Corona nieuws deel 8

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Of een gezin in quarantaine waar ze de bank opzij schuiven en een dansgilmpje wordt opgezet.
    Ik vind het wel een goed idee.

Wat mij betreft komen er ook veel meer preventie en gezondheidverbeteringen in het basispakket. Bijvoorbeeld (gedeeltelijke) vergoeding van sportabbonnement bij indicatie voor overgewicht.

GossipGirlxoxo en Vero0504 vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Overigens.
    Ik heb een aantal pagina's inclusief reacties op mij overgeslagen. Gisteravond is mijn schoonma opgenomen. En ik was even met andere dingen bezig. Nog even geprobeerd te reageren, maar geen zin om echt inhoudelijk dieper op in te gaan.
    Sorry daarvoor.

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    #1163 Amarens, 11 apr 2021
    Laatst bewerkt: 11 apr 2021
    Is het onverwacht gebeurd? Ik dacht juist dat het beter ging maar ik kan het mis hebben. Veel sterkte.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Dankje.
    Vrij onverwacht. Ze voelde zich niet zo lekker. Maar zaterdag echt beroerd geworden. En voor de zekerheid opname gedaan.
    Geen corona trouwens. Vaccin heeft ze al een paar weken. Maar ja... Dame van 80+. Dat kraakt en piept al langer dan vandaag.

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ja ik herken het wel, hopelijk mag ze snel naar huis! Mijn oma is 95+ en gaat af en toe moeizaam maar ja de leeftijd maakt het ook niet makkelijker.

Mamafiets vindt dit leuk.
  6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.549
    8.516
    113
    Denk dat we de versoepelingen wel op onze buik kunnen schrijven :| dit ziet er niet goed uit :(

Screenshot_20210411-153520_NOS.jpg

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja en tóch denk ik dat -áls ze de avondklok erin houden - het openen van de terrassen met de regels - geen extra besmettingen zal opleveren- alleen spreiding van de mensen juist buiten. En dat is niet per definitie slecht. Dus ik hoop wel dat dat doorgaat. Hoewel dat wel gedoe oplevert weer voor de belofte aan de avondklok - maarja.. avondklok eraf en verder niets versoepelen zal ook gedoe opleveren denk ik ;)

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.236
    113
    Eerste gevolgen van Pasen?

Top! Gaat het allemaal weer langer duren...:(

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.042
    15.073
    113
    Zag de rioolcijfers hier ook al keihard oplopen, de laatste keer dat die omhoog sprong was binnen notime de school voor de helft dicht. Wordt er zo sacho van af en toe. Is t gecorrigeerd met <12 nog zo extreem hoog? (zoekt rapport ff)

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.549
    8.516
    113
    Eens!
    Terrassen open i.c.m. avondklok zou denk ik moeten kunnen, zo voorkom je in elk geval dat mensen tot in de kleine uurtjes zich vol laten lopen op het terras.a
    Las laatst ook een artikel van een gemeente waar ze vorig jaar met Pinksteren (1e PD horeca dicht en 2e PD horeca open) geteld hebben en er op 2e PD meer mensen waren, maar de drukte door de terrassen veel beter gespreid was. Dus in dat opzicht denk ik, moet kunnen!

Syane vindt dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.314
    23.462
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Sterkte! Hopelijk knapt ze snel op.

@besmettingscijfers: ik probeer zo positief te blijven, maar weer paar dagen oploop. Hoe dan? Wordt er moedeloos van.

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Die avondklok zal me echt mm reet roesten. Na 9 uur ga ik echt nergens meer heen.
    Gisteravond voor het eerst 'last' van gehad. Toen schoonma per ambulance naar ziekenhuis gebracht werd en man naar zijn vader ging omdat hij die niet alleen wilde laten zitten.
    Formuliertje ingevuld en klaar.

Snap dat het voor anderen anders is hoor.

Terrassen open. Lijkt me heerlijk om weer eens een terrasje te doen. En ook gij voor de ondernemers.
    Ik vind deze wel dubbel. Enerzijds idd meer spreiding en hopelijk wat meer ruimte in de parken. Anderzijds ook personeel wat de hele dag binnen 1,5 van veel verschillende mensen komt. En ook binnen, waar misschien niet overal afstand gehouden kan worden.

Ik heb dus niet zo'n sterkte mening voor of tegen. Ik hoop gewoon dat men een wijs en doordacht besluit kan nemen. En vooral dat de cijfers gaan dalen. Ongeacht wat er wel/niet versoepeld wordt.

En ik hoop dat de BSO open mag. Gewoon omdat dat voor zoveel ouders een groot stresspunt is. En het scheelt wellicht ook de nodige risicocontacten met grootouders.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Thanks.

Ja die cijfers... Ik snap er ook niks meer van. Ik hoop gewoon dat het in de ziekenhuizen binnenkort wel terug gaat lopen. Dankzij langzaamaan toch steeds meer gevaccineerden.

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    hoe dan?!...uhm omdat iedereen weer gewoon overal heen gaat (Verkouden of niet). Op bezoek bij andere. Naar het werk, naar school, winkelen, de kerk etc.

was net in het lokale park een rondje wandelen, was mega druk bij de speeltuin en de naastgelegen koffie to go tent. Groepen jonge ouders met kinderen, gezellig koffie drinken en bijkletsen. Verderop in het park jongeren hangend bij de skatebaan. Met zn 8en op een bakje van 1,5 meter. Het is allemaal buiten enzo. Maar het zal vast niet meehelpen.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.314
    23.462
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja echt erg. Hoor ook straatgenoten dat ze niet meer thuis werken. En hier al tijden niemand meer binnen geweest en amper op bezoek.

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Zo werkt t echt niet overal hoor. Wij komen er nauwelijks aan toe en wat we doen aan sport is gesloten. En ja wij gingen onder opvangtijd van de kinderen vaak sporten. Soms waren we rond 14.30 klaar en hadden dus de tijd om dan te gaan sporten. Zit er helaas niet meer in doo
    We hebben slechte slapers en dus een van de twee in de avond met de kinderen bezig, ander huishouden of werk en weg avond.
    Er is dinsdag weer een persconferentie. Kijk alle vorige persconferenties maar na na. Vlak ervoor ineens een forse stijging waaronder ze de nieuwe aangekondigde versoepelingen niet door laten gaan.

17. Mapje

Mapje Niet meer actief

Als dat het uitgangspunt was van de discussie (die had ik even gemist) ben ik het er inderdaad mee eens. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam en (deels) ook gezondheid. De overheid stimuleert daar ook deels wel in en er is veel informatie over gezonde voeding en beweging voor handen. Je moet alleen wel zelf dagelijkse die keuze maken.

Maar het zou handig zijn als we weer kunnen sporten :D

18. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Pff.. Ik wordt helemaal gek van die stijgende cijfers.. :cry:
    Had stiekem wel gehoopt dat er versoepelingen voor binnen zou komen.. Maar zie alles somber in..

Gister te horen gekregen dat onze oudste EINDELIJK!!!! mag afzwemmen... En wij als ouders kunnen dit gewoon niet zien en mee maken... :$

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier hoef je toch geen sorry voor te zeggen! Ik wens je sterkte, ik hoop dat ze snel opknapt.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Wat wil je daarmee zeggen? Dat de cijfers eigenlijk best goed genoeg waren om te versoepelen. Maar dat "ze" dat niet willen (waarom?). En dat ze daarom in de week voorafgaand aan de pesto de cijfers gaan manipuleren?

Deel Deze Pagina