Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.111
    624
    113
    Ja precies, dat klopt dus gewoon nog, ok nou ben benieuwd wanneer ik de brief krijg en wanneer ik terecht kan!

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.823
    31.393
    113
    Vrouw
    Zo werd mijn post geïnterpreteerd. Maar dat was zeker niet de bedoeling. In vind het versoepelen zelf in tegenstrijdig met de berichtgeving omtrent mogelijk code zwart.

Een individueel persoon die op veilige afstand op een terras fast zitten, wat dus gewoon is toegestaan gun ik vooral een heel fijne middag.

Een individueel persoon die een winkelstraat inloopt waar je over de koppen kan lopen, maar die vind dat de 1,5 meter regel en de vermijd drukte regel voor hem nietchrld, omdat hij echt dringend nieuwe sokken moet. Die mag zich nog even achter de oren krabben van mij.

Evenals de politici die het allemaal bedenken. Maar goed.... zoals al eerder gezegd. Zoveel belangen. Zoveel afwegingen. En vorige week waren de berichten /verwachtingen wel nog positief. Ben blij dat ik de regels niet hoef te maken :|

Ben zelf ook van plan tijdens de meivakantie naar een paar winkels te gaan. En op een terrasje te ploffen als dat uitkomt.
    Ook al voelt het misschien raar, wetende wat er allemaal nog speelt. Ook binnen onze eigen familie.
    Maar voor het zover is mag ik eerst nog even langs de teststraat.;)

Saartje33 en Nellie4 vinden dit leuk.
  3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    De praktijk waarin ik ingeschreven sta had mij niet met het lijstje doorgegeven... M'n lengte en gewicht stonden wel in het systeem, maar m'n bmi niet :rolleyes: gelukkig hebben ze vandaag er hard aan gewerkt me er wel bij te krijgen en zou ik vanaf 10 mei mijn oproep moeten krijgen! :D

Heb nog even nagevraagd over kinkhoest en corona vaccin, maar volgens de ggd zou er maar 2 dagen tussen hoeven te zitten en dan zou ik die veilig na elkaar kunnen krijgen...

4. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.615
    1.747
    113
    Ongeveer een maand geleden zijn in de ziekenhuizen de medisch hoogrisico patiënten gevaccineerd. Deze groep is vastgesteld door de Gezondheidsraad. Ik weet dat oa mensen met nierfalen en hematologische aandoeningen zijn opgeroepen. Maar wat precies de 'eisen' waren weet ik niet. COPD en oncologische (muv de hematologische) patiënten zijn bv niet opgeroepen.
    Succes!

Edit; https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/professionals/prioritering-medische-risicogroepen

Hier staan de medisch hoogrisicogroepen beschreven. Deze groepen zouden dus via het ziekenhuis waar ze onder behandeling staan opgeroepen moeten zijn. Geen idee of jouw aandoening er bij staat.

Maan14 vindt dit leuk.
  5. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.111
    624
    113
    Ik val niet in die categorie hoor! Maar in de 'griepprik groep' ivm astma.
    Maar thanks!

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Klopt, wij hebben inderdaad de dialyse patienten en nog een aantal groepen geprikt. Hiervoor kregen we moderna van de ggd. De spillage is naar medewerkers gegaan.

7. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.615
    1.747
    113
    Ja, ik zie nu dat ik de verkeerde heb gequote. Mijn excuses. Het moet @Maan14 zijn.

Maan14 en Martini vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.294
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De huisarts heeft dan in deze gelijk omdat wij enkel doen wat ons wordt opgedragen door de overheid ;)
    Ik verwacht dat je oproep redelijk snel zal komen. Volgens mij kan er al vanaf 7 mei een afspraak worden gemaakt al zal het per regio kunnen verschillen maar zal geen weken meer moeten duren.

Maan14 vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.294
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig dat het alsnog is gelukt. Er kan helaas weleens iets tussendoor glippen maar goed dat je zelf aan bel heb getrokken.

bulakgirl vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.294
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is alleen voor de risicogroepen van 18 tm 59 jaar, wij versturen die inderdaad en daarmee maak je een afspraak bij de ggd
    Ik had het eerder verkeerd geformuleerd

Martini vindt dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.026
    15.058
    113
    #2751 Vero0504, 30 apr 2021
    Laatst bewerkt: 30 apr 2021
    Daar was ik al op uitgekomen! Ik neigde sowieso al naar ja overigens. Had ook wat andere onderzoeken gelezen en daar op al afgewogen nog voordat ze er hier mee kwamen. (dat ik ineens zwanger werd was wel ff een verrassing).

Het is een lange termijn gok, maar dat is aan beiden kanten.

Voornamelijk de long covid (ik haak al af bij de vermoeidheid), maar ook de koorts. En dat had ik bij wijze van 3-4 jaar geleden ook gekozen.

Afgezien een schuin oog op de medicatielijst en dat met mn zoontje bekend werd dat ik allergisch ben voor penicilline zijn keuzes hier eigenlijk niet anders als dat ze al die jaren al waren.

Ben vooral benieuwd of de puzzel opgelost kan worden en een beetje voorzichtig met medicatie kan geen kwaad, zeker niet als t gelijkwaardige producten zijn.

12. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
  13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heftig hoor. Je zult maar de patiënt zijn die weet: ik moet binnen een maand geholpen, maar in ieder geval de komende 2 weken ben ik niet aan de beurt. Echt schrijnend.
    Ik hoop maar dat de daling ondanks koningsdag blijft doorzetten. Of hooguit nog even een keer stagneert en daarna verder doorzet. Ik heb echt het gevoel dat de eindstreep in zicht is. Misschien niet helemaal alles normaal, maar wel dat heel veel normale dagelijkse dingen weer kunnen. Maar dan moeten we ons nu echt nog even inhouden met z'n allen. Ik zou willen dat bij meer mensen dat gevoel van urgentie van vorig jaar terugkomt. Toen zag je die lijn zó snel weer naar beneden gaan. We weten dus dat het kan, met ons eigen gedrag. Maar het duurt al zo lang en zeker met de eindstreep in zicht... ik snap dat het 'op' is bij veel mensen. Maar kom op: eventjes nog! Houd nog even vol zodat we daarna echt een mooie zomer tegemoet kunnen!

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.303
    23.445
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heeft niks te maken met de SEH, maar dat er geen ic- bedden zijn voor geplande operaties. De acute en spoedeisende gaan wel door.
    Verder eens met @tupp Gelukkig stellen ze de geplande volgende versoepelingen met minstens een week uit.

15. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Er staat juist in het artikel dat er de afgelopen dagen geen plek was voor patiënten die acute zorg nodig hadden.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.303
    23.445
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Screenshot_20210501-123931_Samsung Internet.jpg

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Nee dat staat er niet. Geplande zorg gaat niet door. Acuut wel.
    Heeft allemaal te maken met een tekort aan ic bedden en personeel. En in sommige ziekenhuizen een tekort aan operatiekamers omdat ze die omgebouwd hebben tot ic.

Iemand die bijv een geplande hartoperatie moet ondergaan ligt gemiddeld 1 tot 3 dagen op de ic. Een corona patient ligt gemiddeld 16 dagen op de ic. Dus 1 corona patient op de ic houdt een ic plek vast waar normaal 8 a 9 mensen gebruik van maken.
    Daarnaast zijn er een stuk of 6 verpleegkundigen of ander personeel nodig om 1corona patiënt die aan (beademings))apparatuur ligt, om te moeten draaien. Wisseliggingen te geven en te verzorgen.

18. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    bedankt voor het uitleggen

19. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    Denk dat veel mensen ook niet in de gaten hebben hoe complex alles is.
    Ik zag van de week Ernst Kuipers en die gaf ook een duidelijk voorbeeld van beslissingen die ze dagelijks moeten nemen.
    Stel er is 1 operatieruimte en team beschikbaar op een dag. Dan kunnen ze bijvoorbeeld kiezen voor 10 kleine OK's die allemaal 1 dag 1 bed bezet houden, of voor 1 complexe operatie van 10 uur van 1 pt, maar dan hebben ze 5 à 6 dagen 1 IC bed nodig. Dit zijn lastige puzzels elke dag.

Wondertje2020 vindt dit leuk.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina