Percentage zakt ook niet echt Aantal positief geteste mensen 6.797 82 meerdan de vorige waarde Dit getal laat zien van hoeveel mensen gisteren gemeld is dat ze positief getest zijn op het coronavirus. Een deel van de meldingen zijn positieve tests van eerdere dagen, die later zijn doorgegeven. 9,6% van de GGD testen was positief in de periode van maandag 5 april tot en met zondag 11 april. Meer over het percentage positieve testen via alleen de GGD Waarde van dinsdag 13 april · Bron: RIVM
Janssen stelt levering Janssen-vaccins in Europa uit vanwege bloedstollingproblemen Johnson& Johnson, het moederbedrijf van vaccinproducent Janssen, levert voorlopig geen vaccins meer. In een verklaring zegt het bedrijf dat samen met de Europese gezondheidsautoriteiten uit voorzorg is besloten de introductie van het vaccins in Europa uit te stellen. In de VS is een onderzoek gestart naar mogelijke bijwerkingen, omdat zes jonge vrouwen een zeldzame vorm van trombose hebben gekregen, nadat ze met het vaccin waren ingeënt. In de VS hebbe 6,9 miljoen mensen een injectie met het vaccin gehad. --- Gaat lekker met het tempo zo...
https://nos.nl/l/2376527#UPDATE-container-52412331 Janssen gaat ook verder onderzoek doen naar de bloedpropjes die ook bij hun vaccin voor lijkt te komen.
tegelijk geplaatst... jammer he! Zo gaat het nog wel even duren! Hopelijk blijft er van pfizer nog voldoende komen...
Nou echt he. T vaccineren kan mij niet snel genoeg gaan. Blij dat mijn moeder de 23ste de 1ste prik krijgt. Wel van AZ maar t is iig iets
Denk niet dat er gezegd wordt: sorry mevrouw. De koning is vandaag al geweest, uw man mag niet op bezoek komen. Er mag ws helemaal niemand op bezoek? Maar ik denk dat als mijn schoonma koninklijk bezoek krijgt, ze daarvoor het bezoek van de hele maand zou inleveren Maar ja.. zij ligt niet op een corona afdeling. Dus ze zal het met haar man moeten doen
Laten we daar maar op hopen. Dat we daar flink meters mee kunnen maken. Pff. En het gaat weer om 6 gevallen op 7 miljoen prikken Hoeveel levens zijn er gered van die 7 miljoen?
Ik hoopte eerst op een vaccin in de zomer, nu maar bijgesteld dat ik al blij ben als het in 2021 kan. Lijkt toch wel steeds meer een verband te liggen tussen bloedstolling/ zeldzame vorm van trombose na vaccinatie van vector vaccins.
ja er lijkt idd een verband te zijn, ik denk ook dat we nog even moeten wachten nu, jammer genoeg. Maar de kans dat je deze bijwerking krijgt is zoooo klein. Dat ik denk dat veel mensen dat risico eigenlijk best wel willen nemen. Maar ons wordt de keuze niet gegeven.
Precies, de keuze om niet te vaccineren die is er wel, zoals nu ook blijkt. Veel mensen zeggen hun afspraken af. Maar als je nu juist wel een vaccin wil en je bent 60- .. dan heb je geen keuze. Dit is ook een zelfbeschikkingsrecht of vrijheid waar zo vaak over gesproken wordt. Van de meer dan 600.000 vaccinaties (AstraZeneca) zijn er 8 meldingen van deze zeldzame trombose klachten geweest. In de laatste 2 weken geen nieuwe meldingen.
Dat kan nog komen omdat de verschijnselen doorgaans 10-14 dagen na het zetten van het vaccin komen. Wij hebben er vorige week een aantal weggeprikt maar gelukkig tot nu toe geen alarmerende berichten. Ik hoop dat er vandaag een besluit komt dat mensen onder de 60 het AZ vaccin mogen op eigen verzoek. Ik heb inmiddels een aardig lijstje liggen van mensen die hem best graag snel willen, denk aan mensen met diabetes, rheuma etc
Lees net dat in het tweede kwartaal 7,8 miljoen Pfizers worden geleverd, 1,4 miljoen Moderna en 4 miljoen AZ. Dus daar ligt het niet aan.
Ik weet niet of het al gepost is. Maar hier kan ik mijn eigen als risico patiënt, boos om maken. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5225143/olympische-sporters-krijgen-met-voorrang-een-coronaprik
Snap ik helemaal. Ik vind dat jij voorrang moet krijgen. ( en iedereen die nog wacht en in een risicogroep zit) Sporters kunnen toch gewoon een test doen voordat ze daar naartoe gaan? Daar weer testen. Zo doet mijn man het ook al een jaar.