Als je gaat bellen zeggen ze waarschijnlijk dat je optijd moet zijn. En het is érg druk met bellen daar…. Wij zijn kortgeleden geweest en waren een uur later. Konden gewoon doorlopen. Iemand vroeg wel; zijn jullie optijd? Toen zei ik; nee, we zijn later. Toen konden via links lopen. Maar gezeik is het wel. Wij willen volgende week naar Wildlands met korting via Blijdorp abonnement . Moet dan eerst mailen, wachten op antw (binnen 2 dagen) en dan hoor ik of het kan ja of nee. Handig joh
Je kunt van te voren dagkaarten van de RET kopen (RET verkooppunt) Een kinderdagkaart kost €4,50, voor volwassenen €8,50. In de tram zelf koop je een kaartje voor 2 uur reizen voor €4,00 (wel pinnen) Ik heb een blijdorp abonnement en er wordt niet naar mijn tijdslot gevraagd. Misschien dat ze automatisch een melding krijgen bij het scannen? Hier geen probleem in ieder geval. Mijn ervaring bij een ander museum is dat je eventueel even moet wachten tot de drukte bij de kassa/ingang voorbij is en dan mag je gewoon naar binnen.
Ze doen daar bij Blijdorp niet moeilijk over. Ik was vorige keer een half uur te laat, maar ze kijken niet eens naar de tijd. Het is vooral om de drukte bij de ingang een beetje te verdelen, maar het komt niet zo nauw. Verder zijn beiden ingangen weer open. Behalve als je een abbo of zo wil kopen. Dan moet je bij de nieuwe zijn.
Dank voor de tips, ik ga oma ff handje helpen. Kan ze in elk geval ff dr hart ophalen met de jongens, is ze wel aan toe.
Ik vind dit soort dingen ook lastig, gisteren waren we eigenlijk te laat bij Paleis het Loo en ik word daar heel zenuwachtig van. Maar uiteindelijk doen ze niet zo heel moeilijk, het is ook met dit soort dingen bijna niet precies te plannen, je hebt altijd issues met verkeer en dergelijke.
Wij zijn gisteren naar Blijdorp geweest. Wij konden om 9.45uur naar binnen. Het was niet meer druk bij de brienenoord en ja ik weet er kan altijd een ongeluk gebeuren maar met het ov kan ook alles stil liggen . Volgens mij stopt er in de buurt van het oceanium ook een metro. Misschien is dat anders nog een optie. Verder werden wel al mijn kaartjes gescant (ook met tijdslot) maar die gene keek niet of het de juiste tijd was. Volgens mij wat ik zo zag was de oude ingang ook open. Ik zou even op hun website kijken want daar hebben ze volgens mij alles up to date staan. Alle binnenverblijven waren in ieder geval gewoon open.
Het is vaak ook dat de regels vanuit de overheid moeten he... Die parken zelf hebben liever dat je er gewoon bent! Te laat of te vroeg... Als je er maar bent om geld uit te geven! Ik geloof ook echt niet dat je weg gestuurd gaat worden met kleine kinderen op een plek die juist bestaat voor die kleine kinderen Veel plezier voor oma en kids!
Het is toch sowieso wat onzinnig, je hebt een bepaald tijdsvak waarin je naar binnen mag maar niemand die kijkt wanneer je weer weg gaat. Dus ookal komen de mensen verspreid naar binnen kan het gewoon gebeuren dat het op sommige plaatsen alsnog veel te druk is. Ik heb dat systeem eigenlijk nooit begrepen.
Op zich verplaatsen mensen zich redelijk voorspelbaar. De grootste groep loopt de route binnen bepaalde tijden met vaste stopmomenten. Dat spreidt dan ook meer bij de lunch of Koffietijd. Dus op zich werkt het wel. Maar bij dierenpark Amersfoort stonden we ontzettend in de rij om naar binnen te mogen en dan blijf je in die massa zitten
Idd. Zeker bij parken etc. waar je de hele dag kunt vermaken. Bij een tentoonstelling waar je in een uurtje doorheen bent snap ik het wel. Van de week naar discovery museum geweest. Die vroegen geen tijdslot. Enige stress bij de kinderen was dat we exact om openingstijd daar waren. En we mochten van hun ook pas richting auto toen ze dicht gingen
Ze checken je tijdslot niet is mijn ervaring het afgelopen jaar. Ze vragen alleen of je een tijdslot hebt en daarna mag je doorlopen!
Aantal positieve testen 2.983 Vandaag (31 juli) zijn er 2.983 nieuwe positieve testen gemeld. Dat is lager dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen (3.830). Ziekenhuisopnames 102 Gisteren (30 juli) zijn 102 nieuwe ziekenhuisopnames gemeld. Dat is hoger dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen (87). Dit gaat de goede kant op. Echter de ziekenhuis cijfers blijven hoog
@Elsss @Amberxx Maar de zorg moet verplicht worden toch volgens jullie? Dit is een stukje van het omt..
Moet je nagaan hoe de virale load zal zijn bij niet gevaccineerde zorg medewerkers..... In dit stukje staat niets anders dan dat je, zelfs als je volledig gevaccineerd bent, nog steeds de basis maatregelen in acht moet nemen. Zeker als je werkt met kwetsbare groepen.
Het lijkt inderdaad de goede kant op te gaan! Dus versoepelingen waarbij mensen in grote aantallen dicht op elkaar staan kunnen dus nog niet, totdat we een hogere immuun graad hebben bereikt lijkt er op. Want zodra de kroegen, nachtclubs en festivals weer dicht zijn dalen de aantallen.
Maar wat denk je dat deze tweet zegt? Dat je met kans hebt om Covid te krijgen als je gevaccineerd bent? Of dat de meerderheid van zorgverleners In het Radboud UMC gevaccineerd zijn en dat daarom meer gevaccineerden positief testen? Zolang we hier geen getallen bij hebben om de tweet in perspectief te plaatsen zegt hij helemaal niets. Edit: in het stuk dat bij de tweet staat Staat precies hetzelfde, dat je vanwege de hoge vaccinatie graad in de zorg mag verwachten dat het aandeel gevaccineerde geïnfecteerde zorgverleners hoger is. En nogmaals, als je gevaccineerd bent kun je nog steeds Covid krijgen en overdragen, alleen in mindere mate. Ook dat staat in het stuk, je moet de basis maatregelen in acht blijven nemen. Het als wat ik hierboven zei. Maar wat bedoel jij dan eigenlijk? Dat vaccineren niet helpt?
en de rest van die 582 geteste personen? Waren die wel/niet/onvolledig gevaccineerd? Die gegevens missen we en die maken het wel interessanter.