Geloof je dit nu werkelijk? Een tweede scholensluiting zag niemand aankomen, een avondklok zou er nooit komen, een vaccinatiepaspoort zou er nooit komen etc etc en dit is het volgende en dit zal zgn weer worden opgenomen in een Corona spoedwet die eindeloos met 3 maanden zal worden verlengd.
Eens. Maar er staat dat als de pilot slaagt het per 1-5 ingaat. En als ik zie wat de doelen zijn qua onderzoek dan schat ik niet in dat dit voor een korte periode is.
Nu zeg je dus al wat anders. Er staat nergens iets over de competitie. Er staan wel een paar toernooien tussen. Waarbij enkele 100-den mensen mogen komen. Dat is heel wat anders dan de gewone competitie.
Op Volkskrant staat dit. Ze zijn dus bezig met een openingsplan. En daarnaast zijn er allerlei testevenementen.
Als ik het zo lees dan zie ik het doorgetrokken worden naar de competitie ja. Alles wat nu niet mag, mag straks wel met een test. Zo lees ik het wel.
Bijzonder hoe jij dat leest dan. Ik zie enkele toernooien staan. En jouw conclusie is dat straks kinderen wekelijks getest moeten worden om mee te kunnen doen met de competitie. Dat staat nergens.
Nou ik weet niet of het zover gaat. Ik hoop het niet uiteraard, maar denk ook gewoon dat het praktisch niet haalbaar is. Waar wil je de capaciteit alleen al vandaan halen om elke week duizenden sporters te laten testen. Bij voetbalclub van zoon zijn alleen al 1000 leden, tel daarbij de tegenstanders op en dan zit je al op 2000 extra testen én dat is nog maar 1 sport/club.
Tjonge, lekkere inhoudelijk discussie weer! Droom jij maar lekker over jarenlang toegangstesten etc, verheug ik me lekker op het moment dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, we een seizoenseffect gaan zien in het aantal besmettingen en daardoor de maatregelen kunnen worden afgeschaald. Heerlijk!
Dat lijkt me ook niet. Je doet zo’n test zonder klachten anders mocht je sowieso al niet gaan. Het is enkel om aan te tonen dat je het niet hebt. Dus je hoeft niet thuis te wachten op de uitslag dan.