.....
Schoonpa heeft een apparaat mee naar huis gekregen waarmee hij zelf zuurstof uit de lucht kan halen, zodat hij niet steeds flessen moet wisselen. En slangen waarmee hij door het hele appartement kan lopen. Maar dat was na corona, opname en revalidatie. En voor de rest van zijn leven. Wanneer hij ergens geen gaat heeft hij flessen en een speciale houder ervoor aan zijn rollator
Dank je wel voor je reactie. Misschien is t pure toeval geweest of niet. Haar huisarts dacht daar iig zo over maar precies een paar sec na de prik begon haar hand te jeuken en ze kijkt en zit er die bloeduitstorting. Toen die er eenmaal zat was de jeuk ook over. Ze voelt zich verder prima