Klopt, medicijnen tegen virussen bestaan nog niet op grote schaal. Je hebt wel virusremmers, maar die zijn vaak niet heel effectief. De ontwikkeling duurt vaak ook veel langer. Het is daarom het meest logisch dat vaccins worden ontwikkeld. Dan kan het zijn dat virussen muteren, maar als je medicijnen ontwikkelt, heb je net zo goed die kans dat het niet meer werkt tegen een andere mutant. Ik ben wat minder pessimistisch n.a.v. dat nieuwsbericht. Misschien op korte termijn dat je nog ziet dat er aanvullende maatregelen nodig zijn, maar ik hoop dat ze al snel in dezelfde modus zitten als bij griepvaccins.
De m-RNA vaccins zijn dacht ik ook makkelijker aan te passen aan de mutaties waardoor deze net als met het griep vaccin idd ieder jaar aan de risico groepen zou kunnen worden gegeven. zijn de medicijnen vaak ook niet meer gericht op symptoom bestrijdingen?
Je kunt heel eenvoudig zelf de sequentie van mRNA bepalen en maken. De vector is er ook al, dus dit is zo gepiept. Medicijnen kunnen idd ook gericht zijn op symptoombestrijding. Nu worden al veel pufjes voorgeschreven e.d. Maar als het virus goed 'aan' staat, dan moet je er heel wat tegenaan puffen.
Hier was een grote prik actie in het bejaardencentrum. Blijkbaar waren er vaccins over, en toen hebben ze meerdere chronische zieken in ons stadje gebeld ( 4000 inwoners ) of ze al hun prik willen. Echt oplossingsgericht denken, top! Ik hoop dat mijn ouders aankomende maand aan de beurt zijn. En als ziekenhuizen ook mee gaan prikken dan schiet het helemaal op. Ik ben positief en zie echt een licht aan het einde van de tunnel. Of het komt door het mooie weer
Is het ook niet zo dat medicijnen altijd meer bijwerkingen geven dan vaccins? Naast alles wat hier al is genoemd.
Maar als het zo goed gaat waarom is het RIVM dan weer zo negatief.... RIVM ziet situatie verslechteren, aantal besmettingen in verpleeghuizen neemt nog wel af https://www.nu.nl/coronavirus/6124901/rivm-ziet-situatie-verslechteren-aantal-besmettingen-in-verpleeghuizen-neemt-nog-wel-af.html
Omdat het het RIVM is. Als je de grafieken van vandaag bekijkt, zie je een niet meer zo hard stijgende lijn. Maar ja, de ziekenhuizen zullen nog wel voller worden komende weken, daar ontkomen we niet aan. Positief: meer dan 61.000 gezette vaccinaties gisteren! En het R-getal is iets gezakt.
Klopt, dat is inderdaad niet oké Zal ook wel een reden zijn van de negatieve berichtgeving vanuit RIVM denk ik.
Ja, die ziekenhuizen zal voorlopig nog wel zo blijven, was al voorspeld. Maar ik probeer de laatste dagen wat positiever te zijn, en andere cijfers zien er wel beter uit. Waardoor het over een week of 4 in de ziekenhuizen ook echt wel beter zal gaan. Is ook de verwachting van RIVM en Ernst Kuipers.
Kijk de afgelopen weken. De aantallen op zondag, maandag en dinsdag hebben last van het weekend effect. Als morgen de cijfers meevallen ben ik pas voorzichtig blij
Zo zag ik een kop langskomen met Ernst Kuipers positief. Dus ik dacht oh jee. Is ie ziek Dat RIVM nog niet heel positief is snap ik ook best met deze cijfers. Er is hoop voor de nabije toekomst. Maar dan moeten we wel nog even aan de maatregelen blijven houden.
Nee hoor helemaal niet het zijn positieve berichten en juist fijn dat die ook gedeeld worden We hoeven niet aan elk positief bericht een negatieve slinger te geven toch? En misschien stijgt het morgen weer maar voor nu is het fijn!
Bah... wat moeten we hier nu weer mee.... Duitse steden dienen mensen onder de zestig geen AstraZeneca-vaccin toe Mensen onder de zestig in Berlijn en München krijgen voorlopig geen AstraZeneca-vaccins toegediend, melden Duitse media. De steden hebben dat uit voorzorg besloten vanwege nieuwe gegevens over mogelijke bijwerkingen. De Berlijnse parlementariër Dilek Kalayci zei dat op nationaal niveau wordt gesproken over de kwestie. Om 18.00 uur gaan de deelstaten en de centrale regering hierover overleggen. De Duitse vaccinatiecommissie raadt aan het AstraZeneca-vaccin alleen voor zestigplussers te gebruiken. Het Paul-Ehrlich-Institut, een medische toezichthouder, maakte eerder op de dag melding van 31 gevallen van trombose in de hersenen bij mensen die het vaccin van de Brits-Zweedse farmaceut toegediend hebben gekregen. Op twee gevallen na ging het om vrouwen in de leeftijd van 20 tot 63 jaar. Negen mensen zijn overleden. Bij negentien patiënten was tevens sprake van een tekort aan bloedplaatjes. Soortgelijke problemen zijn eerder gemeld in onder meer Scandinavië. Veel EU-landen staakten daarom eerder deze maand het gebruik van het AstraZeneca-vaccin. Nadat het Europese geneesmiddelenbureau (EMA) het coronavaccin veilig had verklaard, werd de toediening in de meeste landen hervat. In Duitsland zijn bijna 2,7 miljoen doses van het coronavaccin van AstraZeneca toegediend. Aanvankelijk kregen alleen mensen onder de 65 jaar en vooral jongere vrouwen die in de zorg of het onderwijs werken dit vaccin.