Ik snap je heel goed hoor. Gaat om het principe. Hoe er nu een soort van dwang is ontstaan om te testen/ vaccineren. Ik heb ook helemaal niks tegen vaccins. Maar ik heb er wel wat tegen als mensen mij gaan vertellen wat te doen, zeker als het ook om mijn kinderen gaat.
Dat is vreselijk! Vorig jaar een soortgelijk iets meegemaakt met de oma van mijn man, woonde ook in Duitsland.
Even verder lezen, dan lees je ook dat ik best snap waarom het zo gaat. Al vind ik je argument van geld echt flauwekul. Al kreeg ik er geld op toe, dan vond ik dat nog geen drijfveer. Geld is niks als het om gezondheid gaat. Ik wijs ook niet naar de overheid. Ik geef duidelijk aan dat ik snap waarom keuzes worden gemaakt, maar dat dat wel tegen mijn gevoel ingaat en ik betaal graag als ik dan mag kiezen.
Misschien had ik inderdaad jou niet moeten citeren, want jij nuanceert verder op. Maar ik snap niet waarom er mensen zijn die maar blijven zeggen dat je geen keuze meer hebt. Je hebt altijd de keuze, alleen moet je de gevolgen daarvan ook nemen. En dat je wil betalen voor een vrije keuze laat ook maar weer zien dat jouw vrijheid begint waar die van een ander stopt. Want wie geen geld heeft ... Maar dat is mijn persoonlijke mening en ik weet dat die niet strookt met de 'rechtse', 'liberale' tendens in de huidige maatschappij.
Ik ben echt een enorm voorstander van vaccineren, maar op het moment dat je onderscheid gaat maken tussen mensen die wel of niet gevaccineerd zijn, vind ik niet dat je nog over geheel vrijwillig kan spreken. Ja natuurlijk is het een keuze, je kunt het ook niet doen, maar dat betekent dan misschien wel dat je ook heel veel andere dingen niet meer kunt doen. Hoe vrijwillig is het dan nog? En verder ben ik idd vrij rechts.
https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/trombose-experts-vol-onbegrip-over-prikpauze-astrazeneca.html hopelijk komt er snel weer duidelijkheid. Zéker ook voor diegene die nu 1 prik van astra zenica gehad hebben... Ik moest dinsdag eigenlijk een uurtje invallen voor een collega - omdat zij haar vaccinatie ging halen. Zaterdag hadden we het er nog over -ze zat in de goede leeftijdscategorie- dus zij mócht nog.. maar nee. Nu ook niet meer dus... Zij baalt enorm. Ik hoop dinsdag nog iets wijzer te worden over vaccinatie met Moderna. Maar ik heb weinig hoop...
Dan kunnen we ons nu opmaken voor de vierde golf. On topic: waar had jij ook alweer die link voor het vaccineren van 70-75 jaar? Mijn moeder heeft nog steeds geen oproep ontvangen.
https://nos.nl/liveblog/2375080-73-en-74-jarigen-kunnen-nu-al-vaccinatieafspraak-maken-vakantieparken-met-pasen-bijna-vol.html#UPDATE-container-52176216
Dat komt echt niet meer goed met dat AstraZeneca vaccin. Mensen willen hem nu echt niet meer. Ook al komt er een enorm goede uitleg dat het wel gebruitk kan worden, het enige wat mensen denken is: niet die rotzooi in mn lijf. Ben echt benieuwd wat dit gaat doen met de vaccinatiebereidheid en vaccinatiegraad.
Als ik voor mijzelf mag spreken valt dat wel mee hoor. Ik wil wel graag dat er nu goed naar gekeken wordt, maar wordt er straks geoordeeld dat het veilig genoeg is, dan ga ik er wel voor.
Zo denk ik er ook over, maar de meeste mensen die al twijfelden, zijn nu echt niet meer te overtuigen helaas.
Nou idd. Er verschijnen steeds meer berichten dat het zelfs voor mensen met verhoogde kans op trombose wel veilig blijkt te zijn. Ik ben nog lang niet aan de beurt en ivm verhoogde kans op trombose geen AZ voor mij maar zelfs dat kan dus echt nog veranderen
dat denk ik ook - en zeker diegene die de eerste gehad hebben... En hoewel ik liever de moderna krijg - ga ik de astra niet weigeren - ook al zou het me wat stress opleveren. Ik ben nog steeds niet echt onder de indruk van die cijfers (en wel van de verhalen van heftig zieke collega's - de overleden docent van mijn dochter - collega die na maanden nog steeds geen lucht heeft) . En ik weet dat er ook mensen om mij heen zijn die gelijk zouden gaan als ze de astra nog mogen krijgen. Al is het maar om de restanten die nu blijven liggen weg te werken ipv weg te gooien.
Dat zou kunnen, maar dan zijn het vaak de mensen die sowieso al naar nee neigden denk ik. Maar dit soort berichtgevingen zullen niet helpen nee, toch vind ik het wel belangrijk dat het gebeurt, want dit in de doofpot stoppen of negeren zorgt ook niet voor meer vertrouwen.