Precies, en er staat vermeld. Dat ouderen dus ook opgeroepen gaan worden die al gevaccineerd zijn omdat dit niet gefilterd word. Wat in theorie kan betekenen dat ongevaccineerde risico patiënten langer moeten wachten omdat anderen die al gevaccineerd zijn ook opgeroepen worden. Of denk ik nu te ver door?
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik vind het zelfs zo dat ik mensen met een hoog risico eerder zou inenten dan de groep 60-65 zonder risico. Ik begrijp er niks van.
Hier is dat niet hoor. Bij onze praktijk zijn de mensen boven de 60 eruit gefilterd, dat kan makkelijk. En huisartsen hebben deze gegevens aangeleverd, dus dat is dan stom van een huisarts als dat gebeurt. Dat gefaseerd oproepen is random, ongeveer 175.000 per dag, van de 1,4 miljoen. Idd niet op leeftijd of aandoening. Wel alle patienten van 1 praktijk die de oproepen allemaal op dezelfde dag krijgt. Morgen vallen de eerste oproepen op de mat, laatste dan ergens eind volgende week/begin week erop. Dus erg lang duurt het niet voor je! Hoop dat hem snel krijgt!
Mijn afspraak voor de Pfizer staat ook voor volgende week ( zorgmedewerker) en half juni de tweede. Hopelijk word ik niet verkouden oid tegen die tijd want dan moet die uitgesteld worden
Mijn moeder had haar ha gebeld maandag. Over hoe het precies zat * 3 nieuwe en helaas weer slecht werkende hartkleppen* en daar door steeds cva's ondanks de bloedverdunners. Deze wist nog van niks..... De assistente dan hè.
Haha, bijzonder. Ik regel op onze praktijk alles wat met de vaccinaties te maken heeft. Mn werkgever heeft er de ballen verstand van Maar zelfs hij kan in 1 oogopslag in een dossier zien of iemand wordt opgeroepen voor de coronavaccinatie en griepprik.
Met verkouden mag gewoon prikken. Als je maar geen koorts hebt en natuurlijk een negatieve test. Ik heb vorige week ook snotverkouden Janssen gehad en heb juist weinig last gehad van de prik.
Dus 'gefaseerd' houdt in dit geval in dat iedereen gewoon wacht op de oproep van zijn eigen huisarts en afhankelijk is van wanneer de huisarts de uitnodigingen verstuurt? De een stuurt ze bij wijze van spreken vandaag en de ander pas over 2 weken? Bedoelen ze het zo? Of snap ik het nou nog niet?
Nee de data wordt centraal opgeslagen en verstuurd, de huisarts stuurt zelf niks die levert enkel de gegevens aan.
Nee dat is niet waar. De huisarts moet echt zelf oproepen. Wij hebben dat uitbesteed aan een bedrijf, we hebben de gegevens aamgeleverd. Het werd vanuit de LHV aangeraden dat bedrijf te gebruiken en moesten voor een bepaalde datum die gegevens aangeleverd hebben. Ik denk dat meeste huisartsen dit bedrijf gaan gebruiken, wij hebben die vaker gebruikt. Sommige huisartsen sturen dus wel gewoon zelf. Maar daar zit natuurlijk wel een beetje haast achter. Je kan het niet maken daar nog 2 weken mee te wachten.
In het nieuws is gecommuniceerd dat er over 8 werkdagen verspreid de oproepen verstuurd gaan worden. Dacht vanuit de GGD? Wisselende praktijken door het hele land per werkdag om zo de drukte te faseren. Ben in ieder geval benieuwd, sta op de griepprik lijst dus wacht af.
Ja, dat klopt. Dat bedrijf stuurt die dus gefaseerd. Vandaar dat alle patienten uit 1 prakrijk op dezelfde dag de uitnodigingen krijgen bv. Een week geleden had al de helft van de huisartsenpraktijken hun gegevens aan dat bedrijf aangeleverd. Je had tot vandaag dat te doen. Ik krijg er ook bericht van als de oproepen aan onze patienten zijn verstuurd.
Dit idd. En dank je wel voor de extra uitleg, dat er nog een tussenpersoon bij betrokken was wist ik dus niet.
Ik heb even mijn eigen leeftijdscategorie gekozen en gelukkig lijkt het te dalen. Maar dat het aantal opnames hoger lag dan in de 1e golf verontrust me wel. Ook al gaat het “maar” om honderden mensen op een bevolking van 17 miljoen.
Wat gek, mijn huisarts zij vorige week dat alles klaar lag en naar de GGD gestuurd zou worden. En dat ik dan de oproep van hun zou krijgen
Dat is idd gek. Of je besteedt het uit, of je roept zelf op. Daarvoor krijg je dan een pakket met brief van RIVM en doe je er een eigen brief bij. De patienten moeten wel afspraak maken bij de GGD.