Is ook niet specifiek voor besmetting, maar ook voor andere niet ideale werkomstandigheden. Zo zit ik bijvoorbeeld bijna de hele dag in het donker. Dat weegt dan ook mee.
Die mensen die nu nog overlijden met Corona zouden ook overlijden aan griep of longontsteking. Of aan het onderliggend lijden dat ze hebben. En dan nog je moet ergens aan doodgaan. Hoeveel mensen sterven er dagelijks? De opoffering van vooral kinderen en jeugd moet nu stoppen. Maar ja dit wordt compleet van tafel geveegd. Dit is onze toekomst en aan de toekomst durven ze in Den Haag nauwelijks te denken. Ja met oneerlijke discriminerende regels
Die varianten ontstaan ook in landen waar nog nauwelijks geprikt is. Lekker makkelijk om daar de ongevaccineerden hier, de schuld ervan te geven. Er zijn zelfs hele theorieën die zeggen dat het de gevaccineerden zijn die voor varianten zorgen omdat het virus zich aan moet passen om het vaccin te omzeilen. Wat hiervan waar is weet ik niet, heb ik me niet in verdiept en daar heb ik ook niet genoeg kennis voor. Maar zolang er ook groepen wetenschappers/artsen etc waarschuwen tègen het vaccin, zolang er onderzoeken zijn die suggereren dat het vaccin wel degelijk schade toebrengt, neem ik het liever niet. Omdat ik net zo zuinig ben op mijn gezondheid als jij. Want ik kan al die wetenschappers (zowel pro als anti) niet op waarde schatten. Het staat voor mij helemaal los van "mijn verantwoordelijkheid nemen" zoals elders in dit topic genoemd werd (ik weet niet meer wie dit zei). Ik neem mijn verantwoordelijkheid door thuis te blijven als ik verkouden ben, ik bezoek geen festivals, evenementen etc. Maar ik zit er niet op te wachten om als wandelend risico benaderd te worden. Overigens zag ik een interview op AT5 met een omt-lid. Die vertelde dat als er een heftig griepseizoen komt, we misschien daarvoor ook nog wel maatregelen krijgen. Want de immuniteit voor griep en andere virussen is door alle lockdowns drastisch gekelderd. Het gaf mij iig niet het vertrouwen dat het in november klaar is.
Ik ben verpleegkundige in een verpleeghuis, ik heb nauwelijks beschermd op een covid-afdeling gestaan, maar echt geen toeslagen hoor!
Gevangenen hebben nooit toegang tot internet. Je kan ze beter eeuwige jeuk met te korte handjes wensen
Even opgezocht, vorige week 18.000 besmettingen, 46 overleden. Dat is bijna 3 per duizend. Ok geen 4, maar nog steeds de vraag. Hoeveel mensen wil je opofferen?
Ik ben zelf verpleegkundige en heb niets te klagen over mijn salaris, maar de helpenden die ook op die afdeling stonden met hun schaal 25? Daar zit echt geen gevarentoeslag of risicotoeslag bij hoor! Dat is echt een heel erg laag salaris gezien alle risico's die ze liepen.
Maar hiermee heb je niet alle besmettingen te pakken en wel alle doden die covid hadden, maar mogelijk aan iets anders overleden zijn. Grote studies komen op lagere getallen.
Precies. In Nederland gaan ze nu uit van een IFR van ongeveer 1 à 1,3 %. Iets meer de 1 dode per 100 besnettingen. Of 10-13 doden per 1000 besmettingen.
Ik niet, ik zit gewoon in 50 en dat is al hoog in de VVT. De meeste verpleegkundigen in de VVT zitten in 45.
Die berekening kun je zo niet maken. Die mensen zijn misschien wel ziek geworden in de periode dat er >10.000 besmettingen op één dag waren, de kans dat ze vorige week ziek werden en dezelfde week overleden lijkt mij niet bijster groot. Daarnaast is de vraag hoeveel besmettingen er onder de radar blijven en dus niet meegenomen worden in je berekening.
Het gemiddeld sterftecijfer in Nederland is rond de 2800 per week. Laten de we de boel a.u.b. een beetje in perspectief houden zonder met termen als 'opofferen' te gaan strooien.
Tja dat is toch een kwestie van onderhandelen? Wij zaten in 45 en hebben tijdens een FWG herwaarderingstraject mede op het besmettingsrisico extra gescoord en daardoor zitten we nu in 55.