Ik ben aan het twijfelen en laat me enkel met Janssen inenten. De reden, 1 prik en ontwikkeld in Nederland Is gewoon het gevoel, hoor. Al hoewel ik heel misschien ook nog pfizer laat zetten tzt. Normaal ben ik helemaal voor vaccinaties maar manier waarop het nu gaat met bewijzen, paspoorten etc vind ik gewoon verwerpelijk.
De manier waarop het gaat kan je over discussiëren inderdaad. Maar voor mij maakt dat niet uit in de keuze dat ik wel de vaccinatie wil krijgen. En die wil ik niet omdat ik dan misschien meer 'vrijheden' heb, maar omdat ik beter beschermd ben dan.
Ja dat merkte ik al aan mn schoonouders. Eerst de pedicure die meldde dat dr klantjes best beroerd er van waren geworden. Vervolgens hoeft er maar 1 minder bericht te komen en het is van twijfel naar volledig tegen. Gelukkig is t dan alleen specifiek AZ waar ze op tegen zijn en zijn er alternatieven, mja dat is dan wel geduld hebben. Dat vinden ze dan weer wat lastiger om te accepteren.
Dit. Voor mij geld ook dat er berichten zijn dat vaccin mogelijk positief effect heeft op mensen met Long covid. Nog lang niks van bewezen natuurlijk. Maar met een 'misschien een beetje beter' ben ik al blijer dan met niks. Extra vrijheden kunnen me gestolen worden. Heb daar toch de energie niet voor.
Een like van mij niet omdat ik het leuk voor je vind, maar dat ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en een pril misschien idd een positieve werking geeft
Het is gewoon een langer weekend. Op maandag en dinsdag zijn de cijfers vaak lager. Maar ze zijn nu ook lager dan vorige week maandag of bv dinsdag.
Ik ook ha ha. En denk zeker dat Pasen meespeelt, maar er lijkt ook bij de ziekenhuisopnames een voorzichtige afvlakking te zijn. En dat staat natuurlijk los van een zondag of doordeweekse dag.
Me schoonzus ging voor mijn schoonvader een afspraak maken voor een prik (1948), waarop ze vroeg of ze voor me schoonmoeder (1949) ook een afspraak kon maken. Dat ging vandaag nog niet, maar wel vanaf morgen... Dus als jullie ouders of schoonouders uit 49 of 50 komen, vanaf morgen kunnen ze ingepland worden. Ook zonder brief! ( hoop ik natuurlijk wel dat het meisje de waarheid sprak, want het is soms erg tegenstrijdig bij de info over corona...)....
Ja vooral in de klinieken, op de ic helaas een stijging. Op maandag liggen er altijd wat meer in het ziekenhuis dan het weekend.
Maar als de verpleegafdeling nu een afvlakking laat zien, dan gaan de ic's nog volgen? Ik hoop het echt. En ook dat het doorzet naar een echte daling. En niet dat over twee weken ineens blijkt dat we toch te gezellig Pasen hebben gevierd of zo
Ik heb datzelfde gevoel bij het janssen vaccin. Hoewel ik ander vaccin ook zou willen hoor, maar bij voorkeur pfizer fo janssen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Ze verwachten de ic piek over 1,5 a 2 weken, zegt rivm. Hij is er eerder en minder hoog, dus dat is fijn!
Ik denk dat veel minder mensen zich nu zullen laten testen ivm de snektests die overal te koop zijn. Ik heb althans vandaag mijzelf en kind ad sneltest onderworpen (en negatief)... 8,50 vind ik echt goedkoop!!
https://www.nu.nl/coronavirus/6126019/verenigd-koninkrijk-gaat-terrassen-winkels-kapsalons-en-sportscholen-heropenen.html