Maar ik denk dat de leeftijden steeds sneller gaan omdat er een steeds grotere groep is die al via een andere route (werk, griepprik of ander medisch risico) aan de beurt geweest is.
Aantal positief geteste mensen 4.494 984,9 lager dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen (5.478,9) Dit getal laat zien van hoeveel mensen gisteren gemeld is dat ze positief getest zijn op het coronavirus. Een deel van de meldingen zijn positieve tests van eerdere dagen, die later zijn doorgegeven. 11,4% van de GGD testen was positief in de periode van zaterdag 8 mei tot en met vrijdag 14 mei.
Mag het hopen ja. Want dit schiet anders niet op nee. Mn neefje van 21 krijgt as dinsdag zn 1e prik. Medische redenen. Mn moeder woensdag de 2e. Ze komen nu wel in de jaartallen van mn zussen (die van mij nog lang niet... nakomertje ).
Heb je helemaal gelijk in. Ik hoor zoveel mensen met zwangerschapsdiabetes en astma om mij heen die gevaccineerd worden. Alle mensen uit de zorg idd. Maar alsnog moeten we op een gegeven moment dan wel 5 jaar per week gaan uitnodigen.
Heb ik ook gedaan heb al op zaterdag gebeld en heb aangegeven dat ze maximaal 50 km ik wilde rijden. Konden nu pas terecht
Maar hoe reeel is dat percentage Minder mensen die zich laten testen dus dan is er als snel een hoger percentage
Hahaha herkenbaar al heb ik door obesitas mijn prik al gehad . Maar mijn zwager is de oudste wordt 61 dus krijgt morgen zijn prik en dan volgt de rest snel Maar ik scheel 24 jaar met mijn zwager en 11 met mijn jongste zus
Pff dat zal dan regionaal zijn denk ik. Wij konden op de site kiezen uit 8 hele grote priklocaties van de ggd, allemaal in de straal van 20km. Bij de verste (18km) kon ze binnen 4 dagen al terecht, maar moeder koos de dichtsbijzijnde in hun woonplaats en dat was na 8 dagen.
Denk dat het percentage weinig zegt nu in de schoolvakanties en met de sneltesten. Minder kinderen die getest worden nu, die meestal negatief zij waardoor percentage zakt. En mensen die toch een sneltest doen ipv bij de ggd en het dan wel prima vinden als die negatief is. Dat haalt ook het percentage naar beneden.
Alle mensen in de zorg is niet zo he. Een behoorlijk gedeelte van de zorg is nog altijd niet ingeent. Alleen de mensen die toen op covid afdelingen en SEH ed werkten. De mensen die er later bij zijn gezet niet, en ook een groot deel van mijn collega's die zelfs in contact komen met covid nog steeds niet als ik het zo om mij heen hoor.
Er is ook nog een grote groep werkzaam in de zorg die gewoon op hun leedtijdsoproep moeten wachten, ondanks dat er een groot deel van de tijd toch zonder afstand met patiënten gewerkt wordt.
volgens mij is het echt heel erg afhankelijk van de regio of het ziekenhuis.. sommige ziekenhuizen zijn al bijna compleet geënt en bij andere maar heel weinig. Afgelopen periode is ook weer veel zorgpersoneel met moderna geënt (hier tenminste). Veelal de 2e prik afgelopen week en de week ervoor gehad.
Dat is waar, maar we hebben nu 3 weken een vakantieperiode achter de rug en de zelftesten zijn ook al even in gebruik en het % is in deze situatie gedaald. Als straks kinderen weer meer getest gaan worden, kan het alleen nog maar meer dalen.