En weer die uitzondering....ik vind dit niet vergelijkbaar met iemand die in het ziekenhuis werkt. https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/10436588/ollongren-kan-zonder-klachten-gewoon-naar-tweede-kamer-komen En is dit bij ons ook zo dat we na 5 dagen weer uit quarantaine mogen? Kan het nergens vinden. We waren zonder klachten mogelijk toch ook besmettelijk??
Deze zin ook; "In het ziekenhuis zouden we een belangrijk iemand in deze situatie ook laten werken." Ik mis de Kots smiley hier.
Misschien toch de combinatie van vrouwen en anticonceptie? Geen idee hoor.. maar las dat een tijdje terug ergens.
Ik vond vooral deze erg vermakelijk: 'Ik heb helemaal geen verstand van politiek en de Tweede Kamer en over hoe belangrijk dit is', zegt Gommers. Hoe verzínt hij het...
Eerlijk gezegd durf ik het wel aan met een risico van 31 op 2,7 miljoen, en met een overlijden risico van 2 op 2,7 miljoen. Ibuprofen is gevaarlijker. Dus ik snap vanuit een wetenschappelijk oogpunt de kramp reacties van overheden niet zo goed. Het zal wel puur politiek zijn.
Ja als je geen klachten hebt mag je na 5 dagen uit quarantaine Bent u zonder dat u klachten heeft positief getest? En krijgt u ook geen klachten? Dan mag u uit isolatie 5 dagen na de testafname https://lci.rivm.nl/informatie-thuis
Oké dan klopt dat dus. Wel apart want iemand die ik ken kreeg van de GGD toch echt het dringende advies om 10 dagen in quarantaine te blijven. Terwijl ze geen klachten had. En als deze regel nou zo is waarom mogen kinderen die geen klachten hebben en mogelijk niet eens positief zijn dan niet na 5 dagen weer naar school, maar moeten ze eerst een negatieve test hebben. Dan hadden ze bij een positief getest klasgenootje ook kunnen zeggen klas naar huis en als je na 5 dagen geen klachten heb ben je welkom. Maar nee zonder klachten kun je ook iemand besmetten werd er gezegd. Echt meten met 2 maten dit....
Kak zeg dochtertje vannacht verhoging gehad en overgegeven.. dus geen school vandaag. ( sowieso gesloten van morgen tm dinsdag) Geen verdere klachten en dus makkelijk thuis te houden. maar twijfel dus of we zelf in thuisisolatie moeten..
Isolatie is bij koorts... Als ze nu geen koorts heeft ( verhoging telt niet) hoef je niet allemaal thuis te blijven... Tenzij dochter benauwd Is beterschap!
Nou hier inmiddels wel koorts dus hetgene wat ik perse niet wil wil m’n man wel. Ze gaan vanmiddag samen testen en door de mc drive..
De incubatietijd ligt rond die 5 dagen. Dus stel: op vrijdag is kind A op school, zaterdag testen: positief. Laatste contact is dus vrijdag. Woensdag is dan dag 5 en mag de klas testen, pas vanaf dan kunnen ze ziek worden. En is het dus meetbaar met een test. Sommige mensen worden pas op dag 8 ofzo meetbaar. Dus als de klas na dag 5 gewoon weer naar school zou laten gaan heb je kans dat je juist de boel gaat besmetten. Wat betreft Ollongren: ik snap de hele ophef niet. Dat er een heel krantenartikel aan gewijd moet worden zeg. Ze heeft geen klachten. Als je geen klachten hebt mag je 5 dagen na de test weer uit quarantaine, dat geldt voor heel Nederland. Dus ook voor haar. Logisch toch?
Als je 5 dagen na contact test, en je blijft daarna nog 5 dagen in quarantaine. Dan ben je dus 10 dagen in quarantaine. Precies hetzelfde dus als wanneer je 10 dagen in quarantaine gaat en geen test doet. Ik snap het probleem niet helemaal?
Wij hebben dit nu. Vrijdag kind op school die achteraf positief was. Vandaag dag 5 testen. Hopelijk negatief dan mag hij weer naar buiten. En dan in de gaten houden of hij geen klachten krijgt of dat er nog meer kinderen positief testen want dan was gisteren laatste dag en moeten we zondag weer. Klas mag sowieso door Pasen pas dinsdag weer komen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6125154/rechter-beslist-dat-belgie-alle-coronaregels-binnen-30-dagen-moet-opheffen.html Tjonge, dat vind ik nogal wat. Hoe graag ik zou willen dat alle maatregelen geschrapt worden. Of het verstandig is om alle maatregelen stoppen vraag ik me echt af ...