Corona nieuws deel 9

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 23 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Dan komt ze idd nog niet in aanmerking en kon dat natuurlijk nog niet. Ik bedoel iedereen die ervoor in aanmerking komt heeft inmiddels een uitnodiging gehad en een afspraak kunnen maken iig voor de eerste.
    Je dochter kan vast ook op een avond of in het weekend geprikt worden.
    Daarbij wordt ze er misschien ziek van en dan zal ze wellicht meer van school missen nog.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Zal wel meevallen met ziek zijn. Ik was 1 dagje niet helemaal fit, zoon ook, man nergens last van. Kunnen ze wel mee naar school.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    https://www.nu.nl/economie/6151899/banken-en-betaaldiensten-blokkeren-rekeningen-van-antivaxers.html

Meerdere banken en betaaldiensten hebben de afgelopen tijd rekeningen geblokkeerd van organisaties die volgens hen nepnieuws verspreiden over het coronavirus en vaccinaties. Zeker acht invloedrijke internetkanalen is in de voorbije maanden de wacht aangezegd of zijn reeds afgesloten van hun bankrekening of betaaldienst, meldt NRC woensdag na een rondgang.

Onder meer Viruswaarheid van Willem Engel, uitgeverij De Blauwe Tijger en evangelist Jaap Dieleman hebben daarmee te maken gehad.

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Moet je je eens indenken hoe men je dan aankijkt. Ik kan je vertellen dat dat met de rug is. Wij waren van het weekend op een housewarming. Lekker in de tuin gebleven. Komt er zo'n dom wicht die iedereen een hand gaat geven en sommigen ook nog 3 zoenen geeft. Ik heb er voor gepast. Toen werd er daarna nog even vrolijk geroepen dat ze ook niet ingeënt was. Ik vind niet dat ik dan mijn angst bij een ander leg. Zij lapt moedwillig de adviezen aan haar laars en provoceert ons er vervolgens ook nog over. Achterlijk gedoe. Die heeft het echt niet begrepen. De adviezen zijn gewoon geen handen schudden. Heb respect voor degenen die dat niet willen. Niet asociaals aan. En ja, er waren er die direct op stonden om de handen te gaan wassen en groot gelijk hebben ze! Weet jij veel wat zo'n persoon daarvoor allemaal uitgespookt heeft. Of dat nu op de werkvloer is of in privé sfeer.

Syane, Mamafiets, nizzie86 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.744
    4.929
    113
    Dat werkt dan toch beide kanten op?

Uit je post heb ik eerder het idee dat de handenschudster juist degene was die met de rug aangekeken werd. Fijne reactie ook, direct opstaan om je handen te gaan wassen.

SAARC vindt dit leuk.
  6. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.744
    4.929
    113
    Zo dan. Is het woord 'bank' in de naam tegenwoordig een vrijbrief om voor rechtbank te gaan spelen? En wanneer gaat men dit ook op individuelen toepassen? En onder welke voorwaarden? Een paar tweets tegen vaccinatie en je rekening wordt geblokkeerd?

Hele slechte zaak dit.

Mae2409, SAARC, Duma en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik vind dit echt zeer bizar. Dit mag toch echt niet lijkt mij?

SAARC en Nikki23 vinden dit leuk.
  8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee, dat deed zij juist. Nog even wat rottige opmerkingen rondstrooien over de aanwezige visite. Weet je, dat je je niet wil laten inenten en het allemaal onzin vind prima, maar houd je dan ook aan de regels. Het zo rondstrooien en provoceren zoals zij deed, nee dus. De volgende uitnodiging voor een verjaardag bij dezelfde personen staat, maar hell no dat we daar heen gaan op hetzelfde moment als die lijpe troel.

Mamafiets, nizzie86, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Weet je, mijn vriendin is ook overtuigd anti vaxxer, gelooft niet in de ernst van corona en lapt al van af het begin alles aan haar laars met haar hele familie. Die knuffelt ook iedereen. Het verschil, en het immens belangrijk verschil met jouw voorbeeld, is dat zij wel andere opvattingen respecteert. Dus voordat ze begint te knuffelen weet iedereen hoe ze er in staat, en ze laat de keuze bij de ander. Ze weet dat ik, voordat ik volledig gevaccineerd was, voorzichtig was omdat mijn moeder en mijn schoonvader enorm kwetsbaar zijn. Nu iedereen in mijn omgeving gevaccineerd is zie ik mijn vriendin ook weer want dat vind ik een aanvaardbaar risico nu voor mijn dierbaren. Dus lekker weer samen uit eten en een drankje doen, maar ik knuffel nog steeds alleen met mijn man en kinderen :roflmao:

Syane, Mamafiets en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    En daar draait alles om, respect. Dat is bij deze dame heel ver te zoeken. Mijn moeder is een nierpatient en zij heeft vorige week te horen gekregen dat ze ondanks 2 vaccinaties met Pfizer geen bescherming heeft. Ook zij blijft daar voortaan weg. Mijn broertje en zijn vrouw kunnen ook niet meer bij haar komen, beiden niet ingeënt en overtuigd anti. Maar dan wel een knuffel aan mijn moeder willen geven. Knettergek die lui! Echt de omgekeerde wereld. Respectloos!

bosi333 en Trirani vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.886
    19.063
    113
    Vrouw
    Wij waren onlangs bij schoonzus en schoonbroer voor een verjaardag.
    We wisten dat er nog 3 andere mensen kwamen en 1 van de 3 had het ook wat hoog in haar bol .
    Pas op ze kreeg idd direct de aandacht die ze wou hoor :D, alleen had ze niet door hoe belachelijk ze zich maakte.
    Er was geen kat op die verjaardag die interesse had in haar doen of laten .
    Is er dan geen enkele normale hier grapte ze. Mijn schoonbroer antwoorde er op. Jawel hoor 10 (we waren met 11) :roflmao::D.
    Voor iemand die naar eigen zeggen niets geeft om corona, was ze wel degene die corona en vaccineren als grote gesprek onderwerp had. Ze lag er duidelijk wakkerde van dan de andere ;)

Trirani en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Wel bijzonder dat dat er 3 binnen een groep waren. Zou je denken dat er misschien nog meer speelt? Dat het kan voorkomen wist ik, maar zoveel tegelijk? Van mijn zoons voetbalteam is bijna iedereen ook gevaccineerd, waarvan 4 maandag voor de 2e keer (zoon maandag ook) en zij trainen aardig intensief. (Nog) niemand in het ziekenhuis hoor. Ben wel benieuwd naar verder onderzoek.

13. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ja ik ben ook zeer benieuwd naar verder onderzoek.
    Ik hoor steeds vaker in mijn omgeving deze verhalen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ja ik juist helemaal niet, terwijl er bijzonder veel sportieve mensen zijn.

Mississippi vindt dit leuk.
  15. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik ook niet.. ook niet ten tijde van de olympische spelen toch? Het lijkt mij dat zij hun training niet hebben stilgelegd.

Mississippi en suus1983 vinden dit leuk.
  16. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Werk je in de zorg dan? Daar hoor ik namelijk die verhalen

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ik niet, maar een kennis van me is een cardioloog. Ik zeg niet dat het niet voorkomt he? Maar 3 in zo'n klein team vind ik wel bijzonder. Vraag me dan gewoon af of er meer speelt.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Nou ja, dat ook idd. Zoveel sporters, allemaal gevaccineerd en daar hoor je niks over en dan op 1 zo'n kleine groep 3 gevallen. Is toch raar.

19. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Dat thuis werken is idd een positieve ontwikkeling voor de mensen die dat kunnen. Ik helaas niet, maar veel om me heen wel.
    Maar niet meer verplicht handen schudden denk ik anders over. Ik vind het een teken van beleefdheid.
    Denk daarbij niet na over hygiëne. Het was voor corona geen probleem dus wat mij betreft na corona ook niet. Vind wel dat sommigen doorslaan in hygiënisch gedrag sinds corona. De medemens zien als 1 grote besmettingsbron vind ik vrij apart.

SAARC, Spectre, sannever en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina