20 september terug naar “normaal”?

Discussie in 'Corona forum' gestart door mamameer, 24 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

20 september alles weer naar normaal?

  1. Ja!! Natuurlijk!

    12 stem(men)
    7,1%
  2. Nee! gekkie natuurlijk niet, dat is pas in november of in 2022!!

    113 stem(men)
    67,3%
  3. Geen idee....

    43 stem(men)
    25,6%
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Dames wat denken jullie gaan we 20 september weer terug naar een vrije samenleving, met onbegrensde mogelijkheden. Niets meer reserveren, gewoon naar je werk. Lekker dansen. Naar de volle kroeg. Niet meer iedere snottebel wantrouwen?
    Of denk je nou, het zal wel weer op gaan lopen, zo na de vakantie, met die ziekenhuis opnames. We zullen wel weer moeten wachten! Heel benieuwd naar jullie idee hierover!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  2. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Interessant topic! Hier denk ik zelf ook steeds over na. Zelf vrees ik dat het gewoon weer zo’n rot winter wordt met nog steeds testen bij een verkoudheid en maatregelen. Heb in het voorjaar al eens gelezen op het nieuws dat, ik meen de Jonge zei, dat op 1 september we misschien terug naar normaal zouden kunnen. Maar dat is in elk geval niet gelukt. Er komen telkens wel weer nieuwe beren op de weg. Nieuwe varianten en vaccins blijken toch na een aantal maanden minder effectief, enz enz.
    Wel denk ik dat alles langzaam maar zeker wel steeds makkelijker wordt, misschien testen zonder afspraak? En het is ook al handig dat gevaccineerden niet altijd meer in quarantaine hoeven na een contact met besmet persoon. Dingen zijn al beter dan vorig jaar. Maar natuurlijk hoop ik heeeeel erg dat alles zo snel mogelijk weer normaal kan en mag worden. Maar voor nu hou ik nog even een enorme slag om de arm.
     
    Baukje1985 en mamameer vinden dit leuk.
  3. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    20 september wordt het verschil tussen de groepen nog duidelijker en schever..
    Corona vinkje voor gelegenheden boven de 75 personen..
    Zo beloofd tot november. Nou, dat zie ik dus echt niet gebeuren.

    Nee ik ben niet blij met "vanaf 20 september".
    Ik voorzie nog meer "pushen" om te vaccineren. Via de kinderen, via uitjes, via werk.
    Nee ik houd m'n hart vast.
     
    Kindje3, Chillin, dreumesje en 17 anderen vinden dit leuk.
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    normaal? nee en ik denk ook niet dat dat wenselijk is... dan krijg je weer het dansen met jansen effect... zo van 'ja duh.... dat had iedereen kunnen voorzien!' Voorzichtig verder versoepelen - ja. Maar hoe of wat precies... ik weet het niet en ben blij dat ik het niet hoef te beslissen.... en kan zeggen: 20 september... poehee... dat is nog ver weg! Zo ver kijk ik nog niet... Eerst volgende week de kinderen maar eens naar school. De jongste gaat gelijk de eerste week op kamp - dus als dat maar eens achter de rug is...
     
  5. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Eerlijk gezegd ben ik er een beetje murw van. Voorheen volgde ik alles op de voet. Nu denk ik ‘ ik zie het wel’. Geen puf om er veel mee bezig te zijn. Enige wat ik wel hoop is dat het in elk geval minimaal blijft zoals het nu is en hopelijk nog wat beter wordt, want als het erger wordt, ook qua maatregelen weer dan weet ik niet hoe ik dat ga volhouden.
     
    Baukje1985, Nellie4, NiVa0230 en 14 anderen vinden dit leuk.
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja natuurlijk

    (niet)

    Was het maar zo...echt heel veel zin in dat het weer als normaal wordt.

    ( behalve de 3 zoenen)

    Ik gok pas ergens in 2022
     
  7. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik hoop zo dat het kan. Maar denk pas 2022 omdat ze niet zeker weten hoe het griepseizoen nu gaat verlopen....
     
  8. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als er ergens een stippellijn was waar we konden tekenen voor november dit jaar, hoe mooi zou dat zijn!

    Ik wacht het af, enige invloed heb ik er niet op, dus ik probeer me er niet meer druk over te maken.
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik hoop eigenlijk dat we eerst nog weer een poosje “voor de helft naar kantoor” krijgen. Ik heb echt een overgangsfase nodig, ik denk dat ik ga gillen als ik ineens weer de hele week in een volle kantoortuin kan gaan zitten zo na 1,5 jaar thuis.
     
    Neuzeke, Luna86, MissXray en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Even serieus? Overal waar je kijkt is alles zo goed als normaal. 1,5 meter wordt nauwelijks meer gehanteerd, hier weer volop verjaardagen en feestjes..
    Buiten grote groepen mensen ( in gelegenheden ) denk ik wel dat alles weer normaler wordt. Ik hoop echt dat het op de scholen goed blijft gaan en dat voor de kleine kinderen iig het testen wordt afgeschaald, mondkapjes op het VO eraf.
    Pushen net vaccineren blijft. Ik geloof echt dat daar iets meer mee gaande is dan groepsimmuniteit. Iets economisch of iets met ‘kijk wij hebben het beste beleid oid’
    Wordt er kotsmisselijk van dus lees er zo min mogelijk over.

    Ik ben wel echt benieuwd of carnaval doorgaat. En dan wel zoals we kennen van een paar jaar terug. En vooral hoe dat voor mezelf gaat voelen.
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Ik ga dus echt nooit meer volledig terug naar kantoor. Dat trek ik niet hoor. Zat daar ook al de meeste tijd met doppen op mijn oren (helpt maar een beetje).
    Misschien 1 keer per week om te beginnen.
    Gelukkig heeft de rest van mijn team er ook nog niet echt trek in :D

    20 september?
    Is alles hetzelfde als nu. Behalve dat je dan je qr moet kunnen tonen bij grotere gelegenheden.
    In november?
    Ik weet het niet. Ik hoop dat we gaan zien dat, ondanks oplopende besmettingen, de druk op de zorg goed behapbaar blijft. En dat we op basis daarvan de qr ook weer kunnen afschaffen.
    Ik denk niet dat dat in november al zal gebeuren. Eerder ergens in het voorjaar. Iets met natuurlijk verloop van een seizoensvirus.

    Vanaf dab elk jaar een booster voor wie dat wil. De zelftesten blijven in de schappen. Maar de teststraten worden afgebouwd.

    Langzaam. Stapje voor stapje.
    En uiteindelijk mogen we ook weer opspringen in het stadion :roflmao:

    Ik hoop het.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  12. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Nou mijn team heeft er ook geen trek in, maar mijn baas wil het. Het is terug de kantoortuin in of een andere baan zoeken:(
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat ik vooral hoop is dat mijn kinderen weer eens fatsoenlijk onderwijs krijgen want dit was het afgelopen jaar natuurlijk om te janken en dan vooral op het VO. De leerkrachten doen echt hun best maar het werkt gewoon niet. Zoals mijn dochter van 15 jaar het zo mooi kan zeggen: we hebben het afgelopen jaar werkelijk geen ene zak geleerd ;)
    Ook wil ik af van dat geneuzel en quarantaines in het basisonderwijs( heel het onderwijs) en dat wanneer je kind eens een keer een snotneus heeft ze niet worden behandeld als een stel lepralijers.
    Minder bezoekers in restaurants en bioscopen mag van mij echt wel blijven. Bevalt me prima moet ik zeggen en al dat gesmak met verjaardagen hoeft voor mij ook niet meer evenals al die klamme handen schudden ;)
     
    Baukje1985, Neuzeke, zonnetje2015 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ik hoop het maar denk het niet.
     
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Domme baas. Heeft er veel meer aan wanneer iedereen lekker in zijn vel zit op de plek waar hij/zij het beste werkt:rolleyes:
     
  16. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    En gelijk 5 dagen:eek:
     
  17. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Krijg zelf maar eens een hoestbui in de winkel:confused: mijn god zeg. Maar idd voor de scholen zou het wel beter zijn.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  18. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Persoonlijk vind ik het niet terug naar normaal. Er gaat zo toch meer gepusht worden om te vaccineren want ja, wat moet je anders. Ja, je eigen laten testen en testen als je ergens heen wilt. Je kan niks spontaan doen. En straks mag je ook nog mee betalen om je eigen te laten testen. Dat is echt niet terug naar normaal is mijn mening. Zelfs in de nieuwe beslisboom staat immuun of niet immuun vermeldt en verwachten ze ook dat je je kinderen laat testen bij klachten of contact met een besmet persoon.

    Terug naar normaal vind ik dat je weer kan gaan en staan waar je wilt zonder dat je moet testen of een groen vinkje moet laten zien op je telefoon, dat er geen beslisbomen meer zijn, en dat je bij ieder hoestje of snottebel na moet denken of je je kinds wel naar school stuurt of jij wel naar je werk kan.

    Nee dat terug naar "normaal" gaat nog wel een tijd duren ben ik bang.
     
  19. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Gaat nog wel even duren, om mij heen hoor ik de ene na de andere besmetting.

    Eerste golf hoorde ik niemand in m'n eigen omgeving maar nu....

    Werk dan ook nog eens in de zorg en ook daar hoor je het nu meer en wat ik het enge vind mensen hebben weinig tot geen symptomen/ of bijv een rokershoest wat ze altijd hebben. Dus daar kom je dan zonder te weten dat ze zich later positief testen.

    Hou m'n hart vast.

    Ben er eigenlijk wel klaar mee. Maar ook dat is iedereen waarschijnlijk.
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Iek, en ik ga gillen maar dan aan de andere kant van t spectrum als ik weer in een volle kantoortuin MOET gaan zitten. Dan wil ik mn thuis efficientie meenemen naar kantoor, weer een nieuwe ergernis.:roflmao:

    Ben geloof ik wel spontaan blij dat ik die periode grotendeels in mn verlof zit. Eerst maar eens zien hoe t op de scholen gaat. Mn man begint deze week weer op t MBO met opstart, volgende week draaien.

    Maar eens zien wanneer de pl..... weer uitbreekt, is al zo'n lekker brandhaard gebied. Reken daar de achtergrond van de leerlingen bij en t stukje mentaliteit.

    Er zijn er wel bij die t serieus aanpakken hoor of ze nu wel of niet gevaccineerd zijn, maar de verhouding ligt wat onhandig en de achtergronden helpen ook niet echt mee.

    Voor henzelf is t niet zo'n issue, maar dr zit nog een laag omheen en daar weer omheen...Hopelijk valt t mee met de olievlek.
     

Deel Deze Pagina