Oudste zoon zei gisteravond tijdens het eten dat hij heel graag een test zou laten doen als we dan een wedstrijd van PSV in het stadion zouden kunnen bijwonen. Die kan niet wachten tot dit soort dingen mogelijk wordt. Ik geef geen bal om voetbal, maar steek met liefde een stok in mijn neus om met hem mee te gaan.
Wanneer is de groep 65-70 ongeveer aan de beurt? Ik weet in mijn familie dat mensen van 70-72 zich nu kunnen inplannen. En de groep 60-65 is momenteel ook uitgenodigd. Alleen die laatste tussen groep moet nog of niet?
Klopt dat is hier ook. Mijn opa 71 is opgeroepen. Mijn oma is nu 66 en valt dus nog net buiten de boot.
De zorg is nog lang niet ontlast. Dat is nog steeds wel het doel. Om dat te bereiken moet je 2 dingen doen: besmettingen voorkomen en vaccineren.
Denk je? Ik denk het niet hoor. Het is nou niet zo dat vooral de 60+ groep voor de meeste besmettingen zorgt. Wel voor de druk in het ziekenhuis. Dus het zou fijn zijn als ze rond die tijd ook niet meer zo krampachtig vast blijven houden aan het aantal besmettingen. Tuurlijk gaat dat straks wat naar beneden gezien het seizoen maar besmettingen zullen er genoeg blijven. Zoals ik al zei het virus gaat niet meer weg. Zolang ze zich maar blind blijven staren op de besmettingscijfers over 2 maanden zit je hier nog lang aan vast. Maar wat maakt het uit als de belangrijkste groepen zijn gevaccineerd maar bv jongeren nog steeds met het virus besmet zijn? Volgens mij moeten we dat gewoon 'accepteren' en weer los durven laten.
Klopt. De overheid is daar helemaal in doorgeslagen. Geobsedeerd door testen en niet meer de ballen hebben tot versoepelingen. Gouden bergen beloven maar ondertussen worden er steeds meer dingen opgelegd
Even goed lezen, ik heb het niet over nu maar over mei/juni. Dan zouden volgens de Jonge de belangrijkste groepen zijn gevaccineerd.
Inclusief kinderen? Ik hoop wel dat we voor die tijd wel al heel veel hebben versoepeld. Pff. Zou op t moment al blij zijn met een gewoon dagje op kantoor
Ok nog een keer dan. Je gaat er blijkbaar van uit dat er in mei/juni Geen versoepelingen zijn omdat ze niet durven. Het woordje nu doet toch echt denken dat je het over nu hebt. Wat ik denk: als in mei/juni de ziekenhuizen nog vol liggen dan hebben we geen versoepelingen. Als er tegen die tijd wel genoeg ruimte is en de ziekenhuizen kunnen beginnen met het wegwerken van de wachtlijsten (want rustig zal het voorlopig echt niet worden vrees ik) dan gaan we wel versoepelen.
Ja, inderdaad alleen die groep nog. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat die ook via de GGD opgeroepen zou worden. Over een week of 2 verwacht ik. Maar nu AZ niet meer mag onder de 60, zou het goed kunnen dat deze groep ook AZ krijgt. En misschien dan toch via de huisarts. Vandaag wordt daar meer over bekend. Wat ik jammer vind is dat de vaccinatiecijfers bijgehouden werden die je in kon zien. Echter hebben ze geen enkel zicht op de cijfers bij de huisartsen, dus sinds zaterdag is het niet meer bijgewerkt.
Mijn ouders, 65, worden deze week gevaccineerd. Vader eigenlijk wel een risico groep maar moeder niet. Hier in zuid west Friesland schiet het wel op. Ik zou graag willen zien dat ik de keuze krijg om wél een AZ vaccin te krijgen. Mijn man wil het ook graag. Zou het niet per huisarts geregeld kunnen worden dmv een oproep naar alle patiënten en dat je je kan aanmelden als je de AZ wil. Dan kan de HA doorgeven hoeveel er nodig zijn en kunnen we wel geënt worden. Zo’n beetje al mijn vriendinnen vinden dat ook.
Je ziet al een tijdje dat bij de oudste groepen die al gevaccineerd zijn het aantal besmettingen afneemt. Dat zal bij 60+ ook zo komen. Dat effect zie je al 2 weken na de eerste prik. Het zal in elk geval een hoop schelen op de ziekenhuisopnames. En eens met het laatste.
Ik geloof zeker wel dat we in mei/juni weer meer mogen zoals bv terrassen open, winkels normaal open. Maar daar ging het nu niet om. De discissie gaat over het verplicht testen bij een uitje. Een uitje dat doorgaans voor een groot deel buiten is. Ik denk dat ze de komende tijd krampachtig vast blijven houden aan de besmettingscijfers. Ook al er straks veel minder mensen op de IC liggen. En wachtlijsten wegwerken? Ja dat zal inderdaad nog heel lang duren maar daarvoor hoeft de economie straks niet op slot te blijven he? Er is al vanaf het begin gezegd dat vaccineren de enige uitweg is om weer terug te gaan naar normaal. Er is ook al snel aangegeven dat wanneer de belangrijkste groep is gevaccineerd we heel veel los kunnen laten. Hugo zei letterlijk dat ee dan misschien alleen nog de 1,5 meter en handen wassen etc wat langer vast moeten houden. Vind je het heel gek dat ik het dan vreemd vind dat je voor een dagje dierentuin een negatieve test moet laten zien straks (dus in de zomer)? Dus nee niet voor nu als ze besluiten om begin mei pretparken al open te willen doen. Ik heb het over 2 maanden.
Ja klopt dat is inderdaad zo. Maar wat ik vooral bedoel te zeggen is dat we steeds meer testen. Dus het aantal besmettingen is bv heel erg toegenomen sinds kinderen getest moeten worden. Wat denk je als we straks alleen nog toegang hebben voor een uitje met een negatieve test? Dan wordt er nog meer getest. Ik hoop dus dat ze ook echt blijven kijken naar de ziekenhuiscijfers ipv alleen maar blind staren op besmettingscijfers. Op eigenlijk de positieve testen. Die zullen er namelijk nog zo lang zijn.
Oh ja, ik ben ook niet van plan om thuis te gaan zitten hoor. Heb er geen moeite mee om me te laten testen zolang ik niet gevaccineerd ben..
Wat voor werk doet hij? Wij zitten nu vooral met die Duitsland regels zelfs op je eigen schip moet je elke 72u negatieve test hebben
Begrijp ik. Maar het is een voorbeeld. Het zou ook regionaal, per gemeente, geregeld kunnen worden. Via DigiD op kunnen geven voor een bepaalde datum en dan op de ggd locaties enten. Er zijn volgens mij genoeg mensen die wel met AZ geënt willen worden, en uiteindelijk hoe meer hoe beter. En hoe eerder hoe beter.