Corona nieuws deel 9

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 23 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.472
    113
    Vrouw
    Regel: als je niet gevaccineerd bent moet je thuisblijven bij een besmetting in de klas.
    Reactie: mijn kind gaat dan gewoon toch naar school.

Dat is keihard liegen. En wat mij betreft een slecht voorbeeld voor je kind.

mvl, Trirani, Juul75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.746
    4.936
    113
    Daar zijn we de laatste 1,5 jaar perfect in onderwezen, met dank aan onze collectieve regeringsleiders.
    Goed voorbeeld doet goed volgen... :thumup:

Mae2409, SAARC, Hanneke en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.210
    540
    113

littlemunchkin, SAARC en Anouk2005 vinden dit leuk.
  4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.486
    6.100
    113
    Vrouw
    Indirect is het wel liegen natuurlijk, omdat je weet wat de regels zijn en deze toch verbreekt. Lastig is het wel hoor allemaal. Ik denk dat ze bedoelen dat gevaccineerden het wel kunnen verspreiden, maar zeker minder dan wanneer niet-gevaccineerd. Plus het risico dat het ernstiger verloopt, dus is het ook uit 'voorzorg en bescherming' het thuisblijven. Mee leren leven moeten we zeker, ik denk alleen dat 'we' aan het kijken zijn hoe dat op een veilige manier kan zonder teveel risico's.

mama2bengeltjes vindt dit leuk.
  5. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.032
    3.287
    113
  6. mama2bengeltjes

28 jan 2015
    1.210
    540
    113
    Maar het ernstiger verloop was voornamelijk onder de kwetsbare groepen en die zijn nu gevaccineerd en dat zie je toch ook in de ziekenhuizen terug. Verwachting was 800 IC opnames wat we nu ook niet gehaald hebben. Ik hou me verder zeker aan de regels als afstand houden, mondkapje gebruik ik zelf ook bij geen afstand kunnen houden maar dat ze nu ook de jeugd willen betrekken hierbij gaat mij echt te ver. Zit niet te wachten op onverwachte bijwerkingen bij kinderen die nu nog niet bekend zijn zoals bij de Mexicaanse griep van jaren terug..

Nikki23 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Het doet mij weinig meer, dit soort reacties. Als mijn dochter zich niet goed voelt, blijft ze thuis (zoals voor corona). Is Pietje in haar klas besmet, gaat zij alsnog naar huis. En ja, dan liegen we maar. Moeten de kinderen met een QR code naar school, dan zou het sowieso tijd worden voor een andere school.
    Die allergie, is niet nodig hoor. Ik geloof namelijk dat het pad wat we gaan bewandelen allang vastligt. Mijn handelswijze gaat daar geen verandering in brengen.

SAARC, Nikki23, jada08 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.234
    12.250
    113
    Praten pubers tegenwoordig niet meer met elkaar? Ze weten straks toch exact in de klas van elkaar wie gevaccineerd zijn? Of in ieder geval groepjes vrienden. Dan wil je je kind toch niet in een ongemakkelijke positie brengen door ze gewoon naar school te sturen?
    Ik denk dat ik gewoon teveel ellende heb gezien in het ziekenhuis om zulke risico’s bewust te willen nemen (was niet coronagerelateerd). Dan maar een weekje geen les als ik bewust zou kiezen voor geen vaccinatie. En ik snap dat dat voor sommige huishoudens heel zwaar is, maar laten we eerst eens zien hoe vaak dit gaat voorkomen… hopelijk is het helemaal niet nodig.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Je kunt excuses verzinnren wat je wilt, maar het blijft gewoon keihard liegen omdat je het niet eens bent met de regels. Lekker dan, woon je in een land waar de zelfbeschikking over je eigen lichaam hoog in het vaandel staat een gefaciliteerd wordt, ga je dat actief tegenwerken omdat je het er niet mee eens bent HOE dat gefaciliteerd wordt. First world problems ten top.

Wat wil je dan? Behalve je zin hebben natuurlijk, want dat is niet in het belang van het gros van Nederland.

femkes, suus1983 en Trirani vinden dit leuk.
  10. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    #3070 Liliane92, 14 aug 2021
    Laatst bewerkt: 14 aug 2021
    Vind dit een slecht stuk omdat veel kinderen een coronabesmetting oplopen en vervolgens 1 keer hoesten. Ik denk dat die kinderen niet getest worden, want dan blijf je bezig. Je kan geen cijfers presenteren met een open kader wat mij betreft. Ook vind ik dat dit stuk de zaak wel heel erg van een kant belicht en ik weet zeker dat als je de voor en nadelen voor kinderen van de lockdown tegen elkaar gaat afwegen je echt bedrogen uitkomt... De geestelijke gezondheid van kinderen komt in dit stuk helemaal niet aan de orde, dan mis je echt een heel stuk 'gezondheid' in je artikel. Heel slecht.

Ik bedoel, dan kan je je kinderen ook niet meer op een klimrek laten spelen omdat ze 'misschien' 'eventueel' er vanaf vallen en sterven. Er sterven gemiddeld 48! ja, 48!! kinderen per jaar aan stomme ongelukken binnenshuis, valincidenten en andere stomme ongelukjes. Er worden door deze 'stomme ongelukjes' 10.000 kinderen per jaar opgenomen in het ziekenhuis. Dat is natuurlijk een lachertje naast die 6 kinderen die in de afgelopen anderhalf jaar gestorven zijn aan corona. Ja, ieder kind is er 1 teveel, maar het leven komt nou eenmaal met risico's en waar trekken we dan nog de grens?

Mae2409, SAARC, Narcisje en 12 anderen vinden dit leuk.
  11. mama2bengeltjes

28 jan 2015
    1.210
    540
    113
    Het gaat mij er helemaal niet om om mijn zin te hebben maar dat ik het geen goede reden vind om kinderen te laten vaccineren en de reden daarbij dat zij thuis zou moeten blijven terwijl de gevaccineerden wel naar school kunnen. Laat dan de hele klas maar thuis blijven.
    Zelf werk ik in een huisartsenpraktijk en ben volledig gevaccineerd en hoef niet in quarantaine als er iemand besmet is dan kan ik het toch ook overdragen zonder te weten dat ik dat ben.

Maar goed, zo blijven we toch deze discussies houden. Iedereen doet waar hij zichzelf goed bij voelt en dat is ook prima gelukkig...

Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Maar ja als je dit liegen niet goed keurt ga je het zelf toch ook niet doen?

13. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    En wat nou als de regels nergens meer op slaan? Waar ligt de grens? Hoe ver gaan we door? Eerst ging het om de oudere en zwakkere, daarna deden we het voor de 60+ers, daarna voor de 40+ers, toen kwamen er gigantische bergen jongeren in het ziekenhuis en daarna vielen alle zwangeren om. En straks, iedereen die wil heeft zijn prik. Wat gaan we doen? Dit nog 10 jaar doorzetten? Nou, dan wordt het leven wel een hele treurige bedoeling.

littlemunchkin, SAARC, Jackie87 en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Weet je, er zijn mensen die wij gekozen hebben die mensen controleren die veel gestudeerd hebben een echt thuis zijn in dit soort vakgebieden, die deze regels verzinnen. En ja, soms kom je er later achter dat het niet en goede regel was een dan wordt hij aangepast. Zo gaat dat soms als je geen kristallen bol hebt.

Maar ik ga er vanuit dat ik niet overal verstand van heb, dat een paar uurtjes inlezen op het internet mij geen expert maakt, en dat er niet een groot complot van machthebbers is dat er op uit is om mijn leven zuur te maken.

Nee, ik vind dit ook niet leuk. En nee, van sommige regels ontgaat de logica mij volledig. Maar het zoals dat ik gewoon 100 rij op de snelweg ondanks dat ik het kul vind, hou ik me ook aan de quarantaine regels en ga niet als een stampvoetend kind lopen te liegen om regels te omzeilen.

Nougat, Knuffelmonster, nijn37 en 13 anderen vinden dit leuk.
  15. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.746
    4.936
    113
    Ik persoonlijk vind het stilhouden van de vaccinatiestatus van een minderjarige niet bepaald opwegen tegen de huidige leugens, manipulatie en bedrog van hogerhand.

SAARC, Nikki23 en Madelie vinden dit leuk.
  16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    En dat heb je het mis. Iedereen mag doen waar hij zich goed bij voelt binnen de geldende wet- en regelgeving, en dat is prima.

Dus jij moet niet je eigen regels maken en er glashard over lopen liegen.

femkes, Neuzeke, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    #3077 Liliane92, 14 aug 2021
    Laatst bewerkt: 14 aug 2021
    Dat snap ik. En ik snap dat we allemaal in de maatschappij hebben geleerd dat we ons aan de regels houden. Dat doe ik zelf ook want daar voel ik me goed bij. Maar ik vraag het me serieus af hoelang we dit moeten accepteren.

Soms ben ik gewoon volledig alle logica kwijt rondom dit beleid. En het toppunt vind ik zelf dat onze overheid bewust niet de nevenschade van deze lockdown wil onderzoeken. Hoe kan je een kosten-baten analyse maken als je je ogen sluit voor de nevenschade van een lockdown. Dat is het bewust negeren van een hele belangrijke bron van informatie. Dat maakt mij wel zeer argwanend en op m'n hoede. Want waar is die huidige wet- en regelgeving dan op gebaseerd?

En nee, ik geloof niet in complotten, maar wel dat er in deze crisis enorme fouten gemaakt worden die nu wel heel makkelijk onder het tapijt geschoven worden.

Bijgevoegde bestanden:

Mae2409, SAARC, zonnetje2015 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.472
    113
    Vrouw
    Wat betreft het eerste. Daar ben ik het mee eens. Ook gevaccineerden zouden dan thuis moeten blijven en testen. Maar als je dat vind is het nog raarder om je ongevaccineerde kind dan toch gewoon naar school te sturen.
    Door dat te doen zeg je dat ze gevaccineerd is en ben je dus nog steeds aan het liegen en de regels aan het overtreden.

Je zou na de vakantie moeten testen maar je doet het lekker toch niet? Dan ben je dus weer de regels aan het overtreden. Ik ben in NL op vakantie geweest. Heb daar meer contacten gehad dan normaal. Daarom terug thuis een zelftest gedaan. En nee. Die zijn niet zaligmakend. Maar geeft toch meer zekerheid dan helemaal niks doen na je reisje.

Ja we zullen met dit virus moeten leren leven. En dat gaat ook gebeuren. Zonder paspoorten en onderscheid en suffe regeltjes. Maar hopelijk met betere hygiëne en selectiever knuffelen en handen schudden. Misschien ook met zelftesten voor wie dat wil.
    Er is zelfs al een voorlopige einddatum genoemd. Maar ja... als iedereen nu al maar gewoon doet wat ie wil dan zal die datum nog wel gaan schuiven :|

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.874
    31.472
    113
    Vrouw
    Daarom denk ik ook altijd even na wat voor voorbeeld ik ben voor mijn kinderen.

Zelf ben ik gelukkig oud en wijs genoeg om niet blind het voorbeeld van politici te gaan lopen volgen.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  20. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.746
    4.936
    113
    Helaas is er inmiddels niet veel keuze meer om in elk geval de bevelen op te volgen dankzij de huidige chantagepraktijken.

Deel Deze Pagina