Dit leek mij ook logisch na het horen van wat de gevaarlijke bijwerking zou triggeren (allergie tegen een een bestanddeel bijvoorbeeld) als je daar met de eerste prik geen last van had, zul je dat mijn inziens ook niet ontwikkelen met een 2e prik. Zeker ook omdat je las dat mensen juist meer last hadden van de eerste prik dan de 2e prik.
Alles wat ik zeg vind jij een aparte reactie. Dus dit is niks nieuws. Maar ik ga er verder niks over toelichten want het is duidelijk volgens mij.
Je legt mij woorden in de mond die ik nooit gezegd hebt. Nooit heb ik aangegeven dat het verliezen van een dierbare aan kanker onder het verliezen van iemand aan covid19 staat. Dit is jouw invulling en jammer dat je je wederom op een bepaalde toon uit. Dat je de ziekte kanker gebruikt om je statement te maken vind ik al helemaal absurd. Het is een vreselijke ziekte die ook een impact heeft op mijn leven, net zoals covid 19. Je kan deze ziektes niet met elkaar vergelijken. En betreft een geliefde begraven zonder een fatsoenlijke begrafenis, ik weet helaas maar al te goed hoe dit voelt. Ook hoe het voelt om geen afscheid te kunnen nemen en niet op bezoek te kunnen gaan als iemand stervende of als iemand ernstig ziek is. Ik heb je voorzichtig proberen uit te leggen dat het pijnlijk kan zijn voor mensen hoe jij je uit en je gaat gewoon door. Wij gaan het niet eens worden en dat is prima, ik wens je veel succes met het omgaan van de maatregelen in deze tijd.
Ja het is inderdaad afwachten. Mijn voorkeur zou het ook hebben dat wij een uitdraai kunnen maken van de kwetsbare groepen onder de 60 jaar zodat die met voorrang opgeroepen worden via de ggd. Ik hoop dat we het snel zullen weten.
Mensen met trombose hebben geen verhoogd risico. De bijwerking heeft niks te maken met de 'gewone' trombose. Maar dat lijken mensen niet te lezen. Of wordt niet duidelijk genoeg gemaakt. Ik vind het bijzonder dat de Gezondheidsraad tegen het EMA in gaat. En de bijwerking moet wel serieus genomen worden, dus het moet in de bijsluiter, zodat mensen geïnformeerd zijn. Maar ik vind persoonlijk dat het daarbij had kunnen blijven en ze gewoon door hadden kunnen gaan met onder de 60. Er zijn genoeg mensen met medische indicatie in die leeftijdsgroep waarbij Corona veel meer kans geeft op 'bijwerkingen' dan een vaccinatie door AZ. Maar goed, het lijkt gelukkig weinig effect te hebben op het vaccinatieprogramma, dat scheelt weer. En veel mensen hadden er toch al geen vertrouwen in, dus ik ben bang dat de opkomst veel te laag was geweest bij doorgaan. En we hebben gewoon een alternatief. Dus aan de andere kant is dit wel weer goed zo. Ik hink een beetje op 2 gedachten, haha.
Niet naar jou persoonlijk bedoeld, maar dit is zo'n typische reactie van mensen die ooit wat gehoord hebben over vaccinaties en reizen naar het buitenland, maar er verder totaal geen verstand van hebben. Voor sommige landen, of gebieden (nog geen 5) is inderdaad een dtp vaccinatie verplicht als je langer dan 2 weken in dit land verblijft. Dit omdat ze zelf met een polio uitbraak te maken hebben. Daarnaast is in sommige landen een gele koorts vaccinatie vereist als je via een land reist waar gele koorts heerst. Vaak moet je echter minimaal 12 uur in het desbetreffende land in transit zijn geweest, dus is er met een normale overstap niets aan de hand. Buiten dit, worden er vaak wel vaccinaties aangeraden als je op reis gaat, maar dat is heel wat anders dan een verplichting. Ook bestaan deze vaccinaties al jaren, zijn ze goed onderzocht en zitten ze niet nog in een testfase zoals de corona vaccinaties (tot 2023 dacht ik). Als je deze vaccinaties niet mag hebben (gezondheidsredenen of leeftijd), dan is een speciale verklaring ook voldoende. Heb je geen zin om een vaccinatie en of verklaring te halen, dan werkt €50 contant ook goed bij een eventuele controle bij de douane. Dus een verplichte corona vaccinatie is in mijn ogen totaal niet te vergelijken met vaccinaties voor op reis.
Ik vind het prima zo. Het vaccinatie schema lijkt er geen achterstand mee op te lopen dus daar ga ik dan ook maar vanuit. daarnaast zijn er inmiddels meerdere goede alternatieven waarvan de leveringen ook een stuk betrouwbaarder zijn dan van de astrazenica.
De gezondheidsraad geeft aan dat de kans op overlijden door het vaccin net zo groot is als de kans op overlijden door corona voor een jonge (gezonde) vrouw. Dan is het toch totaal niet meer logisch om dat vaccin te gebruiken op die groep?
Hoop ook dat we het snel weten. Daar gaan natuurlijk een hoop telefoontjes over komen. LHV zal dit wel met de overheid moeten bespreken.
Ja, voor een gezonde vrouw wel ja. Maar voor vrouwen met medische indicatie niet. We zullen het allemaal maar afwachten. Als ik mn tweede maar krijg en het vaccineren niet achter gaat lopen vin dik het wel best.
Nou ja dan zouden ze daar misschien nog onderscheid in zouden moeten maken, maar dat is niet nodig, als er voldoende vaccins van een andere leverancier zijn en zoals nu bekend is dat zo.
Ja, gelukkig is Pfizer nu wel betrouwbaar qua leveringen. Ik denk dat het ook veel teveel gedoe is om al die huisartsen na te gaan en dat die gegevens aanleveren. Mar wie weet moeten we dat toch doen.
RIVM: breed draagvlak voor coronapaspoort Er lijkt breed draagvlak te zijn voor een in te voeren coronapaspoort, meldt het RIVM. Zeven op de tien deelnemers aan onderzoek van het RIVM en de GGD's zien het zitten om hiermee toegang te krijgen tot evenementen, culturele locaties, werk en onderwijs. Met een 'paspoort app' zouden zij kunnen aantonen dat ze gevaccineerd zijn of een recente negatieve testuitslag hebben.
Dit is een onderzoek vanuit de gedragsunit van het RIVM, het draagvlak daalt. Ik vind het raar weergegeven: 50% van de deelnemers geeft aan dat in de afgelopen 6 weken hun kinderen klachten hadden of in contact waren geweest met een besmet persoon. Dat is toch totaal iets anders, deze informatie kan je toch niet samenvoegen?
Ik las dit gisteren ook. Nou, dat mensenrechtenhof kan dus ook wel opgedoekt worden. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat uitgerekend die instantie zo'n uitspraak doet! Net als hoe is het in vredesnaam mogelijk dat uitgerekend Israël het voortouw neemt met een vaccinatiepas.... van alle landen op de wereld.... je zou toch denken dat ze in Israël wel beter weten. Hoe meer ik van dit soort dingen lees, hoe meer ik anti-vaccinatie word. Hoe is het mogelijk dat de halve wereld zich zo in deze waanzin laat meeslepen, dat iedereen enthousiast wordt over het idee om een injectie te verplichten en een speciaal paspoort in te voeren waarmee je mag deelnemen aan het normale leven? Waar komt dat vandaan? Echt, ik ben geen wappie, ik hou me zo goed mogelijk aan allerlei maatregelen, ik weet dat corona een nare ziekte kan zijn, heb (weliswaar weinig) mensen in mijn indirecte omgeving gehad die ziek zijn geweest en 1 die is overleden, en het is goed dat er vaccins zijn. Maar deze indirecte en straks misschien zelfs directe verplichtingen, daar kan ik echt niet met mijn hoofd bij.
Maar is dit zo nieuw? In België is poliovaccinatie al heel lang verplicht. Dit kon dus blijkbaar al. Maar dit is ook de enige verplichting. Dit wijst er toch op dat overheden of regeringen daar niet lichtzinnig mee omgaan? Ik denk dat je niet alles waar over nagedacht wordt of waar over geschreven wordt als waarheid en zekerheid moet aannemen. Het is toch juist goed dat men daarover nadenkt, dat men de discussie voert en het niet achterbaks allemaal maar doorvoert?
Discussies voeren vind ik prima. Maar als het Europees Hof voor de rechten van de mens, zo ongeveer de hoogste instantie die in de gaten moet houden of mensenrechten door overheden gerespecteerd worden, al oordeelt dat een land een vaccinatieplicht mag invoeren, dan vraag ik me af of ze hun taak nog wel helder voor ogen hebben. Deze kwestie ging trouwens niet over corona, maar er stond gelijk al bij dat het wel een belangrijke uitspraak kan zijn, want als een vaccinatie voor idd bijv. polio verplicht mag zijn, dan mag een vaccinatie voor corona vast ook wel verplicht worden gesteld. Het is tenslotte een ontzettend gevaarlijke en over het algemeen zeer dodelijke ziekte (sorry, sarcasme-modus moet uitblijven, maar dat is soms lastig)