Corona nieuws deel 9

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 23 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    Bij onze dochter op school moeten ze het ook blijven dragen.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben een 'nieuwsjunk', altijd al geweest. En daarbij gaat het me zowel om feitelijke gebeurtenissen, als om de meningen en reacties en achtergrondverhalen. Voordat internet main-stream was, lag ik al meerdere keren per dag het nieuws op Teletekst (zo oud, haha) en ik begon de dag niet zonder ontbijtnieuws. Nu maak ik elke dag een paar keer het rondje langs een aantal nieuwssites. Dit sluit daar wel op aan.

    En specifiek voor corona: dit is ook echt nieuws waarbij ik het idee heb een stuk geschiedenis live mee te maken. Dat maakt het voor mij op een bepaalde manier nog boeiender dan de (zoveelste) formatie, rechtszaak, vliegtuigcrash etc. Dat nieuws lees ik allemaal ook, dat interesseert me ook. Om verschillende redenen: omdat het mijn eigen leven raakt, omdat ik meeleef met anderen of wat dan ook. Maar het nieuws rondom corona voelt voor mij op een bepaalde manier toch 'grootser'. Het is zo alles omvattend: de hele wereld is er mee bezig, het grijpt zo in op het dagelijks leven van veel mensen. Het is echt uniek voor deze tijd.

    Overigens ben ik er in het dagelijks leven helemaal niet zo veel mee bezig hoor. Ik heb me om mijn eigen gezondheid of die van mijn gezin nooit echt zorgen gemaakt wat corona betreft. De huidige maatregelen kosten me weinig moeite en grijpen op mijn leven niet zo heel erg diep meer in. Maar ik vind het gewoon nog boeiend om te lezen hoe het zich ontwikkelt in Nederland en elders. Welke regels erbij komen of er juist weer afgaan. En hoe mensen daar dan weer op reageren. Tja, gewoon interessant om te lezen als je toch op je telefoon of laptop bezig bent. En zodra die uit is of als ik niet op een nieuwssite kijk maar zit te netflixen of op pinterest rondneus ofzo, dan denk ik er nauwelijks aan.
     
    amdaa, Liekje81 en Mamafiets vinden dit leuk.
  3. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zeg alleen dat het me niet meer bezig houdt. Dat is wat anders dan je kop in het zand steken.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik merk er in het dagelijks leven niet veel meer van. Behalve dat mondkapje maar daar ben ik wel aan gewend.
    Kan mijn ouders weer knuffelen, uit eten, een winkel in.

    Snap wel dat het voor mensen die nog thuis moeten werken anders is. Hier had ik niet aan gedacht.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Hoorde ik idd ook, maar wel handig als je hem dan buiten ook draagt ;)
     
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Hier hoeft het ook in het ziekenhuis niet meer vanaf zaterdag :)
     
  7. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh echt niet?
    Is dat een landelijke regel?
    Zit elke week in het ziekenhuis momenteel.
     
  8. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zie zelfs mensen die alleen (!) in de auto zitten met een mondkapje op :roflmao:

    Dat heeft nog niemand mij uit kunnen leggen :rolleyes:
     
    Zara75 en Bellybell vinden dit leuk.
  9. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Jij bekijkt het nieuws wel met een positieve blik merk ik.
    Interesse maar je kunt het ook naast je neer leggen.
    Mensen die ik ken die nieuwsjunks zijn, zijn gestreste mensen. Maken zich snel druk om dingen.
    Mijn moeder is zo iemand. Ik heb haar eens het advies gegeven om een week geen nieuws te kijken. Totaal ander mens, ontspannen.
    Helaas met Corona begon ze weer veel op het nieuws te letten. Logisch ook wel. Was niet niks.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Als je in de thuiszorg werkt word dat vaak gedaan, omdat je van ene na andere adres gaat natuurlijk
     
    Athina, Butchke, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Maar dan kun je hem tussendoor toch afdoen?
     
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Het werd aangeraden omdat niet te doen vanwege hygiëne en je mondkapje goed op te kunnen bergen volgens de richtlijnen is dit makkelijker.
     
    Mapje en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Zijn je ouders en opa en oma ook nog niet gevaccineerd? Als ze dat zijn kun je hun toch weer knuffelen?
     
  14. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ok..
    Blijkbaar mensen die de richtlijnen erg serieus nemen dus.
    Dank voor de uitleg.
    Lach me steeds rot als ik dat zie.
     
  15. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Op dit moment hou ik mij er meer mee bezig omdat ik op dit moment rond de 7 weken zwanger ben en ik voor aankomende zaterdag een vaccinatie gepland heb staan. Deze was uiteraard al gepland voordat ik wist dat ik zwanger was. Momenteel sta ik in de wacht bij de verloskundige praktijk om te vragen wat nou wijsheid is aangezien ik maar 1 vaccinatie hoef. Ik volg nu vooral het nieuws omtrent de kleurcodes en de toelatingseisen. Dit omdat als ik nu niet in de eerste 3 maanden van de zwangerschap gevaccineerd mag worden (als ze dit afraden) ik dan niet gevaccineerd ben voordat wij naar Frankrijk gaan. Dus ja nu hou ik mij iets meer bezig met het coronanieuws omdat ik mij nu iets kwetsbaarder voel met die deltavariant en waarschijnlijk nog geen vaccinatie gehad te hebben.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  16. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    En terecht dat ze serieus nemen want ze werken met kwetsbare mensen.
     
    prjbt, Knuffelmonster, Martini en 12 anderen vinden dit leuk.
  17. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja als je een mondkapje goed wil gebruiken, was je voor je het mondkapje aanraakt eerst je handen. Dus eenmaal in de auto en bijv bij de winkel aangekomen gaat dat niet meer.

    Maar oke, mij niet gezien hoor.
    Overigens werk in in de thuiszorg, officieel moet ik dat ding 3 uur op houden, zonder afzetten dus en ook niet onder de kin schuiven etc. Nou uuhh mij niet gezien, ik vouw hem netjes op, stop hem in mn borstzakje en bij de volgende komt ie daar weer uit, na 2/2,5 uur gaat ie de prullenbak in. Echt niet dat ik buiten of in de auto met zo een ding op mn hoofd ga zitten :D.
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Het zal voor iedereen anders zijn indd. Ik werk niet thuis, maar merk toch nog overal dat het nog niet terug normaal is:roflmao: nja dagelijkse cijfers interesseren mij ook niet zo. Ben al lang blij dat er weer veel mogelijk is.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Je hebt er nog geen beeld bij of je wel of niet wil ;)
     
  20. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik ben hem wel eens vergeten af te zetten na de boodschappen doen en kwam daar halverwege de terugrit achter, zal vast meer mensen wel eens zijn overkomen.
     
    Mapje, Athina en Mop81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina