Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar deze redenering over prioriteiten slaat toch al nergens op? Jij doet net of nu een vakantie boeken naar het buitenland, als gevolg heeft dat de scholen dicht moeten. Alsof mensen die in de zomervakantie 'egoïstisch' op vakantie gaan, de oorzaak zijn dat nu de middelbare scholen niet volledig open zijn.

Ik vind dat echt een hele rare kijk op de situatie.

Athina, 2littlemonkeys, smax en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.054
    15.076
    113
    Nou dat dacht mn man dus ook, totdat hij tot de conclusie kwam dat dat dus niet het geval was.

Bedoel in dr slaapzak tijd had ik er zekerheidshalve 2 mee ivm evt doorlekken of spugen. Mja mooi dat we m nodig hadden eerste nacht spuugde ze alles onder. Maar die krengen krijg je wel gewassen in een badkuip met handwasmiddel maar dus niet ff snel droog (was precies winter natuurlijk...)

Campingbedje, bedspul, kleding, buggy etc. stapelt lekker door vooral in een daihatsu sirion. Hadden wel zo'n derian tentje (peuter) maar daar sliep ze toen echt niet meer in. (dat had wel bizar veel plek gescheeld).

3. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.748
    113
    Dat begrijp ik ook. Wij zijn vorige week nog met de caravan weg geweest en gaan volgende week een weekendje weg. Ook voor de zomer hebben we plannen gemaakt. Plan A en B. Beiden naar het buitenland. Plan C is thuis blijven. Maar we gaan pas boeken als er meer duidelijkheid is. Helaas vind ik het allemaal nog niet zo gewoon om naar het buitenland te gaan. Heeft wel vooral met onze dochter te maken hoor. Ze is waarschijnlijk te oud om 'gewoon' mee te mogen, maar ze zal ook niet gevaccineerd worden (als we dat al zouden willen). Over onszelf maak ik me niet zo druk. Ik ben sowieso gevaccineerd voor die tijd en mijn man vindt het geen probleem om meerdere keren te testen.

4. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Die landen staan op het punt van faillissement, iedereen die op vakantie wil komen en geld uit wil geven is welkom in de zomer, dat kan bijna niet anders

Athina, 2littlemonkeys, Laartje88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    Geloof ik hoor.
    Maar toch knaagt er iets bij mij. Wat als alle buitenland vakanties er toch voor gaan zorgen dat de situatie in eigen land of vakantieland weer zo wordt als vorig jaar, met lockdowns tot gevolg. (Stel dat de vaccinaties maar kort werken/ andere varianten niet tegen houden/ te weinig mensen ingeënt) dat weten we gewoon niet. Dan leidt de beslissing die mensen voor zich zelf maken wel tot gevolgen voor heel veel anderen. Net als toch gaan skiën in Italië vorig jaar.

het doet me denken aan vervuiling: we weten dat we ecosystemen slopen, d’r we die ecosystemen nodig hebben, maar we gaan gewoon door. Want ik heb dit nodig/ hij doet het ook/ wat ik doe zal wel meevallen voor het geheel

amdaa, Felice, Vero0504 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dat denk ik ook..die landen zullen anders voor het tweede jaar op rij al een hoop inkomsten van toerisme mislopen. Die willen nu echt wel kosten wat het kost de buitenlanders toelaten.

7. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.676
    807
    113
    Ik ben van mening dat het virus in de buitenlucht niet veel doet. Je ziet het al in de cijfers als je kijkt naar Koningsdag. Je zag het vorig jaar in de zomer ook dat er bijna geen besmettingen waren. Dus van dr zomer als je lekker buitenleeft dat er niet veel aan de hand is. En wat is het verschil tussen in Nederland op een camping zitten of in Spanje?

Cin85, Athina en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    Nou in elk geval dat je mutaties minder over de wereld Verspreiden?

Felice, Bellybell en olleke vinden dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.234
    12.250
    113
    Ik vind het nog een gek idee dat landen straks weer open zijn voor vakantie. Griekenland heeft pas recent de scholen geopend vertelde mijn collega en ze mogen sinds kort weer verder dan 2km van huis. Kinderen moeten daar 2x per week worden getest en een hele dag met mondkapje op in de klas zitten. Frankrijk en Duitsland verplichten dat ook (dat testen alleen in Duitsland volgens mij). Sommige landen leven van toerisme, maar het is allemaal wel erg dubbel om nu te bedenken dat daar binnenkort vakantie wordt gevierd. En @Saartje33 snap ik ook... ik wil graag weer normaal kunnen leven en als het helpt dat ik niet naar het buitenland ga, fine!

Maar goed, ik gun iedereen de vakantie die op dit moment bij hun past. Ik heb last van mijn angststoornis dus de Veluwe is al een uitdaging:roflmao:, ga je zonder al teveel zorgen vooraf naar het buitenland, prima, maar accepteer de consequenties die er eventueel zijn.

Bellybell en Saartje33 vinden dit leuk.
  10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.892
    7.958
    113
    Tjonge wat vul je het allemaal in voor anderen. Wie zegt dat de mensen die in het buitenland op vakantie gaan, dat als hun nummer 1 prioriteit hebben? De dingen die jij noemt vind ik ook belangrijker dan vakantie. En dat geldt voor een heleboel mensen, gok ik zo.

Maar straks is het waarschijnlijk
    gewoon weer mogelijk en zo niet dan pech. Maar jij vult dan weer zelf in dat iedereen dan gaat lopen klagen.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat zei iemand pas ook tegen mij, ze gooien straks alles open en iedereen gaat weer naar het buitenland en dan gaan de cijfers weer oplopen en kunnen we straks weer in een lockdown met zijn allen ;)

bosi333 en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.816
    4.599
    113
    En dat is het hem nu juist. Hoever gaan de landen? Is het echt veilig, prima. Maar is het niet veilig en laten ze het evengoed code geel omdat ze anders enorm veel inkomsten mislopen, dan vind ik het heel wat anders.
    Dan zijn we hier al maanden ons aan het kwellen met maatregelen met vergaande gevolgen voor velen, en dat wordt dan in één zomervakantie te niet gedaan.

cowgirl80, Dubbelgeluk en Saartje33 vinden dit leuk.
  13. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.816
    4.599
    113
    Daar ben ik dus enorm bang voor.. Het kan toch niet zijn dat een land nét uit strenge lockdown is en dan alweer open voor fun-vakanties! Maak je mij niet wijs dat dat zuivere koffie is...

bosi333 en Saartje33 vinden dit leuk.
  14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.126
    2.961
    113
    Vrouw
    Eigenlijk gebeurde dit vorig jaar ook. Hopelijk dat de inentingen zorgen dat dit nu in mindere mate gebeurd.

Kleintjuh85 en Saartje33 vinden dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat kan natuurlijk ook helemaal niet.
    Het is enkel om alle gaten weer te dichten en ergens begrijp ik dat ook wel want je zou maar zo zitten maar op die manier houden we het ook in stand en komen we er straks nooit uit.
    Vorig jaar einde zomer ging het natuurlijk ook helemaal de verkeerde kant op en dat komt mede door al die reizen naar het buitenland en alle zooi die daar weer vandaan komt aan besmettingen.
    Wat denk je van jongeren die met een hele club naar Spanje vliegen?
    Die houden zich toch helemaal niet aan de regels of gaan bij terugkomst in quarantaine?
    Die feesten hier weer lekker door en dat geldt niet alleen voor jongeren maar ook voor volwassenen die overal schijt aan hebben.
    Prima dat ze gaan maar ga bij thuiskomst wel gewoon lekker in je eigen huis zitten en laat je na zoveel dagen testen.
    Ik hou ook mijn hart vast voor wat er weer allemaal uit voort gaat komen maar het natuurlijk niet te rijmen. Wij slaan ieder geval nog een jaartje over en daar zullen we ook wel weer overheen komen ;)

Felice, Bellybell en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.978
    6.044
    113
    Vrouw
    Ja precies. En dan levert toerisme geld op, om het daarna weer net zo hard te verliezen in een lockdown. Misschien wel schadelijker economisch dan nog even wachten.

maar ik heb ook mijn hoop op de vaccinaties en dat het daardoor gewoon goed gaat komen

Anouk2005 vindt dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.320
    23.470
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    RIVM: 6088 positieve tests, ziekenhuisbezetting opnieuw fors afgenomen - https://nos.nl/l/2380550

En voor derde dag achter elkaar prikrecors. Bijna bij de 7 miljoen. Dat is bijna een miljoen in 7 dagen. Inmiddels 36 % van de volwassenen met minstens 1 prik.

smax, bulakgirl, Juud78 en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.263
    15.046
    113
    Vrouw
    Voelt voor mij idd ook heel dubbel!
    Wel graag op vakantie willen en misschien ook wel kunnen, maar ondertussen zitten onze twee dochters nog volledig thuis hun studie te doen. En 2 zoons na half onderwijs examen doen. En dan nog een brugpieper die de halve week thuis achter zijn scherm de lessen moet volgen.

Onze gezinsvakantie is nog niet geboekt. Ik weet ook niet of het nog gaat lukken om een betaalbaar! 10 persoons huis te vinden in Nederland.
    Ondertussen zijn onze oudste zoons plannen aan het maken voor een vakantie in het buitenland. Ze willen zo graag! Allebei examen doen en dan graag op examenreis. Snap ik ook weer wel.

Mijn man denkt dat we gewoon naar het buitenland op vakantie kunnen, en dan naar Duitsland, België of Frankrijk.

Ik wacht het voorlopig nog maar even af.:$

Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik begrijp t negatieve gevoel over reizen naar t buitenland. Alles is nog maar net aan t opstarten na lockdowns.
    Maar dat is hier in NL natuurlijk precies t zelfde. En de meeste mensen hebben er geen problemen mee om in NL op vakantie te gaan. Terwijl daar t zelfde wordt gedaan door de vakantiegangers als in t buitenland. Ik ben net terug van een paar dagen Zeeland en daar heb ik meerdere dingen gezien waarvan ik dacht; ok dat kan nu allemaal dus weer?
    (Veel mensen bij elkaar in huisjes, op terrassen bij huisjes, op terrassen aan 1 tafel enz)

De enige angst zou voor mij dan zijn dat je een buitenlandse variant kan oplopen in t buitenland en verspreiden hier.

Nellie4 en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Ik ben vooral bang voor de grenzen die misschien weer op slot gaan ala wij in t buitenland zitten. Wij zitten ook nog steeds op geld terug van een voucher nadat d reizen failliet is gegaan van de sgr. Wij hebben dit jaar besloten thuis te blijven en een nieuw bed te kopen.

Deel Deze Pagina