Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Dit is het het nieuwe overzicht van de ECDC ben benieuwd wat Nederland hier van overneemt. Wij zijn idd nog rood gekleurd op de kaart terwijl frankrijk dus gewoon geel is. En Nederland dus gewoon nog steeds oranje advies geeft:eek:
    Terwijl het daar dus beter er voor staat dan hier..

Bekijk bijlage 693048

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.786
    31.365
    113
    Vrouw
    Wat ik ervan denk is vooral dat we niks geleerd hebben van vorig jaar. Toen moest en zou ook half Nederland naaf het buitenland op vakantie. En die namen ook leuke souvenirs mee terug.

Maar daar doe je niks aan. Als mensen willen gaan dan gaan ze. Tenzij je ze gaat opsluiten oid. En dat vind ik een nog veel slechter idee.

Persoonlijk houd ik me dan maar vast aan dit stukje:
    Vaccins voorkomen vrijwel alle ziekenhuisopnames bij deltavariant

Martini, Elsss, Bellybell en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Zo denk ik er ook over.

Najaar zullen we weer meer maatregelen krijgen.
    Ik vind het vooral ook weer naar voor de mensen die hierdoor geen inkomen hebben.

Bellybell vindt dit leuk.
  4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Precies, alleen hoop ik dat ze daar dan ook naar gaan leven. Dus stoppen met testen, 1,5 meter etc. En juist dat vraag ik me dus af.

Spectre vindt dit leuk.
  5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Maar waarom weer maatregelen dan? Dat is dan toch niet nodig? Dat bedoel ik dus en iedereen vindt dat maar normaal.

nelta vindt dit leuk.
  6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dat begrijp ik dus ook niet. Zal wel een politiek spelletje zijn neem ik aan. Het ergste vind ik dat ze hier in NL wel gewoon al die jongeren naar Spanje en Portugal laten gaan. Ik hoop dat de besmettingen hierdoor niet snel oplopen waardoor de mensen die later op vakantie gaan de pineut zijn.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.221
    15.019
    113
    Vrouw
    Hoe lang zal de regel blijven gelden dat bij een huisgenoot met corona het hele gezin thuis moet blijven?

Ik vind dat zo'n stress geven. Nu ook weer een thuis die zich niet fit voelt. Wanneer zijn de klachten dusdanig dat testen nodig is? En dan weer bij positief met zijn allen in quarantaine. Dat is zo'n gedoe met 9 man in huiso_O

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Het zijn volgens mij vooral jongeren die besmet zijn na zo'n stap vakantie. Alhoewel stap vakantie, de eerste clubs gaan komend weekend pas weer open, en dan niet eens overal in Spanje. Inclusief strenge maatregelen, en ze moeten ook al om 2 of 3 uur (afhankelijk van de provincie) sluiten. Erg vroeg als je bedenkt dat het voor 01.30 nog erg leeg in de spaanse clubs is.
    Ik denk dus dat die jongeren vooral elkaar besmetten tijdens home pool party's op hun vakantie adres.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Huh volgens mij is deze kaart vorige week al geproduceerd?
    Ik weet dat Spanje komend weekend een nieuwe kaart uit brengt met kleurcodes, waarschijnlijk zal dat hierop lijken. Hopelijk volgt Nederland snel! Dan hoef ik binnenkort niet in quarantaine. En anders zou ik het achterlijk vinden dat Nederland het beter denkt te weten dan de ECDC, maar dat is dan vooral eigenbelang. ;)

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ook dat inderdaad. Maar met de berichten van nu denk ik dus dat deze regel er dit jaar echt niet vanaf gaat.
    We moeten ook gewoon weer verkouden naar school en werk kunnen straks. En dan heb ik het niet over vreselijke hoestbuien ofzo maar een simpele verkoudheid. Maar ze zijn bang om straks alles los te laten denk ik.

bosi333 vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.221
    15.019
    113
    Vrouw
    Ben ik ook bang voor ja. :(
    Maar echt hè, ik snap best dat je met flinke hoestbuien nu beter even thuis kunt blijven. Maar hoe lang willen ze doorgaan met die teststraten. En het bij klachten testen. En bij corona met zijn allen ophokken...

12. Wowww

Wowww Niet meer actief

Ik vind met name de thuisblijven bij klachten van kinderen heel stressvol. Kinderen kunnen niet ‘gewoon’ een snotneus hebben. En dat terwijl iedereen maar weer de wereld over mag reizen, bizar.

Ik hoop van harte dat die regel zo snel mogelijk verdwijnt.. al heb ik er een hard hoofd in want ze gaan pas half augustus weer in overleg?

ButterflyPassion, Zxcvb en bosi333 vinden dit leuk.
  13. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.162
    2.544
    113
    Maar met een snotneus van je kind hoef je toch ook niet met het hele gezin thuis te blijven? ;)

Ik vind het ergens nog steeds wel eng om alles weer los te laten... Ergens bang dat het toch mis gaat ergens :oops:

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.200
    12.214
    113
    Vind ik ook… ik hoop echt dat dat na de zomer anders wordt, anders is het niet te doen.

15. Wowww

Wowww Niet meer actief

nee maar hoe vaak hebben kleine kinderen koorts en snottebellen? Die van mij met regelmaat, al zo vaak dingen af moeten zeggen daarvoor.

En ik vind thuisblijven voor een snotneus van een jong basisschoolkind toch echt vervelend.

bosi333 en bulakgirl vinden dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.200
    12.214
    113
    nee dat niet, maar de oudste kan niet naar school, is het testen zat… ik ook trouwens.

maar ik ben het ook eens met je tweede stukje.

bulakgirl vindt dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Onze dochter is ziek geweest en zit vol. Hoest ook. Ze is getest ( 2 keer zoals het hoort ) en is negatief. School doet helemaal niet moeilijk gelukkig.

Maar testen is wel nodig helaas.

Zxcvb vindt dit leuk.
  18. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Ik hoef maar een klein kijkje te nemen op insta en ik zie honderden 20/25-ers bij elkaar feesten bij Lakehouse of andere beachclubjes. Snap er echt niks van dat daar geen actie tegen wordt ondernomen. En is echt al weeeeeken zo, niet iets van de laatste dagen met de versoepelingen...

Kleintjuh85 en bosi333 vinden dit leuk.
  19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Ik hoop ook dat het snel veranderd, maar eerlijk als wij straks 2 weken in Frankrijk zijn geweest ga ik me daarna niet opsluiten in mijn huis voor 10 dagen.
    Wij zijn heel erg op onszelf in de vakantie. Reizen met de camper ik heb bijna alles bij me. Dus op een keer een boodschap voor iets vers kom ik nauwelijks in contact met mensen.
    Op het strand zijn wij met ons eigen gezin, en uit eten doen we nooit in het buitenland, iets met lastige eters;)
    Als we dan terugreizen, in onze eigen bubbel is het dag 2/3 als ik thuis kom.
    Ik doe een test op dag 5, laat mijn boodschappen thuisbezorgen en zal niet op bezoek bij mensen gaan.
    Maar als het lekker weer is ga ik zeker een blokje om of hardlopen.
    We zijn allemaal gevaccineerd, en de jongste heeft corona gehad.
    Ik heb zolang er corona geweest is netjes alle regels opgevolgd.
    Maar ik ga echt niet binnen Zitten als ik op vakantie geweest ben op een plek die er beter voorstaat als ons eigen land.

Nellie4, bosi333, nelta en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina