BNR: negatieve coronatest voor dagje uit wordt mogelijk verplicht Het kabinet denkt erover om een negatieve coronatest of vaccinatiebewijs verplicht te stellen voor musea, dierentuinen en pretparken na heropening. Dat meldt BNR. Het is nog niet duidelijk wanneer de zogeheten doorstroomlocaties opengaan, maar het idee is om dan in het begin hetzelfde systeem te gebruiken als bij de Fieldlab-evenementen. Mensen moeten dan via een app op hun telefoon kunnen laten zien dat ze óf gevaccineerd zijn óf recent een negatieve coronatest hebben gehad. Alleen voor kinderen jonger dan 12 zou een uitzondering gelden. De branchevereniging voor dagattracties in Nederland is niet enthousiast. "We experimenteren er nu wel mee, maar we hebben liever dat we onze gasten zonder coronatest kunnen ontvangen", zegt voorzitter Mascha van Till-Taminiau tegen BNR.
En jullie hebben duidelijke bewijzen dat dit zal leiden tot...? Nee, jullie argument is "wacht maar, jullie worden wel wakker". Ik heb nooit gezegd dat bepaalde maatregelen er niet zouden komen. Ik ben en blijf er alleen van overtuigd dat dit tijdelijke en noodzakelijke maatregelen zijn. Dus nee, we gaan het nooit eens worden. Maar zeggen dat jij respect hebt voor anderen en zeggen dat dat prima is om ons dan met nazi's te vergelijken....
Ik ben er bang voor. Je gaar zn systeem niet opzetten om vervolgens niet te gebruiken. Maar ik vind het ook niks hoor.
Ik ben zelf gelukkig gevaccineerd, maar vriend komt pas ergens weet ik het wanneer. Dat testen voor een uitje staat me zo tegen!
Ik mag hopen dat het dan ook tijdelijk is. Want over 2 maanden zouden er genoeg mensen gevaccineerd zijn om geen volle ziekenhuizen meer te krijgen. Dan zou ik het dus heel krom vinden als dit langer verplicht blijft. Maar het zal me niet verbazen als ze dit pas loslaten over een jaar.
Dat er over 2 maanden genoeg gevaccineerd is, geloof ik geen bal van als ik zie hoe het hier verloopt. Dit staat er vandaag over de UK: 'Nieuwe mijlpaal' vaccinatie-strategie VK In het Verenigd Koninkrijk heeft iedereen ouder dan 50 jaar en iedereen ouder dan 16 jaar met onderliggende gezondheidsproblemen de mogelijkheid gehad om de eerste vaccinatie te krijgen. 99 procent van de coronadoden komt uit die groepen. De Britse regering spreekt van een mijlpaal en zegt dat het VK op koers ligt om alle volwassenen voor eind juli een eerste prik te geven. Het vaccinatieprogramma in het Verenigd Koninkrijk verloopt vlot. Ongeveer de helft van de bevolking heeft zijn eerste prik al gehad. Gisteren werden daarom de coronamaatregelen versoepeld. Onder meer de winkels, kappers, sportscholen en terrassen zijn weer open.
Vraag me af of dat testen ook voor kinderen is en vanaf welke leeftijd. Wij laten ons vaccineren, maar zou het vervelend vinden als Carmen dan iedere keer een test moet doen, ook al is die test niet meer heel diep in de neus...
En zeker voor de locaties die buiten zijn en te reguleren zijn. Echt raar dat men dat dan zo wil doen.
Ik vind het ook een vrijbrief voor de overheid om het lekker rustig aan te doen met het vaccineren want de noodzaak verdwijnt hiermee voor een deel.
en zeker gezien het feit dat vorige zomer alles open was en er nauwelijks mensen op de ic lagen met corona.
@Amarens Ze zullen dit in eerste instantie wel inzetten voor heropening en monitoren van het aantal besmettingen. Als dan uiteindelijk het aantal besmettingen afneemt, dan zullen deze maatregelen ook versoepeld worden. Ik zou ook niet weten hoe je anders een land weer open zou moeten gooien zonder te grote risico’s te nemen. Ik snap de tussenstap wel, hopelijk blijft het vaccinatiebeleid niet achter. Dan komen we nog ergens. Ik hoor steeds dat in juli pas een afname van besmettingen te verwachten is. Ben benieuwd..
Ja en op die manier proberen om de vaccinatiebereidheid nog meer omhoog te krijgen. Want niemand heeft zin om zich iedere keer te laten testen voor een uitje en zullen dan toch voor een vaccinatie kiezen. Je hebt een keuze maar tegelijk voelt het niet zo.
Dus als je een gezin hebt met tieners moeten ze zich voorlopig nog iedere keer laten testen omdat ze nog lang niet aan de beurt zijn...
Je bent niet de enige. Hier 1 van 10 ( bijna 11 ) en 1 van 12 ( bijna 13 ). Dat zou betekenen dan als wij gevaccineerd zijn we alsnog langs de teststraat moeten voor haar. Dan zijn t heel wat dagjes uit die we aan ons voorbij laten gaan. ( wel goed voor ons bankrekening)
Het is gewoon allemaal niet nodig. Als de belangrijkste groep straks is gevaccineerd kunnen we en moeten we weer loslaten. Maar het lijkt wel of ze niet meer durven. Het doel was de zorg ontlasten en nu willen ze besmetingen voorkomen....het is een virus en gaat niet weg.
Het komt er zo op neer dat iedereen gevaccineerd moet worden ...ook de kinderen. Dan pas gaat alles weer open zoals gewoon. Uiteindelijk gaat dit waarheid worden. Mijn man moet zich nu steeds testen voordat hij ergens aan boord mag om te werken. Zou voor zijn n beroepsgroep ook fijn zijn dat dit niet meer nodig is. Ik ben op dit moment ook wel even klaar met alles. Laat die vaccinatie maar komen en we kunnen weer door. Ik heb zin om mijn familie te zien in het buitenland en weer spontaan dingen te kunnen doen.
Echt nog nergens gelezen. Als over een week of 3 alle 60 plussers gevaccineerd zijn, daalt het aantal besmettingen echt al wel.