Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik weet dat nog. Mijn broertje was 8 maanden (Hij is nu 21) toen we met hele busladingen naar (in ons geval) de jaarbeurs gingen voor de Meng C vaccinatie. Hele rijden met gezinnen en kinderen werden aan de lopende band gevaccineerd op snelle sprong. Hoppe, naald erin en volgende.

Elsss vindt dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik las dit en dacht;’Onmogelijk! Dat is echt geen 20+ jaar geleden!’ … wel dus, ik was 17 en kreeg ‘m ook… voel me oud :D

Vero0504 en bulakgirl vinden dit leuk.
  3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.126
    294
    83
  4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Ja ik ook, woon gelukkig in het noorden maar met de zomervakantie’s kan zo hele land door zijn.

5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Het is in de omgeving van Schiphol :cool: Naast dat hij een hele dag zit te smullen daar, komen de vliegtuigen recht over gevlogen. Toen ik daar voor het eerst was, dacht ik dat er 1 binnen kwam vliegen :|

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.222
    15.021
    113
    Vrouw
    Op nu.nl is het inmiddels aangepast. ;)

Ik zeg ook kom maar op met dat laatste jaar:thumup:

Liekje81 vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.020
    15.055
    113
    Daar was de longverpleegkundige van mn dochter al benauwd voor toen we dr in maart spraken. Lekker met dat warme weer hakt t er helemaal hard in, het is al zo benauwd. Met RS is drinken ook een flink issue weten we, dus hier ben je zéker met deze temperaturen met een kleintje echt niet gelukkig mee!

Hier valt t nog mee, RS heeft ze al gehad, maar t kan dr wel weer in een evt astma aanval trekken. Ik zet vast appelsap op t lijstje, dat werkt ongeveer hetzelfde als ORS (mits je kind niet keihard aan de schijterij gaat ervan) en koud uit de koelkast wordt dat hier in elk geval goed gedronken.

@Loveischocola Bedankt voor t taggen!!! Wij zitten vlak onder Rotterdam dus hier niet happy mee.

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.126
    294
    83
    Ik tegen het zuiden aan, in het midden. Dus ja. Maar net wat je zegt. Zomer vakantie staat voor de deur.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.020
    15.055
    113
    Ja die rekensom kwam hier ook hard aan. Gevoelsmatig is t 10 jaar terug ofzo maximaal.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.020
    15.055
    113
    Normaliter begint t ook op 1 plek en verspreidt t zich als een malle. Nu is t een hele tijd onderdrukt geweest vanwege corona maatregelen dus ik vrees dat t net zo makkelijk verspreidt en her en der ook heftiger inhakt omdat de "normale verspreiding" niet is geweest en je een stuk immuniteit mist in bepaalde groepen.

Toen mn dochter er mee gestrekt ging lagen de ziekenhuizen er bomvol afgeladen mee tot in Belgie aan toe. Iets meer dan een jaar later ging ze voor de tweede keer onderuit (kerst 2019) en kon ze bijna naar de IC in Nijmegen, was de enige met plek nog (wij zaten in Rotterdam).

Elke winter ligt t ramvol, hopelijk blust t snel uit.

11. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    @Vero0504 Ja dat hoop ik ook, zie niet zitten dat mijn mannetje het zou krijgen. Hij is al snel vol in zijn neusje vanaf geboorte dus druppelen we al vaak met zoutoplossing.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.020
    15.055
    113
    Net als na een flinke verkoudheid die op de longen slaat, zijn ze tot ongeveer een jaar erna gevoeliger op de longen. Zo begon onze rodeo. Voorheen was t snif, atsjoe en doodnormale verkoudheid, semi chronisch want KDV. Sinds dat RS geintje sloeg alles door naar dr longen en was de simpele verkoudheid voldoende om dr echt goed beroerd te krijgen.

Pas na dr tweede opname, die vele malen heftiger was dan dr RS, kregen we een longbeschermer. Ff rust op die longen, vervelende bijwerking met een slaapstoornis maar voor haar was t een uitkomst. Ze is nu gewoon verkouden zoals dr klasgenootjes alleen sukkelt wat langer na met hoesten, maar dat is een tik.

13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.882
    19.051
    113
    Vrouw
    Onze oudste heeft een tijdje met zuurstof gelegen (hij was wel al een verzwakt kind) en heeft jaren lang last gehad en heel snel ziek en altijd prijs met de longen. Kreeg dan puffers en kiné.
    De jongste had veel korter zuurstof maar wel een sonde omdat hij niet meer dronk en hij heeft daar eigenlijk weinig last van. Die is nooit ziek.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medicijninformatie-vaccinaties/meningokokkenziekte-en-vaccins/meningokokken-groep-a-c-w-y-vaccin-nimenrix

https://www.cbg-meb.nl/binaries/college-ter-beoordeling-van-geneesmiddelen/documenten/publicaties/2019/07/17/overzicht-klinische-onderzoeken-meningokokken-groep-a-c-w-y-vaccin-nimenrix/Overzicht+klinische+onderzoeken+-+meningokokken+groep+A,+C,+W,+Y-vaccin.pdf

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/nieuws/meningokokkenziekte

Jij kan van alles zeggen, maar betrouwbaar vind ik je allerminst.
    En helemaal na het vragen om nep vaccinatie paspoorten.

Snoopy1979, Zara75, Mamafiets en 12 anderen vinden dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Het een heeft niets met het ander te maken.
    Maar goed, zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Wel ben ik benieuwd waarom ik onbetrouwbaar zou zijn? Ik heb hier al eerder aangegeven dat mijn kinderen de nimenrix wel hebben gehad en de corona vaccinatie niet zullen krijgen. En hoezo mag ik niet vragen naar nep paspoorten? Er zullen er echt wel in omloop zijn, net zoals dat je overal testuitslagen kan kopen voor als je op vakantie wilt.

Overigens staat in je links het zelfde als dat ik al zei. Dit merk (de nimenrix) is sinds 2012 op de Nederlandse markt, en uitgebreid getest en vergeleken met andere soorten vaccinaties.
    Dus toen er opeens vrij veel meningokokken infecties voor kwamen, heb ik mijn kinderen direct de nimenrix gegeven. Daar waren op een gegeven moment zelfs hele wachtlijsten voor.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.301
    23.437
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mensen in ziekenhuis 533 (-40)

Kliniek 315 (32)
    IC 218 (-8)

Opnames
    Kliniek 32
    IC 4.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.301
    23.437
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Daling opnamen zet door, minder dan 40 nieuwe coronapatiënten per dag
    Steeds minder Nederlanders komen vanwege covid-19 in het ziekenhuis terecht. Het aantal nieuwe opnamen is ruim een derde lager dan vorige week, de bezetting in het ziekenhuis daalt ook flink.

Op de verpleegafdelingen was het aantal opnamen deze week gemiddeld 33 per dag, een week eerder nog 53. Daarnaast zijn dagelijks gemiddeld 6 ic-patiënten opgenomen, iets lager dan de 8 van vorige week. Tijdens de piek van april waren dit er nog geregeld meer dan 50 per dag. In de afgelopen 24 uur zijn 36 patiënten opgenomen vanwege covid, waarvan 4 op de ic, en hebben 76 patiënten het ziekenhuis verlaten.

Zara75, Mamafiets, Bellybell en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.735
    113
    Ik ben benieuwd hoe lang een middel dan op de markt moet zijn dat het het predicaat 'betrouwbaar' krijgt van de gemiddelde Nederlander. Voor echt langetermijneffecten is 2012 nog te recent. Toch wordt het als veilig beschouwd door de wetenschap, maar dat deed het ook al direct toen het op de markt kwam.

Zara75, Aszz en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.272
    6.735
    113
    Dan gaan we toch over naar code oranje op de kaart? Gisteren waren we als een van de weinigen nog op rood

Deel Deze Pagina