Dit is echt nog koffiedik kijken. Geen idee hoe dat volgend schooljaar zal zijn. Tot nu toe is testen een advies / verzoek. Het is in ieder geval niet verplicht. Er mag in principe niet gevraagd worden of je test en wat de uitslag was. Althans: niet wat de preventieve zelftests betreft. Dat is ook niet te controleren. Aangezien die verplichting er niet is, zou je haast zeggen dat er dus ook geen onderscheid wordt gemaakt tussen wel / niet gevaccineerd. Althans: wellicht dat ze jongeren die niet gevaccineerd zijn vragen om te (blijven) testen en bij gevaccineerden zeggen dat het niet meer hoeft. Maar feit blijft dat de het gebruik en de uitslag van een zelftest niet te controleren is. Dus verder denkend: stel dat ze het testen voor niet gevaccineerde jongeren verplicht willen maken, dan stuit je op een behoorlijk logistiek probleem. Je hebt de leerplicht, recht op onderwijs en onderwijs is in Nederland gratis. Dus als je een officiële test zou willen verplichten, dan moet je dat ook gratis aanbieden. Om kinderen 2 keer per week op kosten van de overheid door een teststraat te sturen, lijkt me een dure grap. Verplicht testen op school lijkt me sowieso logistiek moeilijk (Wie gaat die tests dan uitvoeren? Ik mag toch niet hopen dat de extra handen die we uit de NPO gelden betalen, daaraan verspild worden.) Dus tenzij er op korte termijn een snellere, goedkope en minder vervelende manier om te testen massaal beschikbaar wordt, verwacht ik persoonlijk voorlopig nog niet dat testen voor school verplicht wordt. Misschien als die blaastests beter werken of die schreeuwcabines. Maar goed, dat zijn zo maar mijn hersenspinsels hè. En als we iets geleerd hebben de laatste tijd, is dat de wereld er in 3 of 6 maanden ineens heel anders uit kan zien. Maar ik persoonlijk maak me op dit moment niet zo'n zorgen over verplichtingen qua inenten / testen om naar school te mogen. Wat betreft de wereld buiten school. Tja, daar vind ik wel wat van. Ik vind eigenlijk dat de grens voor het niet hoeven testen voor toegang een stuk naar boven opgerekt moet worden, minstens tot 16 maar liefst tot 18. Wie zich wil vaccineren, moet het zeker doen. Maar het moet zeker voor de jongeren geen voorwaarde zijn om (zonder 'gedoe') mee te doen aan het sociale leven. En die kant gaat het nu wel op.
Ik schrok ook wel van het aantal besmettingen. Maar vergeet niet dat er onlangs heel veel versoepeld is. En er nu veel jongeren testen om te kunnen stappen. Zolang de ziekenhuisopnames niet stijgen is het niet zo zorgelijk. Het Coronavirus zal niet meer weggaan.
https://www.parool.nl/amsterdam/prikenthousiasme-onder-amsterdamse-scholieren-voor-vakantie~b310e766/
Ik maak me er niet druk om hoor.. als de ziekenhuisopnames flink gaan stijgen ga ik wel balen.. maar als dat binnen de perken blijft schrik ik niet van toename besmettingen…
Plus dat bezoekers van een cafe / club / feest whatever waar toegang wordt gegeven met die corona app ze vanaf binnenkomst geen afstand meer hoeven te houden van elkaar en dit ook absoluut niet doen. Maar ookal ben je gevaccineerd (en kom je dus binnen) kan je het net zo goed nog overdragen. Snap dus helemaal niks van die rare regel want ja zo werk je het aantal besmettingen lekker in de hand. Gaat bijna denken dat ze het expres doen.
Dankjewel. En bij jou is het einde in zicht zie ik. Spannend! Inderdaad erg vermoeiend. Maar ik kan er helaas niks aan doen. Willen erg graag op vakantie. We gaan met onze eigen caravan, dus niet massaal in hotel. Lekker in de buitenlucht. Naar mijn idee maakt het dus niks uit of we hier in NL op een camping staan of in Frankrijk. Alleen zal het in Frankrijk een stuk beter weer zijn. Maar ja, nu zit ik dus in de stress wat als ik positief test. Weg vakantie en sowieso weg aanbetaling. Volgens mij krijgen we dan wel het restant terug. In mijn directe omgeving heeft bijna iedereen al sowieso 1 prik gehad en al een hoop 2. Dat scheelt wel. Maar toch! Ik zit echt te malen en te malen wat wijsheid is.
Ohh het was ook geen belediging richting jou, ik was oprecht benieuwd hoe je op zoiets dan zou reageren.
telt het cbs dan de oversterfte, dus wat er meer dan normaal gemiddeld overlijdt? zou het dan kunnen dat daar ook doden bij zitten die zijn overleden doordat hun zorg door Corona niet optimaal is geweest? Mensen met hartproblemen, kanker, allerlei ziektes die geen goede zorg hebben gekregen? En dus helemaal geen COVID hebben gehad, maar wel extra zijn overleden?
https://www.nu.nl/coronavaccins/6142895/je-mag-vrijwel-direct-na-janssen-prik-gaan-feesten-experts-nu-extra-bezorgd.html Dit bedoel ik dus.
Dit is toch ook wel een signaal wat de Jonge zelf heeft afgegeven, dansen met Janssen Die prik erin en helemaal los
Niet alleen een signaal maar echt een maatregel die het kabinet heeft goedgekeurd. Als je toegang hebt via de coronacheckapp hoef je geen afstand meer te houden. Wie verzint nou zoiets, is toch stommer dan stom?
Debesmettingen zijn vooral gestegen bij de groep 20-29, die zullen de ziekenhuizen niet ineens weer in de problemen brengen. En maar lekker elkaars qr code kopieren en zelf niet testen...
Is gewoon alvast vooruitlopen op de 1,5 meter maatregelen loslaten. Dat staat op de planning voor half augustus. Kunnen ze nu alvast even testen onder jongeren hoe dat gaat.
Ik was ook niet beledigd hoor. Maar ik lees het even terug en ik heb het geschreven zoals ik het zou zeggen maar geschreven klinkt dat anders dan met mijn intonatie
Ik vind het ook ongelooflijk hoor. Eerst kon er helemaal niks en nu mag alles ineens weer en die discotheken snap ik al helemaal niet. Welke gek dat ooit heeft verzonnen tjonge jonge zeg
Ik was sarcastisch in m’n reactie, hopelijk kwam dat een beetje over. Maar ik vind het dus ook raar. In principe is de maatregel dat je afstand moet houden nog steeds van kracht, maar hoor je toch onder bepaalde omstandigheden dat het niet meer hoeft (OV daargelaten).
Het % positief is nog 3% dus het lijkt erop dat het ook te maken heeft met het aantal mensen dat test, maar dit soort cijfers wil je niet zien. Ik wil echt niet weer aanscherping van de maatregelen… zitten we dan, met ons goede gedrag… ik hoop zo dat na de vakantie kinderen niet meer iedere keer hoeven te testen bij een verkoudheid en dat een hele klas niet meer in quarantaine hoeft.
Ja je moet ergens weer beginnen ? Beter nu wanneer de besmettingen laag zijn en dan maar kijken wat er gebeurd. Als besmettingen omhoog gaan, maar ziekenhuisopnames niet dan lijkt mij dat een goed teken om op gegeven moment alles los te kunnen laten.