AstraZeneca en Janssen zijn toch beide vector vaccins? Dan verwacht ik dezelfde problemen... https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/uitleg-over-het-coronavirus/6113290/dit-is-de-techniek-achter-de-vaccins-van-astrazeneca-en-janssen.amp
Het R-getal is onder de 1! Opnames op de kliniek dalen, besmettingen dalen. Meer vaccinaties. Siezoenseffect hopelijk nog. In het kader van de positiviteit
Beetje positiviteit kan ik wel gebruiken ja. Las net al over afschalen int zkh, maar dochter wordt dinsdag geopereerd. Hopelijk gaat die door. Ze is er wel met enige spoed tussen geplaatst. En dan al die verkoudheidsvirussen die rondgaan. Ze heeft net een verkoudheid achter de rug en nu nog lichte naweeën ervan. Dus hopelijk dinsdag niet opnieuw verkouden. Aangezien der zusje al sinds 8 maart verkouden is... Pfff.. gestresste mama hier.
Geen idee eerlijk gezegd. Er was toen wel onderzocht hoe lang virus blijft leven op verschillende soorten oppervlaktes. En dat was best lang. Maar wat dat precies voor de besmettelijkheid betekent????
Irritant. Krijgt ze een test vooraf? Ik duim alvast Ik heb zondag een corona test omdat ik maandag opgenomen word en vind het al spannend . Nochtans niemand die ook maar enig verkoudheids symptoom heeft ze. Gewoon geen zin in uitstel .
Nee volgens mij niet. Hebben ze het niet over gehad. Neem aan dat ik dit anders wel gehoord zou hebben. Ook spannend voor jou dus zeg. Pfff. Hopelijk is de test negatief. Duim ook voor jou.
Ohja hier word uw afspraak voor de test direct gemaakt als je uw afspraak voor opname krijgt en als je via spoed binnengaat krijg je direct de stok in uw neus op spoed. Ik ben wel Belgische dus wss bij jullie anders. Maar je had het vast wel gehoord als er een test nodig was vooraf.
Hier was een test niet nodig voor de operatie, maar dochter moest bv geen klachten hebben. Mijn schoonzus is ook pas geopereerd, ook niet getest vooraf.
Ahja dat is hier anders. Bij opname met overnachten en bij ingreep krijg je een test. Mijn vader kreeg 3 weken terug een gastroscopie en kreeg ook een test vooraf.
Dit is alleen maar fijn, voor iedereen! Je weet zelf of je de behandeling aankan en wij weten dat het veilig is voor ons
Ja ik vind dat heel logisch. Ik dacht dat dit in Nederland ook zo was. Blijkbaar niet overal. Ik kon zelfs kiezen om thuis getest te worden. Dan kwam er thuis verpleging langs .
Ik las net in regio nieuws dat veel ziekenhuizen in Friesland gaan afschalen. Ik vind dit helemaal niet zo positief nieuws. Al helemaal niet omdat we straks gaan versoepelen ( wat me heerlijk lijkt)
Mee eens. En ik begrijp ook echt niet dat er hierboven positief gedaan wordt. Overal lees je weer tegenstrijdige verhalen. Liekje81 heeft het over positieve dalingen maar ik lees je toch echt op verschillende plekken dat het er helemaal nog niet zo best voor staat. O.a. hier: https://www.ad.nl/binnenland/coronacijfers-willen-maar-niet-omlaag-versoepelingen-bekijken-we-met-zeer-grote-zorg~a28ae67a/ Wij moeten op ons werk (wijkverpleging) nu scholing volgen voor gebruik van zuirstofapparatuur ivm mogelijk code zwart van de ziekenhuizen bier in de buurt waardoor veel corona patiënten thuis verzorgd zouden moeten worden. Omdat ze niet terecht kunnen of omdat ze eerder naar huis gestuurd worden om ruimte te maken in de ziekenhuizen. Ik vind het allemaal maar tegenstrijdige berichten.
Dit is een artikel wat alleen gaat over de ziekenhuizen. Waarbij op de gewone afdelingen de aantallen opnames per dag dalend zijn. Alleen op de ic (nog) niet. Ik vind het evt versoepelen ook miss nog te vroeg hoor. Maar besmettingen dalen, er wordt steeds meer gevaccineerd, minder opnames in de klinieken dan vorige week, het r-getal is onder de 1, ook bv de rioolwatermetingen zijn in een wat dalende lijn. Dus een beetje positiviteit mag wel lijkt mij.
Dit klopt niet helemaal. Bij jonge vrouwen is de kans op overlijden aan corona net zo groot als de kans op een ernstige bijwerking na een vaccinatie met astra zeneca. https://www.nu.nl/coronavirus/6126663/astrazeneca-bijwerking-of-sterven-aan-corona-voor-jonge-vrouw-is-risico-haast-gelijk.html Maar goed, dat maakt stoppen met astra zeneca bij die groep niet minder logisch natuurlijk.
RIVM start onderzoek naar doden en ernstige complicaties door uitgestelde zorg - https://nos.nl/l/2376076