Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.676
    807
    113
    Ik loop ook zonder mondkapje. Maar moet zeggen dat ik nog weinig gelijk gestemde tegenkom

Cin85 vindt dit leuk.
  2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #3582 Athina, 18 mei 2021
    Laatst bewerkt: 18 mei 2021
    ik betrap me er ook weleens op - vooral ná m'n werk.. heb ik m de hele tijd op gehad - zelfs op momenten dat het niet hoeft- vergeet ik 'm na het omkleden mee te nemen of weer op te zetten. Gelukkig kom ik dan ook bijna niemand tegen. En ja - ik doe het nog steeds- voor de anderen, misschien ook wel om niet aangesproken te worden en ik denk ook in het kader van 'goed voorbeeld doet volgen' - ook al weet ik dat je een mondkapje vooral voor anderen draagt en ik zelf volledig ingeent ben. Maar ik heb er weinig moeite mee. Alleen als ik op m'n werk wat te hard gelopen heb (in een warm zwembad) is het soms even wat benauwd. Maar dat is ook gewoon een signaal om rustiger aan te doen.

Het is in elk geval fijn dat de cijfers dalen nu.. en vooral ook op de ic ! Zoveel mensen die al zolang op de wachtlijst staan voor grote operaties, ook die al meermalen verzet zijn 'het kan tóch niet' - ik gun het hen zo dat alles weer gaat 'draaien' .

Neuzeke, Mamafiets en olleke vinden dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik vind het juist nu wel een gewoonte geworden dat mondkapje. Nooit moeite mee gehad dus dat scheelt.

Maar wat zou het heerlijk zijn als het gewoon echt niet meer hoeft.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.831
    884
    113
    Noord Holland
    Ik hoop echt dat dat ook echt gaat gebeuren. Dat er een dag komt dat ik dat ellendige ding ritueel kan verbranden

Vero0504 en bosi333 vinden dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.321
    23.476
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het vaccinatieschema is 2 weken naar voren gehaald!

1972 tm 1981 begin juni
    1982 tm 1991 medio juni
    1992 tm 2003 medio juni.

Het tempo gaat flink omhoog!

owly, Adje, sabagirl en 16 anderen vinden dit leuk.
  6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ah ja dat schiet mooi op. Nu moet ik nog sneller gaan nadenken :roflmao::roflmao:

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.234
    12.250
    113
    Ik zet alvast een kruis in mijn agenda! :D

8. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.099
    1.099
    113
    Ik zie de vaccinatie ook niet zitten,
    Maar er vanuit gaan dat je er dood van gaat is ook weer zo wat...

;)

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.234
    12.250
    113
    haha!

Mapje, Duma en Vero0504 vinden dit leuk.
  10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Jippie!!! heerlijk positief berichtje deze ochtend! thanks for sharing:thumup::)

Beausecret, Dubbelgeluk en Liekje81 vinden dit leuk.
  11. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.748
    113
    Ja, ik ben er ook blij mee. Maar ik mis nog steeds info over kinderen onder de 18 jaar. Zij zullen niet gevaccineerd worden, dus wat dan.. Onze oudste vindt testen voor de vakantie niet zo'n probleem, maar de jongste wel. En dat mag natuurlijk, want uiteindelijk is dat testen ook geen pretje.
    Dus we wachten nog steeds met boeken..

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gaan naar Zweden, die verplichten nu alleen een test voor volwassenen, dus dat zal straks ook wel zo zijn met de vaccinatie verwacht ik. En zo zullen er vast meer landen zijn.

Beukenhaag vindt dit leuk.
  13. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.617
    1.748
    113
    Ja, daar willen wij ons vakantieland ook op uitkiezen. We hebben een caravan, dus altijd wel ergens plek. Leuk Zweden!

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    We moeten we door Duitsland, daar is het wel vanaf 6, maar voor doorreis hoeft het niet. Alleen terug is me niet helemaal duidelijk. Dan nemen we namelijk de ferry naar Kiel, maar rijden dan gelijk door naar NL. Desnoods moeten de oudste twee in Zweden getest worden. Ik ben al volledig gevaccineerd, man tegen die tijd hopelijk ook, al lijkt 1 prik ook al voldoende te zijn en we gaan pas in augustus, dus dan is het waarschijnlijk ook allemaal weer wat makkelijker.

Beukenhaag vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.055
    15.076
    113
  16. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.127
    294
    83
    Whaha. Ja hier zal het net op het randje zitten. Eind juni uitgerekend en zit in de medio juni groep. Maar denk dat ik hem dan pas na de bevalling zet. Al zal een afspraak makem voor de bevalling al niet meevallen denk ik. En het scheelt dat de rest om mij heen (familie en vrienden) hem gewoon gaan halen.

Mapje vindt dit leuk.
  17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Super medio juni kan mijn man dan afspraak maken ik heb de eerste gehad en 21 juni mag ik voor de tweede.

18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hier ook! Mijn ouders zijn al gevaccineerd, mijn man gaat en mijn beste vriendin en gezin en zusje ook (dat zijn de mensen die ik het meeste zie ik werk verder volledig thuis en mijn man ook) Ik ga dagelijks van Ja naar Nee. Maar mijn man (erg pro vaccinatie) zei ineens: misschien moet je het gewoon erna doen. Dus dat helpt ook niet mee :roflmao: Enige is dat ik al 2 kinderen heb en die gaan naar school/voetbal/zwemles/opvang/kinderfeestjes dus die kunnen altijd wat meenemen. Maar goed als iedereen wel gevaccineerd is en de aantallen dalen in de zomer doe ik het wellicht niet. Maar misschien vind ik het toch te spannend en wil ik van alles af zijn en doe ik het wel. Geen pijl op te trekken. Ik twijfel net zo erg als over wel of niet een derde :p

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.127
    294
    83
    Het is ook een lastige keuze ja. Herken het helemaal. Ik zit op het randje dus ik denk nu van: doe wel na mn bevalling. Maar jij mag nog even. Als ik nog lang moest, had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Vooral door de andere 2 kinderen ja. Net wat je zegt. Die zitten overal.

Mapje vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.473
    113
    Vrouw
    Snap je twijfel.
    Als de mensen die je het meest ziet zijn gevaccineerd dan geeft dat al een deel bescherming.
    Aan de andere kant. Stel je doet het niet en wordt ziek.... wat heeft dat voor gevolg voor de kleine?
    Ik wens je veel wijsheid bij het nemen van he besluit.

Ik ben zelf heel blij dat het nu zo rap gaat. Wij nemen hem sowieso. Geen kinderwens of andere reden om het niet te willen of te twijfelen. Maar vooral blij dat daarmee hopelijk de ziekenhuis cijfers echt heel rap kunnen gaan dalen. Gun het al die mensen zo dat er weer wat rust komt. En dat de uitgestelde zorg weer op gang kan komen.
    En dat we weer een heerlijk normale zomer mogen beleven.

Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina