Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Tja. Dat weet je nooit natuurlijk, het is nieuw, dus wie weet wat er over 2 jaar opduikt, maar de trombose is er nu al (tenminste dat lijkt zo), dan is het toch gewoon dom om daarvoor je kop in het zand te steken?

Als ik in de auto ga rijden kan altijd blijken dat mijn remmen niet werken bijvoorbeeld, maar dat is toch heel anders dan bewust met kapotte remmen gaan rijden.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Hier ook niet, maar die huisarts viel wel meer aan te rekenen. Hoefde er niet eens voor langs te komen destijds.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar je wil liever een nieuw vaccin (Janssen) terwijl je helemaal niet weet wat daar de bijwerkingen van zijn? Dat bedoelde ik. Ik snap dat je twijfelt over de AZ en dan liever Moderna of Pfizer wil.

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Hier voor volgende week donderdag de vaccinatie gepland staan met AZ, woensdag toch maar eens bellen wát ze gaan prikken nu de AZ niet meer mag...

Ben wel benieuwd of er binnenkort dan een aanpassing in het mondkapjesbeleid komt. Als je gevaccineerd bent en geen anderen aan kunt steken, is een mondkapje ook overbodig lijkt me.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Nee ik heb geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is. Ik had het ergens gelezen maar ik kan het niet terugvinden.

Dus het is gewoon een speculatie. Het gebruik van de pil heeft net als een vaccin voordelen en nadelen voor een hele kleine groep mensen.

suus1983 vindt dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben ook benieuwd wat ze dan gaan prikken. Zelf heb ik ook een oproep voor AZ liggen maar die zou ik toch al niet nemen, ik ga dinsdag direct bellen voor een afspraak en dan horen wat ik wel kan krijgen.
    Ik werk zelf bij een huisarts en wij zouden donderdag de eerste groep gaan prikken met AZ en de opkomst was al matig maar nu zal er wel helemaal niemand meer komen.
    Alles onder de 60 moeten we toch af gaan bellen. Wij hebben geen alternatief in de praktijk.
    Ik hoop na vaccinatie ook snel van die mondkapjes af te zijn.

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Mijn vader is 65 en heeft afgelopen week de 1e prik AZ gehad.. hij had liever een ander merk gehad (hij is hart patiënt) maarja je kunt zelf niet kiezen welke.. en hij wilde toch wel graag het vaccin. Ik vertrouw er wel op dat het goed zit.
    Hij heeft hem via de huisarts.

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik slik de pil, dus enkel daardoor wil ik het AZ vaccin niet (als ik überhaupt mezelf laat vaccineren, daar ben ik nog niet uit) maar voelt als dubbel risico op trombose.. de pil en AZ vaccin. Denk dat ook mede daardoor dit besluit is genomen?

Helicryse vindt dit leuk.
  9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    Hier idem. Zonder pil doodziek helaas dus dan maar dit risico. Maar met AZ voelt t als dubbel risico.

Spectre vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Oh zo. Ja ik zou het liefste Pfizer krijgen.

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Mijn ouders zijn van 47 en 48. Gelijk even doorgestuurd :thumup:

Liekje81, Lafayette en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.062
    18.858
    113
    Vrouw
    Dat is heel naar. Gelukkig is het maar een klein risico, maar toch loop je dat risico liever niet..
    Ben momenteel ook aan het kijken voor andere AC. Ik denk de mirena, aangezien die minder hormonen afgeeft.
    Mijn eigen hormoonhuishouding is heel onstabiel, (echt enorme schommelingen in mijn humeur, fitheid, pms) met de pil is het iets stabieler, maar ik kan niet zo goed tegen de hormonen daarin .. dus nu de mirena proberen. Maar beetje off topic dit:roflmao:

susanne85 vindt dit leuk.
  13. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Bedankt! Mijn vader heeft gelijk een afspraak gemaakt!

Liekje81 en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  14. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Best goede uitleg van die auto :)
    Ik zou zelf wel Janssen willen, maar dat is omdat me uitgelegd is hoe dit gemaakt is door iemand die eraan gewerkt heeft en ook om de blijdschap die er was dat het beter bleek te werken tegen nieuwere varianten (Brazilië/afrika) dan ze verwacht hadden. Het is ook net even anders dan pfizer enz volgens mij.

Maar wat betreft bijwerkingen. Ik denk dat je bij geen enkel corona vaccin daar nu al goed beeld van hebt. Maar vooral denk ik dat je eens moet nagaan dat bij ieder vaccin, dus ook dktp, griep etc. Bijwerkingen zijn. En dat per persoon je daar in meer of mindere mate last van kan hebben. Dat dit dus ook niet per definitie bepaalbaar is. (Zo heeft mn ene zoon al zn vaccinaties zonder kik doorstaan en de andere heftige koorts gehad).
    De trombose is zorgwekkend...maar ik denk dat ook hier uiteindelijk blijkt dat dit bij mensen met een bepaalde factor in hun systeem gebeurd. Natuurlijk moet dit eerst onderzocht en bewezen worden. Als dit aan de pil gerelateerd zou zijn lijkt me dat er wel meer dan het aantal mensen nu er last van moeten hebben. We kunnen wel gissen, maar laat ze het eerst uitzoeken voor conclusies te trekken.

Ik denk wel dat ik het aandurft, maar ik vindt het raar dat ze tot 60 stoppen. Juist de oudere mensen hebben vaak al problemen met trombose. Ik zou zelf eerder deze nemen dan dat ik mn moeder die al eens trombose heeft gehad deze laat prikken, hier zie ik een veel groter gevaar in.

nizzie86 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.455
    113
    Vrouw
    Risico van AZ is nog een factortje 100 kleiner. Maar daarmee wordt wel meteen gestopt.
    Dat verschil vind ik wel bijzonder.

Maar goed. Blijft natuurlijk wel goed dat dat goed wordt bekeken. En als er andere grorpen zijn aan wie ze deze kunnen geven dan zou ik dat ook gewoon wisselen. Alle mannen AZ alle vrouwen wat anders. Of op leeftijd als dat handiger is. Dan hoef je ook geen vertraging op te lopen lijkt me.

En off topic.
    Mirena is een feest voor mij. Vroeger elke maand zowat een week uit de running door pijn, migraine en jankbuien. Sinds de spiraal ben ik gewoon nooit meer ongesteld geweest.

Spectre vindt dit leuk.
  16. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik begrijp even de link tussen de astra en de pil niet zo. Is het nou zo dat je als je de pil slikt en de astra krijgt je extra kans hebt op het ontwikkelen van trombose, meer ten opzichte van de astra krijgen zonder dat je de pil slikt? Of is het als voorbeeld bedoelt, dat je van zowel de pil als astra trombose kunt krijgen?

17. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Misschien heb je het al uitgelegd, maar mag ik vragen waarom jij de astra sowieso niet zou nemen?

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Zo kan je ook nog ziek worden als je gevaccineerd bent en zijn er ook gevallen bekend van mensen die toch anderen besmet hebben. Wat dat betreft is het denk ik om het even. Zo weet men ook niet hoelang je beschermt bent na een vaccinatie en of een natuurlijke besmetting.
    Zelf laat ik mijn antistoffen prikken (om een hele andere reden), dat zou je ook kunnen doen voordat je jezelf laat vaccineren. Bij voldoende antistoffen heeft de vaccinatie namelijk totaal geen zin.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.455
    113
    Vrouw
    Niks is 100% zeker. En dat beweert ook niemand.

Ik had net het bericht weer terug gehaald waarin het onderzoek werd gedeeld dat je na vaccinatie nauwelijks nog besmettelijk bent. Maar die quote was verdwenen zodra ik jouw quote erbij zette o_O.

Zoals jij het hier neerzet lijkt het net of het geen donder uitmaakt of je een vaccin hebt of ziek geweest bent. Iedereen blijft net zo besmettelijk en kan net zo ziek worden als wanneer je nooit contact hebt gehad met het virus.

Dat is dus gewoon niet zo en dat weet je.
    Maar het hele idee dat vaccineren werkt is blijkbaar voor jou te positief voor het vaccineren om hier te gaan toegeven.

Snoopy1979 en Trirani vinden dit leuk.
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat je zegt is echt aantoonbaar onjuist. Het is niet 'om het even'. Er zijn inmiddels heel veel goed gecontroleerde onderzoeken dat mensen die gevaccineerd zijn véél minder kans hebben om corona te krijgen. En als je tòch nog corona krijgt (die kans is klein, maar inderdaad niet 0) dan word je niet meer zo ziek dat je ervoor opgenomen moet worden of eraan overlijdt.

Dat is niet 'om het even'. Het is voor 60-95% van de gevaccineerden* het verschil tussen wel of niet ziek worden. (*afhankelijk van wel vaccin en welke mutatie in een regio overheerst).
    Bij dat deel dat toch besmet raakt, is het voor 100% bescherming tegen ziekenhuisopname en overlijden.

Daarnaast zijn er nu in ieder geval al 2 onderzoeken die laten zien dat de verspreiding van het virus afneemt als je gevaccineerd bent. Ook die resultaten worden steeds meer zichtbaar op plekker waar al veel gevaccineerd is. En die resultaten zijn hoopgevend. Hoewel het niet 100% is, zijn de verschillen echt duidelijk. En er is zeker geen sprake van 'om het even'.

En het ergste aan jouw post vind ik nog wel: dat weet jij. Je zit hier willens en wetens mensen voor de gek te houden. Je maakt er een zwart-wit verhaal van. Alles of niets, als de bescherming en zekerheid geen 100% is, is het dus 0 volgens jou. Dat is niet waar en dat weet jij ook.
    Je hebt van begin af aan iets tegen die vaccinaties gehad. En vind het nu kennelijk belangrijker om je eigen gelijk te blijven volhouden, dan toe te geven dat de vaccins wel degelijk zeer positieve resultaten hebben.

Mamafiets, BliksemSter, Nougat en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina