Wij zijn op ons werk allemaal door dezelfde client besmet geraakt . Ik had er 2 weken last van en restverschijnselen. Niet super heftig. Kan werken. 1 collega (wel stevige, collega) heeft er maanden last van gehad en heeft er maanden over gedaan om op te bouwen. Paar collega's paar dagen wat verhoging en verkouden gevoel. 1 collega is nu al 1.5 jaar ziek en heeft een terug val gehad. Was bijna zover dat ze langzaam aan een uurtje kon gaan werken. Kan nu weer opnieuw beginnen met opbouwen. (Ook stevige collega) Mn familie en kinderen hebben nergens last van gehad. Juf van m'n dochter kan nu na een jaar nog maar 4 uurtjes per dag werken. Alle bejaarde clienten die het bij ons gehad hebben begonnen allemaal te vallen. Valpartij en daarna ziek. Allemaal niet ernstig en geen restverschijnselen. Verkouden tot een weekje griepachtige verschijnselen. 1 overleden maar die was al heel slecht, longproblemen en terminale kanker. Totaal verschillend verloop.
Raar is dat hè. Wij hebben elkaar besmet binnen de familie (waarschijnlijk); ik ben de enige die geen koorts heeft gehad, maar ook de enige die wel smaak en reukverlies had. Heel bizar...
Ja is zeldzaam nog steeds natuurlijk maar ik dacht eerst komt überhaupt niet voor dus dan als je zelf zwanger bent wordt het ineens een stel dat..
Ja dat is het lastige ik ben een zwangere en zei eerst stellig niet zwanger ja een vaccin en zwanger niet maar als het dan aan de hand is ga je over alles twijfelen..
lastig he. Ik ben op zich pro vaccineren. Maar met als enige uitzondering: Als je zwanger bent kan ik me voorstellen dat je zegt; ik wacht nog even af. Anderzijds; als je al kinderen hebt, die naar school of kdv gaan- kun je niet meer rekenen op je eigen voorzichtigheid. Je bent afhankelijk van hoe anderen met de regels omgaan en hoe serieus zij het nemen. Als jou andere kind(eren) besmet worden op zo'n manier, kun je daar niets aan doen. En dan kan ik me dus ook weer voorstellen dat je je tóch wel laat vaccineren. Een hele lastige...
Ja je slaat de spijker dus op de kop inderdaad. Want ik werk thuis dus niet in de frontlinie ofzo. Maar wel een peuter en een kind in groep 3. Ik schijn wel antistoffen te hebben. Ik ben fit en gezond dus op zich grote kans dat ik Corona mild krijg. Maar op dit moment zou Ik dan misschien zeggen met de huidige cijfers doe maar. Maar als het in de zomer zoals vorig jaar is zeg ik misschien: ik neem de gok tot begin oktober en vaccineer dan wel. Ik weet het gewoon niet. Ik hoor zeker pro’s (mogelijke antistoffen, zelf minder kans dat als ik het wel slecht doormaak Corona om in het ziekenhuis te komen, wat meer vrijheden in kraamweek wellicht) maar ook zeggen ze wel veel “het is aannemelijk dat” en per definitie kun je nog niets zeggen over lange termijn bij baby’s omdat die er nog niet is. Dus dan voelt het weer van: laat maar even. ik denk dat ik het op zijn beloop laat in elk geval Wacht tot mijn oproep in juli en dan eens kijk hoe het er dan voor staat met het virus. Mijn man en (schoon)ouders en vriendinnen etc laten zich wel vaccineren dus hopelijk remt het dan ook gewoon om me heen al af en is het pas nodig als ik ben bevallen. Want dan wil ik hem wel hoor! Maar ja, zodra er een baby in je buik zit denk je ineens heel anders
Er is laatst een onderzoek (uit de VS) gepubliceerd waaruit blijkt dat als één gezinslid gevaccineerd is, dat dan voor de overige gezinsleden de kans op besmetting ook met de helft daalt. Dus dat klinkt in ieder geval hoopvol!
Ja, hoop het ook! Het groeipercentage daalt al wel een week, en inmiddels dus een daling, dus dat is al wel positief.
Het valt me op dat de testbereidheid nog zeer hoog is. Dus het % positief is niet direct te linken aan dat er minder getest wordt.
Ja dat las ik ook en daarom dacht ik, als dan het aantal besmettingen ook zo is als vorig jaar zomer en veel buiten enzo dan laat ik het wellicht tot de bevalling begin oktober en doe ik het dan...
Ik vraag me dan ook wel af of het gebruik van die zelftesten nog van invloed zijn. Dat mensen die daarmee negatief testen maar wel klachten hebben, niet naar de GGD gaan. En bij een positieve test wel nog naar de GGD gaan. Dat haalt het percentage positief ook omhoog dan toch?
Hier 1 klas, minimaal 12 positief getest, een aantal hebben ook zelftesten gedaan. De positieve thuis waren ook positief bij de GGD maar een aantal negatieve thuis waren positief bij de GGD. Ik hoop echt dat iedereen toch naar de teststraat blijft gaan. overigens niet de klas van mijn zoon, maar wel een dichte school tot 17 mei.
Wat bizar dit ook, ze zouden met zoveel besmettingen toch wel een keer moeten kunnen achterhalen wat hiervan nu de oorzaak is? Zou het dan puur de mate van besmetting zijn? Hoe meer virusdeeltjes je binnen krijgt hoe heftiger de reactie?
Ik weet niet wat voor onderzoek het is maar hier iemand die gevaccineerd is (wel enkel de eerste prik nog maar langer dan 2 weken) is besmet en ziek geraakt en haar hele gezin heeft besmet. En dat geloof ik meer dan al die onderzoeken.
@Mapje @Vero0504 https://thehill.com/changing-america/well-being/medical-advances/518045-pregnant-women-with-covid-19-may-be-at-higher https://www.sciencemag.org/news/2020/08/why-pregnant-women-face-special-risks-covid-19 https://www.paho.org/en/news/22-9-2020-paho-reports-more-60000-confirmed-cases-covid-19-pregnant-women-458-deaths Hier zijn 3 artikelen over zwangerschap&Covid19. Het extra risico dat zwangere vrouwen lopen (vooral aan het eind zwangerschap) heeft in NL niet veel aandacht gekregen, maar in het buitenland wel. De artikelen zijn dan ook in het Engels. Onder andere in België krijgen zwangeren al voorrang bij vaccinatie en in het VK, de VS en Israël zijn zwangeren ook al in grote getalen ingeënt. Wellicht maakt het jullie keuze nog wat makkelijker. Al zijn deze artikelen niet leuk om te lezen in een zwangerschap.
@Mapje ik kan remote ook alles doen. Meissie in groep 1 dus is het ook maar afwachten. Maar mn man zit in t mbo onderwijs, normaliter al een vrij lastige doelgroep, uitzonderingen daargelaten. Voelen zich volwassen maar maken niet altijd de meest handige keuzes. Anti-coronaparty's hoor je helaas ook voldoende. Voor de docenten niet leuk, maar er zijn ook zat klasgenoten die daar nou ook niet bepaald vrolijk van worden met zelf issues of een ouder bijv. Voorlopig hebben we het nog weten te ontduiken, maar dat is voornamelijk geluk volgens volgens mij.