Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Straks als er dingen open gaan als eerst met de oudste naar de dierentuin. En zodra je weer mag zwemmen naar Bollo. Dit hebben wij hem beloofd. Onze vakantie is in het water gevallen.

Verder gaat het hier even echt klote en de prof die al lastig te bereiken is, is nu met corona zo goed als niet te bereiken. Ik ben er ver klaar mee L is nu in de leeftijd dat ik overal achter hem aan moet vangen waar door veel fysieker ben. Waar door veel meer ritmestoornissen heb. Mijn icd staat zo ingesteld dat hij pas boven de 180 ritmestoornissen op neemt. Omdat hij anders te veel op nam. Maar dat resulteer nu in veel atrium fibrileren wat niet genoteeerd word. De kardia Alice core er maar weer bij gepakt. Conclusie onregelmatige hartslag icm sinus ritme met breed qrs complex. Proffesor zelf weer gemaild en natuurlijk geen reactie. De laatste keer heeft dit een maand geduurd voor het geregeld was.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.863
    19.274
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je kunt er niks mee, maar toch sterkte. Ik hoop dat je toch vlot een reactie hebt en dat het weer beter ingeregeld kan worden.

Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dankjewel, mijn prof houd zich heel erg bezig met corona. Maar helaas lopen dit soort dingen daar door gewoon niet. Best frustrerend.

4. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    DAEC8026-09FC-4543-811A-755C7AB0B68A.jpeg

Het lijkt de goede kant op te gaan

bulakgirl vindt dit leuk.
  5. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Maar er zijn ook mensen die vorig jaar een voucher hebben gekregen die een jaar geldig is.

Wij ook. Wij hebben dus twee weken vakantie in het buitenland geboekt.
    Wel met de auto en niet het vliegtuig.

Zijn er meer hoor. Ik wacht gewoon af wat ze tegen die tijd zeggen. Duurt nog ruim twee maanden.

Athina vindt dit leuk.
  6. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.676
    807
    113
    Ongeacht gaan wij gewoon met de auto op vakantie

smax vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.877
    31.474
    113
    Vrouw
    Mijn moeder ook.
    Maar ze heeft deze nu toch kunnen wisselen voor geld terug. Haar zus, met wie ze naar Bali zou gaan is niet goed uit de covid gekomen en durft de reis niet meer aan.

Ze zijn nu wrl plannen aan het maken voor een reis dichterbij huis. Maar pas als ze echt zeker zijn dat dat door kan gaan.

smax vindt dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Spectre, smax, zonnetje2015 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.877
    31.474
    113
    Vrouw
    Dit is wat we willen horen :)
    En dan vooral ook dit stukje eruit:

Jaap van Dissel, directeur infectieziekten van het RIVM, zei vandaag in de Tweede Kamer dat hij verwacht dat deze keer die dalende lijn ook niet meer zo snel zal gaan stijgen. Dat is met name te danken aan het hoge tempo in de vaccinatiecampagne.

ButterflyPassion en Liekje81 vinden dit leuk.
  10. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.748
    113
    https://www.landal.nl/thema/maatregelen/nederland/zwemmen

11. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.210
    540
    113
    Ik snap niet zo goed wat dit met prioriteiten stellen te maken heeft. Mijn prioriteiten zijn blijkbaar anders dan die van jou. Ik wil namelijk wel naar het buitenland op vakantie om bij te tanken, vorig jaar ook niet kunnen doen en toen in Nederland gebleven en voor mij is vakantie echt in het buitenland. We hebben naast de corona ook op andere vlakken genoeg meegemaakt dit afgelopen jaar wat nu ook nog speelt en daarnaast werk ik in de zorg en wil ook opladen voor ons gezin. Wij hebben daarom geboekt naar Kroatië met gratis annuleren erbij tot 2 weken voor vertrek. Daarnaast doen we hier genoeg door te bestellen bij lokale ondernemers om te ondersteunen.

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt, in binnen of buitenland dat moet een ieder voor zichzelf bepalen en men weet ook vast het risico van eventuele kosten die erbij komen als het ineens niet door kan gaan..

Nellie4, Kleintjuh85, Taartjes en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Had het zelf niet beter kunnen verwoorden:thumup:

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  14. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik weet niet of dat zo is. Het zwembad hier zei dat eerst gaan kijken hoe ze open kunnen voor banen en de lessen en daarnaast recreatief met aantallen. Is het specifieke benoemd tijdens de persco? (Heb m niet gezien) Ik dacht het inderdaad wel zo gelezen te hebben vandaar dat ik het ook vroeg met zwemles...

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.324
    23.487
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #3355 Liekje81, 12 mei 2021
    Laatst bewerkt: 12 mei 2021
    Alle 4 de zwembaden waar wij weleens heen gaan hebben duidelijk op hun fb staan dat ze nog niet open gaan voor recreatiezwemmen. Alleen banenzwemmen en aquasporten met max aantal.

Mapje vindt dit leuk.
  16. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.817
    4.599
    113
    Dat is ook een ander verhaal. Heb het over de mensen die nu bewust een reis naar het buitenland boeken in deze onzekerheid. Je kunt me niet wijsmaken dat je heerlijke vakantie voorpret zal hebben?? Koste wat het kost naar het buitenland terwijl half ondernemend Nederland nog niet eens weet of het de zomer gaat overleven... Tja, ik kies dan eieren voor mn geld en blijf lekker hier. Geen stress, geen quarantaine, geen geld kwijt, lekkere voorpret, heerlijk! Soms moet je genoegen nemen met wat wél kan, ipv wat niet kan.

In een geval van een voucher omdat het vorig jaar niet kon, vind ik een heel andere situatie.

smax, Anouk2005 en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.817
    4.599
    113
    Ik schrijf dat mensen gaan boeken en dan boos zijn als ze hun annuleringskosten kwijt zijn of iets... Nou, sorry, maar daar is nu vaak genoeg voor gewaarschuwd. Dus dan vind ik persoonlijk dat je niet mag klagen als je nu boekt voor het buitenland, dat de kans aanwezig is dat je je annuleringskosten kwijt bent, of in quarantaine moet, of moet laten testen voor geld. Dáár heb ik het over.

Ik persoonlijk (maar dat is echt persoonlijk) zou de stress niet aankunnen om zoveel onzekerheid te moeten dragen. Ik snap ook niet waarom dat je persé naar het buitenland zou willen in deze situatie. Waarom je express voor die onzekerheid gaat kiezen. Ik kies dan liever voor Nederland, en zekerheid, en als er wat is ben ik zo weer thuis en de regeltjes zijn me allemaal bekend. Dan dat ik dadelijk in Italie 2 weken in het ziekenhuis of wat lig... Maar nogmaals, dit is MIJN mening. Weet dat veel hier anders over denken.

En als ik naar zee ga, of helemaal onder in Limburg (en dat is voor mij echt maar 40 minuten rijden) ben ik in een compleet andere omgeving. Dus ik kan me er echt niks bij voorstellen dat je persé 5 uur moet vliegen om een vakantiegevoel te kunnen ervaren. Zoals ik in mijn vorige post al schreef, soms moet je genoegen nemen met wat je wél hebt!

Ligero, Knuffelmonster, kadootje en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Butchke

Butchke Niet meer actief

#3358 Butchke, 12 mei 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2021
    En wij staan er juist heel anders in. Wij krijgen stress van het idee om in een overvol mini landje te blijven. Dus onze voorpret dat we lekker naar het buitenland gaan, is nog beter dan anders. Kan niet wachten om dit land even te ontvluchten. En wij zijn niet alleen gezien de enorme run op reizen.

Wordt een beetje moe van die veroordelende opmerkingen.... laat toch iedereen in zijn/haar waarde ongeacht welke keuze men maakt.

En het argument om ondernemingen te steunen ... sorry hoor dat ben ik onveranderd blijven doen afgelopen jaar. Take away eten, shoppen bij lokale winkels etc etc
    Dat gaat 2 weken vakantie in eigen land niet veel meer opleveren.

Nellie4, nelta, smax en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.817
    4.599
    113
    Gelukkig mag iedereen daarover een eigen mening hebben. En dat is toch helemaal prima...? Ik geef enkel aan hoe ikzelf over de hele situatie denk.

En jij wordt moe van de veroordelende opmerkingen... Ik wordt moe van (om even in jouw termen te blijven praten) de mensen die een reis naar het buitenland nu als prio nummer 1 zien. Terwijl er zooooooveel meer belangrijkere dingen zijn die voorrang hebben (scholen volledig open als voorbeeld). Ik vind echt dat daar mega dramatisch over wordt gedaan... Mega moeilijk jaar, al zolang niet geweest. Tja, het is corona, iedereen moet inleveren, is dit dan het belangrijkste?

Wat dit onderwerp betreft kan het gewoon 2 kanten op. Die van jou en die van mij. Iedereen mag lekker doen wat hij wil, maar iedereen mag er ook anders in staan. En soms hoef je elkaar ook niet volledig te snappen... Verschil moet er zijn ;)

Narcisje, Fuddey, jada08 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik begrijp wel wat je bedoelt. Op deze manier wil ik niet ergens naar toe waarvan niet zeker is of het kan, wat er open is, hoe het gaat werken met corona paspoorten, testen en quarantaine etc. Nee dankje dat is wel het laatste waar ik mij druk over wil maken voor een vakantie. Wij blijven lekker thuis en kijken wel of we nog last minute iets kunnen vinden en anders niet. Zijn nu al 2 jaar in Nederland gebleven voor vakantie en ik mis er niks aan. Zeker vind ik het ook heerlijk om te reizen, maar niet op deze manier.

Deel Deze Pagina