Hebben ze wel. Maar er zijn nogal veel mensen niet gevaccineerd. Daar maakt hij zich meer zorgen om. Er moeten meer mensen gevaccineerd zijn om dit niet weer uit de hand te laten lopen. Dus ook de jeugd
Ik had echt het idee dat de vaccinatiegraad al heel hoog lag in Nederland, misschien nu nog niet omdat veel mensen pas 1 prik hebben gehad maar in september heeft iedereen die wil dan z’n tweede prik binnen. Hoe hoog moet die graad eigenlijk zijn? Daar houden ze per land ook weer hele andere waardes op na heb ik het idee.
Volgens mij is echt nog maar heel weinig mensen volledig gevaccineerd. Ik ook nog niet. 1 prik is ook nog niet voldoende. Maar ook als je volledig gevaccineerd bent kun je corona krijgen. Dan is de kans op mild verloop natuurlijk groter. Maar goed...die restverschijnselen word ik ook niet blij van.
Begrijp ik maar ik ging uit van situatie in september en dat dan iedereen z’n tweede prik wel gehad heeft. En idd als gevaccineerde kan je nog steeds corona krijgen maar hoogstwaarschijnlijk niet zo ernstig dat je in het ziekenhuis terecht komt. Daarom verbaast het me te lezen dat artsen en ziekenhuispersoneel weer een vol ziekenhuis verwachten in het najaar. Of bedoelen ze vol met iets anders dan coronagevallen?
Ik heb gelezen dat ze hiermee de ongevaccineerden bedoelen… Hopelijk is dit gewoon een doemscenario en loopt het niet zo. Ik sprak van de week iemand uit Israël en hij vertelde dat de besmettingen daar oplopen omdat Pfizer slechts 6 maanden werkt en daarna weer een booster gegeven moet worden. Veel mensen hebben nu die 6 maanden bereikt en daarom lopen de besmettingen daar op… Zij vaccineren ook met kortere tussenpozen van 2-3 weken tussen het 1e en het 2e vaccin. Zelfde vaccin/fabrikant, andere wijze van toedienen. Raar toch? We concludeerden samen dat het “klootjesvolk” afhankelijk is van de grillen van onze bestuurders en dat we niet weten wat het beste is uiteindelijk…
Ik geloof dat ze voor die ongevaccineerden nu in Duitsland echt een superslimme oplossing hebben bedacht dus als die bestuurders hier in NL hetzelfde doen zal het wel loslopen * sarcasme modus uit *
Echt vreselijk! Het slaat ook nergens op omdat het de situatie namelijk precies 0% veranderd. Ik merk wel een vorm van paniek bij regeringsleiders: vaccineren lijkt de oplossing maar is het niet (volledig) en hoe hou je nou die besmettingen in toom. Dan weer dit dan weer dat. Maar ik snap echt echt echt niet waarom het niet op een gegeven moment losgelaten kan worden. Zwakkeren & wie willen zijn gevaccineerd en dat is alles wat je kunt doen. We kunnen zo gezond mogelijk leven en de focus moet naar de arme gebieden. That’s it.
Ik geloof niet dat in het dagelijkse leven een onderscheid zal komen in de toekomst. Voor dit jaar en grote bijeenkomsten begrijp ik wel dat ze nog wat opletten. Ik zie zo zaken meer als uitspraken om de groep gevaccineerden zo groot mogelijk te krijgen. Pas op want als je niet laat vaccineren kan je dit niet of dat niet.
Ik ben zelf inmiddels volledig gevaccineerd maar kan er niet bij dat ze regels op gaan stellen met wat gevaccineerden mogen en wat niet gevaccineerden mogen of Slowakije die ook loterijen op wil gaan zetten om meer gevaccineerden te krijgen. Onze dochter van bijna 13 gaan we niet vaccineren, benieuwd waar we dan tegenaan gaan lopen.. Gevaccineerd of niet laat iedereen in zijn waarde, iedereen zal er goed over nagedacht hebben en hebben afgewogen waarom wel of geen vaccinatie.
Dat vind ik wel heel hoopgevend. Wat @bosi333 zegt klopt ook. Juist de mensen die niet in ziekenhuis hebben gelegen krijgen vaker long covid. Er is zover ik weet nog niet bekend of het vaccin daar tegen beschermd.
Precies. We moeten er maar gewoon mee leren leven dat we niet alles kunnen bepalen/controleren/overheersen. We zijn toch echt onderdeel van de natuur, hoe hard we ook willen geloven dat we er boven staan.
Ik hoop het ook niet. Ik heb namelijk vandaag gemerkt wat die verdeeldheid doet. Ik werd willens en wetens door een dame geduwd en aangeraakt. Ik had een mondkapje op. Dat deed ik omdat mijn zoon nu flink verkouden is en ondanks een negatieve test ik niet kan garanderen of hij wel of niet besmet is. Ook was het best druk. Ik vond het dus een goed idee om voor de zekerheid anderen niet extra bloot te stellen. ( en er waren wel meer die hem op hadden) Nu heeft die vrouw waarschijnlijk alleen zichzelf ermee maar ik merkte dat ze het deed om mij te provoceren. Ook hoor ik vaak mensen praten over de vaccins en dat er mensen zijn die mensen die gevaccineerden nu vermijden omdat ze bang zijn iets te krijgen ( magnetisch et cetera...) Die verdeeldheid speelt andersom ook. nare situatie
He bah ja. Ik stond vorig jaar aan het eind van de eerste lockdown met een moeder van een klasgenoot van onze dochter te praten. We hadden het er over waar we het meest bang voor waren. En we noemden beide dit: die tweedeling en de strijd die tussen mensen gaat ontstaan. Hoe beangstigend dat vooruitzicht was. De moeder was helemaal verbaasd dat we het eens waren want als zij haar zorgen daarover uitsprak tegen anderen dan verklaarden ze haar voor gek
Daar omtrent zijn in nederland ook al uitspraken over, was ook precies de reden van de corona check-app zodat er geen onderscheid gemaakt kon worden tussen getest/genezen/gevaccineerd. Is zelfs letterlijk zo uitgelegd omdat ze niet willen dat er onderscheid gemaakt wordt en het een vrije keuze is. Is zelfs europees zo afgesproken, maar omdat 1 iemand het in Duitsland oppert is het ineens nog net niet ingevoerd en zal Nederland Duitsland hierin zeker volgen, want dat doet het met alles (daarom heeft Duitsland ook zoveel meer IC-bedden dan Nederland, hadden ze in Duitsland alles dicht terwijl in Nederland de winkels nog gewoon open waren bij de 1e lockdown etc, omdat nederland altijd Duitsland volgt?!)
Nee die hebben daar hun zorgen over geuit, net als heel veel mensen op social media. Maar aldus de Jonge is het een aanvaardbaar risico (kort samengevat).
Vast wel. Het feit dat het nu al in het nieuws is zegt genoeg. En iedereen die dit al aan zag komen werd uitgemaakt voor wappie
Ik weet niet hoe gevoelig mensen er voor zijn maar bij mij werkt het juist averechts. Ik twijfel iedere dag, de afspraak staat maar die is zo afgebeld. Hoe meer van dit soort berichten hoe meer het me juist tegen staat om een vaccin te nemen.
75% van de volwassenen is gedeeltelijk gevaccineerd, bijna 50% volledig. Vanwege de deltavariant hebben ze het liefst rond de 85% vaccinatiegraad. Dat gaan ze niet redden met alleen de volwassenen.