Corona nieuws deel 9

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 23 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Weet iemand trouwens hoe hoog onze vaccinatiegraad is t.o.v. de groep die nog niet gevaccineerd wordt? Dus zonder de groep 0 t/m 12 jarige?

2. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    #3362 Liliane92, 17 aug 2021
    Laatst bewerkt: 17 aug 2021
    Ja, daar kan ik wel inkomen. Het enige wat voor mij dan nog steeds erg onduidelijk is, is als deze strategie blijkbaar wordt gekozen, we dit nooit bij de 'normale' griep gedaan hebben. Daarbij vonden we het van de kwetsbare groep blijkbaar voldoende, dus ongeveer 13% van Nederland, de rest mocht het blijkbaar gewoon doorgeven en verspreiden en de risicogroepen waren beschermt.

Begrijp me niet verkeerd: Ik weet dat corona een veel heftiger ziektebeeld geeft dan influenza / rhinovirussen, maar ik heb gewoon niet het gevoel dat deze strategie ons uit deze crisis gaat helpen, of in ieder geval: uit de coronabesmettingen. Daar zullen we simpelweg mee moeten leren leven en dus ook de ziekenhuisopnames zolang het behapbaar is voor de zorg. De groep die nu niet gevaccineerd wordt, zal net als wat we normaal met de griep deden, via de natuurlijke weg immuniteit opbouwen.

En er bekruipt me nog een gevoel: Als het klopt wat Maurice zegt, dan is het nemen van een vaccin volgens mij enkel pappen en nathouden totdat er blijkbaar echt een goed medicijn ontwikkeld wordt waardoor mensen niet meer naar het ziekenhuis hoeven. Het is een vicieuze cirkel als de vaccins na een tijdje minder worden qua werkzaamheid en de virus dan weer de kans krijgt. Dan kunnen we dus ieder jaar / paar jaar een nieuw prikje halen.

3. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Hoe lang zou jij nog zo kunnen leven?

4. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik ben eraan gewend. Op 1,5 -2 m is er nog heel veel wel mogelijk. Ik denk niet in beperkingen.
    Ik heb “op afstand” meer liefde gekregen van mensen in covid19 tijd dan daarvoor. Het heeft me ook hele mooie en bijzondere dingen gebracht. Weer een stukje realisatie van wat er wel is. Maar ik moet daarbij zeggen dat ik een fijn huis heb in een natuurrijke omgeving. Dat helpt enorm.

Wat mij betreft mogen een heleboel covid19 regels blijven, zoals meer handhygiëne, geen verplicht handen schudden meer, meer ruimte geven aan ouderen en kwetsbaren en minder drukte in restaurants, supermarkten en winkels zou ik ook heel fijn vinden.

amdaa, Beausecret en Athina vinden dit leuk.
  5. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.744
    4.929
    113
    Hoe zie je dit voor je dan? De horeca en winkeliers verlies draaien omdat jij het wel lekker rustig vindt nu? Die steunpakketten kunnen niet tot in de eeuwigheid doorgaan natuurlijk.

jada08, Spectre, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    De supermarkten hebben denk ik niks te lijden en de horeca hier in de buurt zie ik steeds toch best volzitten. Cafés etc is natuurlijk een ander verhaal.

7. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Alles is nu toch gewoon weer open zonder restricties? Alleen de café’s en de clubs zijn nog gesloten of hebben restricties.
    In de restaurants kan je gewoon op de terrassen reserveren en om een rustig plekje vragen. Veel restaurants hebben uitgebreid met terrassen.
    Supermarkt en grotere winkels rond etenstijd gaan shoppen als ik het “lekker rustig vind” zoals jij het benoemt.
    Supermarkten hebben ook online mogelijkheden gekregen en de winkels trouwens ook. Bij de kleinere lokale winkels (slager, kaasboer, bakker, groentenman) inkopen doen scheelt ook een hoop drukte of je gaat rond sluitingstijd. Er zijn mogelijkheden genoeg, waarom denkt iedereen steeds in beperkingen.

Beausecret en Mamafiets vinden dit leuk.
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

Ja in het topic Corona nieuws is dit nieuws inderdaad. Vandaar dat ik het hier plaats en niet in het topic over Kabul.

Natuurlijk is het kul nieuws vergeleken met wat er in Kabul gebeurt. Echt vreselijk.

Athina vindt dit leuk.
  9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Zijn er hier dames die zelf (of familie) een nier en/of longtransplantatie hebben gehad en meededen aan het onderzoek van het UMC?

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.303
    23.445
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    RIVM: bijna 75% van alle 18-plussers is volledig ingeent, bijna 85% eerste prik.
    12-17 jaar 46% eerste prik, 14% volledig ingeent.

11. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Begrijp ik goed dat je het eigenlijk wel prima leven vindt zo en ook niet meer volledig terug wil naar normaal?

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Voordat je allerlei beschuldigingen de rondte in gooit zorg dat je op de hoogte bent van de juiste informatie.

Je kunt tegenwoordig nl toestemming geven dat nabestaanden ( bij naam genoemd en geregisseerd ) je medisch dossier in mogen gezien na je overlijden.

dit heet inzagerecht medisch dossier voor nabestaanden.

13. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Tja, wat is normaal? Die enorme druktes overal vond ik niet normaal, het was de standaard, maar voor mij niet normaal. Ik ‘geniet’ er dus ook van, niet van de ellende die ermee gepaard gaat. Staat los van elkaar. Meer privacy in restaurants, geen nekhijgers in de supermarkt, festivals en uitjes zijn weer wat exclusiever. Ik vind dat een zegen. :)

nizzie86, Nougat, Damay77 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.744
    4.929
    113
    Nederland is gewoon ongelooflijk overbevolkt, en altijd al geweest. Dat is één van de redenen dat ik 27 jaar geleden al eieren voor mijn geld heb gekozen en ben geëmigreerd.
    Het is fijn dat je nu weer wat ademruimte hebt, maar dat is natuurlijk niet de 'normale' situatie. Uiteindelijk zal het allemaal wel weer redelijk als vanouds gaan worden, tenzij de huidige repressie en uitsluiting van niet-conformisten tot in de eeuwigheid door blijft gaan.

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.058
    18.853
    113
    Vrouw
    Wat is er mis met handen schudden? Denk dat er op een telefoon scherm gemiddeld meer bacteriën zitten :rolleyes:

SAARC, Loufoque en Liliane92 vinden dit leuk.
  16. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.111
    624
    113
    Weet je hoeveel mensen hun handen niet wassen na toiletbezoek??
    Ik hoop dat dat handenschudden weg blijft, ging standaard mijn handen wassen na weer eens een voorstelrondje van een nieuwe collega die al 150 andere collega's een hand had gegeven, gatver.

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.058
    18.853
    113
    Vrouw
    Misschien ligt het er ook aan waar je woont? Ik woon ver van de randstad vandaan en dat bevalt prima. Qua drukte is het hier enkel in de vakanties erg druk, ik woon in Zeeland, maar tijdens de vakanties twijfel ik met regelmaat of ik me nu niet in Duitsland bevind :|
    Verder heb ik er nooit last van gehad , ik weet wanneer de piek momenten zijn in de supermarkt dus op dat tijdstip ga ik gewoon nooit boodschappen doen.
    Ik zou graag terug gaan naar normaal, gewoon weer spontaan de deur uit kunnen gaan zonder erbij na te hoeven denken om te reserveren en of er nog een tijdslot beschikbaar is.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ik vind het ook heerlijk:)

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.058
    18.853
    113
    Vrouw
    Meen je dit echt? Ik dacht dat ik smetvrees had, maar het kan dus nog erger.
    Ik was mijn handen sowieso vaak, maar echt nooit de neiging gehad om mijn handen te gaan wassen nadat ik iemand een hand heb gegeven.
    Goed voor de weerstand, zeg ik dan maar.

Nikki23 en Loufoque vinden dit leuk.
  20. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.744
    4.929
    113
    Dan houd je toch gewoon je handen in je zak? Je bent niets verplicht hoor. Waarom voelt men zich ineens geroepen hun eigen irrationele angsten bij een ander neer te leggen? Gatver, wat een asociale houding.

Deel Deze Pagina