Eerlijk gezegd niet. Het is dat ik van de week toevallig uit nieuwsgierigheid keek en zag dat ze geregistreerd stonden. In februari 2e vaccinatie. Maar verder geen bewijs of zo gekregen. Heb alleen het papiertje waar ze op geregistreerd staan en dat ziet er niet echt professioneel uit. Een kopie van een vaccinatie kaartje (denk ik) waar dan soort vaccinatie/batchsnummers en data op vermeld staan
Dat laatste is dus echt niet altijd zo. Vanwege onze privacy moet je daar zelf toestemming voor geven. Zo moest onze dochter laatst toestemming geven, in overleg met ons, wat er aan informatie vanuit de psycholoog naar de huisarts gaat. En zo moest ik afgelopen week toestemming geven, bij de coronatest die bij mij afgenomen werd via mijn werk, of de eventuele positieve uitslag naar de huisarts mocht. De AVG blijft een lastig iets. Het is ons allemaal heel veel waard om onze privacy te waarborgen. Toch worden sommige voorheen logische dingen helemaal niet meer zo logisch om te kunnen weten. Jouw voorbeeld met 'als schoonmoeder het allemaal niet zo goed meer weet' trekt dan natuurlijk veel verder door dan nu alleen maar voor de oproep voor een vaccinatie. Dan weet ze dus wel meer belangrijke dingen niet meer en wordt er als het goed is al op meer fronten hulp geboden toch? Ook zou ik me dan als kinderen zijnde al om hele andere dingen meer zorgen maken dan om het feit of ze twee keer een afspraak gaat maken n.a.v een uitnodiging voor vaccinatie. We krijgen tegenwoordig wel meer post om ons dingen aan te smeren, lid van te worden, phishing mails etc. Daar zou ik me dan eerlijk gezegd meer zorgen om maken dan over het feit dat ze twee papieren uitnodigingen krijgt om een afspraak te maken voor een vaccinatie. Ze moet namelijk wel zélf de afspraak maken en daarvoor bellen of via internet een afspraak maken. Daar gaan ze haar gegevens vragen en krijgt ze de vraag of ze al een vaccinatie gehad heeft. Ze moet er zelfstandig heen reizen, de juiste formulieren meenemen (en als je die niet bij je hebt wordt je weer weggestuurd). Ook op de gezondheidsverklaring komt de vraag terug of je al gevaccineerd bent. Er zijn voor het daadwerkelijk de prik in je arm krijgen al heel veel stappen die ze moet hebben gemaakt. Iemand die niet meer zo helder van geest is om bij een tweede uitnodiging weer een vaccinatie te laten zetten is dan toch ook bij al die tussenstappen niet meer zo helder van geest geweest om ze allemaal zelfstandig te maken? Ik vind het allemaal wel erg ver gedacht. Daarnaast denk ik ook nog eens dat een extra vaccinatie totaal niets bijzonders met je lijf doet hoor, maar dat terzijde.
Geen idee of de storing invloed hierop heeft, maar het zijn gunstige cijfers. Alleen wel bijzonder dat 11% van de geteste mensen positief is, dan zou je ook een hoger aantal positieve testen verwachten.
Dan lees je aan de ene kant dat het aantal opgenomen corona patienten is afgenomen in de ziekenhuizen maar ... Bijna alle ziekenhuizen in Nederland zeggen dat de situatie nijpend is...en er worden zelfs best wel belangrijke operaties uitgesteld. 'Vrijwel alle ic-bedden in noorden zijn bezet' Peter van der Voort, coördinator voor ic-bedden in het noorden van het land, zegt zondag tegen Omrop Fryslân dat bijna alle ic-bedden bezet zijn. Hij noemt de situatie "buitengewoon ernstig". De coördinator licht toe dat 70 procent van de ic-bedden wordt bezet door patiënten uit de eigen regio en 30 procent door patiënten die van elders zijn overgeplaatst. De hoge coronadruk heeft ook in het noorden gevolgen voor andere zorg. Zo zijn in Groningen bijvoorbeeld operaties van mensen met slokdarmkanker uitgesteld. "We kunnen nu nog net de acute zorg blijven verlenen, maar bereiken ook daar de grenzen. Mogelijk kunnen we ook die zorg de komende week al niet meer bieden", zegt Van der Voort tegen de regionale omroep. Zijn deze berichten om ons te laten inzien dat het ernstig is en/of om de " jonge" mensen af te schrikken? Want het neemt toch af? Een operatie voor bijvoorbeeld slokdarmkanker lijkt me echt wel ernstig genoeg om snel te laten plaatsen.
Venloos ziekenhuis ligt vol; stelt opnamestop in Het VieCuri Medisch Centrum in Venlo hanteert sinds gistermiddag noodgedwongen een opnamestop van nieuwe patiënten. Het ziekenhuis ligt momenteel vol, zegt het VieCuri vanmorgen tegen L1. Volgens het VieCuri kwamen de afgelopen dagen meer nieuwe patiënten via de spoedeisende hulp binnen dan er weggingen. Nieuwe patiënten worden doorverwezen naar andere ziekenhuizen in de omgeving.
Ben ik even aan het opzoeken. Ik weet het niet meer Het is een gele pagina zoals die van het RIVM maar ik zie nergens iets waarbij ik in kan loggen. Heb wel een screenshot van de pagina maar helaas zonder www. Enz....
Lekker dan Dat die mensen daar gaan staan kan de club weinig aan doen denk ik, maar deze actie vind ik dan weer ontzettend stom ...
Ook wel een beetje dom van de overheid al zeg ik het zelf. Vorige week de pilot gehad en er waren bij geen 1 wedstrijd besmettingen uitgekomen, en toch mocht er nu geen publiek bij. Nu komen ze toch naar het stadion omdat ze kampioen zijn geworden en daar is geen controle op corona. En tuurlijk het is dom hoor, ze moeten het niet doen, maar ze wisten dat dit ging gebeuren (bij cambuur ook gebeurd)
Wat ik nog erger vind dat ze zeggen dat politie niet ingrijpt en het tolereert.... Maar zodra er een demonstratie is tegen Corona wordt er gelijk grof ingezet. Ik begrijp echt niet waar het verschil hem in zit
https://nos.nl/artikel/2379142-7-50-euro-betalen-voor-toegangstest-volgens-kabinet-is-dat-uit-te-leggen
Dat is een doorstroomlocatie binnen en het plan was 26 mei. Maar dat plan loopt nu dus al een week achter.
Snap ik ook echt niet. Was ook bang voor rellen gezien de hoeveelheid politie. Gelukkig zijn die uitgebleven.