Oh ja, dat soort kinderfeestjes zit inderdaad niet zo in mijn systeem. Ik heb net eens gekeken bij de site die bij deze pilot hoort. Er is ook nergens te vinden of dat testen voor alle leeftijden geldt.
Ze hadden het over eind van het jaar. En niemand heeft het over gewoon open hè, open met reserveren en tijdslot. Dat moet nu ook prima kunnen.
Dan ben ik niet alleen. Ik lees enkel grote evenementen enzo. Zie niets over horeca of dierentuin Dus vandaar mijn vraag naar de lijst.
Dat verwacht ik ook, en dat is ook wat ik telkens hoor, ik hoor nergens dat dit een meerjarenplan is - maar dat het is voor overbrugging tot we losser kunnen en uiteindelijk weer alle lockdowns en maatregelen helemaal los kunnen laten.
Nee ik vind de informatie ook wat summier. Want daar ben ik ook benieuwd naar. Ik las ergens wel dat het nu gratis is maar straks dat je zelf moet betalen. Ik vind het voor een groot evenement nog wel logisch: maar buiten in de dierentuin? Het voelt echt niet als logisch dat je dan moet testen en betalen. En ik ben ook benieuwd hoe dichtbij zo’n locatie is. Moet ik dan om de dag testen op vakantie om te kunnen zwemmen/uiteten te gaan? Ik mis zo de uitleg.. Maar misschien komt dit nog..
Voor nu denk ik leuk voor degenen die het geen probleem vinen om te testen en goed voor de ondernemers. Maar wel tijdelijk, als in hooguit 2 maanden. Daarna slaat het nergens op. Afgelopen zomer ging prima, dat kan deze zomer ook.
Hier staan de evenementen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/cijfers-en-onderzoeken-over-het-coronavirus/pilot-toegangsbewijzen?utm%5Fcampaign=coronavirus&utm%5Fsource=rijksoverheid%2Enl%2Ftestenvoortoegang&utm%5Fmedium=redirect En hier de héle magere site met informatie over de tests. https://testenvoortoegang.nl/
Maar Liekje, je denkt serieus dat ze voor 2 maanden de wet gaan aanpassen, een app ontwikkelen en de hele f*cking systeem opzetten? Denk aan de avondklok, die zou toch voor 3 weken zijn, niet?
Heel raar hoor. Toen de cijfers slechter waren en de vaccins nog niet gestart kon je naar de dierentuin en nu zou je moeten laten testen? Speciaal. Ook jeugdsport, ik las hier onlangs dat er nog kinderen zijn, die gewoon wedstrijden spelen en nu zou er moeten getest worden?
Je mag nu enkel binnen de vereniging spelen. Ik vermoed dus dat als je tegen een andere vereniging wil dat je dan kinderen moet gaan testen. Ik ben lamgeslagen...
Neen dat vind ik ook. Ik vind het ook speciaal dat Nederland dit doet. Toch wel een hele tijd, vrij beperkte maatregelen gehad en sinds 2021 is er geen houden aan precies.
Dat is wel een toernooi met 400 deelnemers. Ik hoop dat dat niet geldt voor gewone wedstrijden. Wat een bizar gedoe zeg.