Ik ben net wakker en als ik heel goed mn best doe, verneem ik wel dat mn bovenarm iets anders voelt. Maar nauwelijks Daarbij komt ook nog dat ik gisteren avond ons terras geveegd heb van 15x15 dus dat kan het ook zijn
De buurvrouw (75+) had gisteren dr tweede shot gekregen en was ook al bezig met autopoetsen. Had de vorige keer vrij veel last van dr arm gehad, maar sloeg zichzelf voor dr kop want ze had die dag ook dr arm nauwelijks meer gebruikt. Dus die heeft t nu even anders aangepakt, wat ze ook bij dr griepprik deed. Had er gewoon helemaal niet meer over nagedacht.
Dit staat op het liveblog van NOS: De Jonge: één prik na besmetting volstaat Voor mensen tot 80 jaar die besmet zijn geweest met het coronavirus, is één prik van een mRNA-vaccin zoals dat van Pfizer of Moderna voldoende, ongeacht hoelang geleden de besmetting plaatsvond. Dat adviseert het Outbreak Management Team (OMT), schrijft demissionair minister De Jonge aan de Tweede Kamer. Tot nu toe werd er nog uitgegaan van een termijn van zes maanden, maar op basis van nieuwe studies concludeert het OMT dat die termijn kan worden losgelaten. "Het doormaken van een infectie met SARS-CoV-2 leidt tot een brede stimulering van de afweer", schrijft De Jonge. Daarom volstaat één prik. Alleen mensen met een verzwakt immuunsysteem kunnen beter twee doses van een mRNA-vaccin krijgen, omdat er nog weinig onderzoeksdata beschikbaar zijn voor die groepen, stelt het OMT. Krijg je dan ook nog steeds een volledig corona-paspoort? Man moet volgende week zijn tweede prik. Ik heb er twee ingepland staan, want bij mij is het bijna 6 maanden geleden....
Zo, hoppa! Duidelijke taal. Zou minister De Jonge zichzelf hard voor z'n kop slaan nu? Ìs hij een keer eerlijk... Ik hoop natuurlijk dat de huidige daling doorzet en dat er geen nieuwe (hope) golf meer komt. Maar mocht dat wel zo zijn, helpt dit rapport hopelijk om de scholen open te houden!
Inderdaad! Het is duidelijke taal en ook fijn om het verwoord te zien hoe ik er toen (en nu) over dacht/denk.
Haha ik denk dat dat goed helpt om meteen flink in beweging te zijn. Hét grappige is ik had al 4 weken hoofdpijn afgewisseld met migraine, en 2 uur na de vaccinatie, en nog steeds hoofdpijnvrij. Dat is natuurlijk toeval, maar wel fijn. als dat mijn enige bijwerking is ben ik blij
Ja ik ben ook super benieuwd, ik had het half november gehad, dus ik heb ook maar vaccinatieafspraken 2 afspraken ingepland. Maar ik weet ook niet of ik nu die andere weer af moet gaan zeggen.
Vind het best lastig. Want als dit klopt hoeven mijn kinderen ook naar 1 prik. Alleen zoon van 16 heeft het niet gehad. Maar hij is toch nog niet aan de beurt. Wat ik eigenlijk wil weten of dit nu ook internationaal het advies is/gaat worden of dat dit echt alleen in NL is.
1982 kan vanaf 10 uur de afspraak inplannen voor vaccinaties lees ik net op twitter van hugo de jonge!
Komt er dagelijks een nieuw jaartal bij of gaat daar telkens een paar dagen overheen? Ik zit met smart te wachten op 1984
Volgens mij is gisteren voor het eerst een dag overgeslagen. De afgelopen week werd geloof ik elke dag 1 of 2 jaren opgeroepen. Best kans dat je dus morgen of overmorgen aan de beurt bent
Het is zo wisselend. Soms roepen ze achter elkaar jaren op soms weer een dag niet, of maar 1 jaartal. Ik zit ook echt Te wachten, ik ben van 1986...
Er zal wel een reden achter zitten mbt de aantallen leveringen die ze gaan krijgen. mensen werden nu ook ingepland voor over 2 weken en best grote aantallen de afgelopen week, dus dan moeten ze wel weten wat er tzt aan vaccins klaar ligt om geprikt te worden, en misschien dat er nu even gewacht word of rustiger ingepland word tot duidelijker is wat er daarna weer gaat komen.
Ik had gisteren op gerekend dat 1983 aan de beurt zou zijn... en nu weer niet, wat wordt mijn geduld op de proef gesteld
Wil ik online een afspraak inplannen vul ik in dat ik van 1982 ben en dan zegt hij dat ik online geen afspraak in kan plannen. Hoe kan dat?