Bij openbare orde aangelegenheden werkt de politie voor de burgemeester. Als de burgemeester niet wil ingrijpen doet de politie dus ook niets.
Maakt toch niet uit? Zolang ze de ziekenhuizen niet hoeven te bezoeken, is dat alleen maar goed nieuws. Die positieve testen zegt natuurlijk helemaal niets.
Heb je gelijk in. Gezien haar eerdere acties was ik even bang voor ingrijpen. Maar deze keer is er goed gehandeld denk ik.
Ja dat denk ik ook wel. Wij zouden het wel kunnen betalen ( wil ik niet trouwens) Maar ik ken veel mensen die een " gewone goede" baan hebben. Jan Modaal. Maar die zullen echt veel meer moeten sparen om nog met een gezin weg te kunnen. Dat was daarvoor al best duur ( 100 euro voor een dagje dierentuin) dat zal dus nu dus nog eens 30 a 40 euro duurder worden.
Maar in de volgende stap gaan dierentuinen, pretparken enz (eigenlijk 11 mei, maar nu iets later) en zo al open zonder testbewijzen. Volgens de routekaart (voor wat dat waard is).
Om escalatie en rellen te voorkomen. Met een gemiddelde demonstratie lopen er rond de 1500 mensen rond. Nu liepen er ruim 12000! Als dat los was gegaan dan was het een grote bende in de stad geworden. + Ze wilde ook de fans laten zien dat ze "gehoord" werden. Dus groot gelijk dat ze niet ingegrepen hebben. Het is rustig verlopen, er is gevraagd om het feest te stoppen en weg te gaan en dat hebben ze netjes gedaan.
Weet iemand of zwembaden (gewoon recreatief zwemmen, niet bij een zwemvereniging) horen bij sporten binnen (stap 2) of doorstroomlocaties binnen (stap 3). Ivm een gepland weekend weg
Ik weet het niet hoor, maar gevoelsmatig bij allebei niet denk ik. Het is nl recreatiezwemmen ipv als sport. En een doorstroom is het dacht ik ook niet. Dat zijn toch dingen dingen als dierentuin en musea of zo. Maar goed, ik zal het misschien mis hebben. Hopelijk kan dat snel weer zwemmen
Bij sporten binnen.vorige week op vakantie geweest en dat zwembad was in princiepe tot 11 mei dicht. Daarna zouden mogelijk versoepelingen komen en zouden ze open gaan. Dat is nu verzet. Maar ik zou er maar even vanuit gaan dat dit ook weer verschoven gaat worden. Bij zwembaden hier in de buurt staat ook op de site dat ze tot 11 mei alleen open zijn voor zwemlessen en daarna verder gekeken wordt of recreatiezwemmen weer mogelijk is. Afhankelijk van aantal besmettingen.
Dat zou op zich wel mooi zijn als het bij stap 2 hoort en dat het hopelijk maar een weekje opgeschoven wordt. Of we nu wel of niet een weekendje weg gaan, onze meiden hebben al maanden zin om een keer te gaan zwemmen. Maar ook toen de zwembaden nog open waren (december ofzo) lukte het niet om in de buurt een plekje te reserveren..
Maar 12000 man.. hutje matje op elkaar. Weliswaar in de buitenlucht, maar toch! Oftewel zeg maar dag naar verdere versoepelingen over 2 weken. Dat is mijn gedachten. Ik hoop het uiteraard niet. Want dan heb je wel meteen bewijs dat er ook weer festivals gegeven kunnen worden.
Ja snap ik maar ze stonden toch al bij elkaar dus evt besmettingen had je toch al niet meer kunnen voorkomen. En als een deel van die 12000 man los gaat dan vallen er ook nog eens een hoop gewonden en een hoop mensen zouden schade aan hun bedrijf hebben vanwege rellen/vandalisme. Mag je weer open, wordt je tent kort en klein geslagen door op hol geslagen fans. Het is dubbel maar.ik begrijp best dat ze het op deze manier aangepakt hebben.
Snap wel dat ze t zo opgelost hebben want je redt t niet tegen die massa. Maar wat ze zegt "joehoeee we maken stapjes, voorzichtig" en gevoelsmatig zie ik "ga direct door naar de gevangenis" of "ga terug naar start".
Ik vind het schandalig. Als je blijkbaar maar met genoeg voetbalsupporters bent poept de politie en de burgemeester in zn broek en kan alles. Vorige week werd het normale volk op koningsdag zowat het park uitgeknuppeld. Dan durven ze wel. En dat de gemeente dan zegt ja was een spontane onvoorziene actie. Uhuh tuurlijk.
Iedereen zegt sporten binnen. Vriendin van mij is zwemjuf en die zegt al sinds vorig jaar dat het een doorstroomlocatie is @Athina Jij bent ook zwemleerkracht toch? Weet jij het?
Ja is een doorstromlocatie. Sport binnen is wellicht wel wedstrijdzwemmen, waterpolo etc. Recreatie is doorstrom. Maar het zou mij niet verbazen als ze voor zwembaden alweer wat anders hadden bedacht, zoals verplicht testen voor 7,50 Is mij sowieso niet duidelijk wat onder dat testen gaat vallen behalve grote evenementen dan. Zag gisteren bijvoorbeeld horeca tussen staan met als alternatief “dan kunt u blijven afhalen”
Ja en online evenementen voor als je de testen niet kunt betalen... nou als er iets niet erg leuk is, is het dat wel
Ja net zoals een pretpark of dierentuin mogelijk toch ook alleen open gaat met verplichte test vooraf van 7,50. Maar geen zorgen u kunt altijd nog kiezen voor een online activiteit, wat een giller he