Corona nieuws deel 9

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 23 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat een vrouw van 30 voor de 2e keer kanker krijgt, kan. Dat het al zover uitgezaaid is, dat er geen redden meer aan is, kan ook. Maar ik ben het niet eens met je stelling dat we pas over lange tijd kunnen vaststellen of dit bericht waar is. Want we weten in ieder geval dat 1 deel van het bericht niet waar is. Namelijk dat uitvaartondernemers nu op iets minder dan 2/3 van het jaar al meer sterfgevallen hebben gezien dan in heel 2020. En dat deze toename is veroorzaakt door aanzienlijke aantallen mensen die na vaccinatie plotseling uitgezaaide kanker of hartstilstanden krijgen.

We kunnen dus van dat deel makkelijk dat het niet klopt. Tel daarbij op dat we op geen enkele manier kunnen nagaan of dit bericht überhaupt van een bonafide uitvaart ondernemer komt. Dan moet je niet heel verbaasd zijn dat het hele verhaal in twijfel wordt getrokken.

Wat het nog extra schrijnend maakt, wat mij betreft, is dat er een groep mensen die de betrouwbaarheid van een Jaap van Dissel, Diederik Gommers, Marc van Ranst, Marion Koomans, Enst Kuipers e.d. constant in twijfel trekken. En ik beweer absoluut niet dat deze mensen de waarheid in pacht hebben en nooit fouten maken.
    Maar dit zijn wel mensen
    1) die met open vizier, met naam en toenaam hun verhaal doen.
    2) waarvan je de gevolgde opleidingen en werkervaring kunt checken
    3) en waarvan de opleidingen en werkervaring daadwerkelijk relevant zijn.

Maar laten we vooral op dat soort mensen schijten, vage berichten delen van "Anja, uitvaartondernemer". En weigeren om netjes te vermelden over wie je het nu precies hebt.
    En dan net doen alsof je serieus onderzoek bent, heel kritisch en wakker bent. En dat al die andere mensen het niet snappen en met hun ogen dicht rondlopen.

Zoe123, spruitje80, Zara75 en 23 anderen vinden dit leuk.
  2. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    Kijk als janje of pietje iets zegt ben ik het met je eens. Maar er zijn echt meerdere virologen, artsen etc. Die je dus ook kunt googlen met naam en toe naam die een andere mening hebben en ook zei worden weggezet als wappie, complotdenker etc. Er wordt zelfs gezegd je zou ze hun titel af moeten pakken, dat vind ik kwalijk..

SAARC en Nikki23 vinden dit leuk.
  3. maliro

maliro Niet meer actief

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het gaat me nu inderdaad even over Jantje, Pietje, Willem of in dit geval Anja. Ik vind oprecht dat je dit soort vage berichten niet moet delen als je geen goede bronvermelding kunt doen.
    En ik denk in een aantal gevallen dat als je aan bronvermelding gaat doen, dat je zelf al tot de conclusie komt dat het bericht niet gedeeld moet worden omdat het ongeloofwaardig is.

Berichten van kritische artsen en virologen verdienen een breed publiek. Het is belangrijk om niet alleen in je eigen echoputje te blijven zitten. Daar bewijs je jezelf en de wetenschap een slechte dienst mee. Ik vind het ook echt triest dat mensen zich steeds meer in hun eigen bubbel terugtrekken. Maar dat probleem los je niet op door berichten met vage bronnen op internet te slingeren om je eigen gelijk te halen. Integendeel: je gooit je eigen betrouwbaarheid daarmee ook te grabbel. En, heel eerlijk, bewijst er op die manier anderen in 'jouw hoek' geen dienst mee. Het is helaas toch een al te menselijk trekje om groepen mensen dan over 1 kam te scheren.

Zoe123, femkes, Mamafiets en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, ik ben het lang niet altijd met MdH eens. Maar hier heeft hij wel een aantal punten. Qua ventilatie heb ik trouwens ook al vanaf het begin zoveel mogelijk zijn adviezen opgevolgd. Erger me daar dood aan dat de overheid daar zo slecht mee om is gegaan.

Zara75, Vero0504, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je kunt gewoon niet zeggen dat het waar is maar zeker ook niet dat het niet waar is.

geloofwaardigheid is klein imo maar zeker na afgelopen 1,5 jaar is geloofwaardigheid wel een dingetje geworden.

Over een aantal jaar zullen we weten of dit vaker voorkomt en of dit idd van een Corona vaccin komt. En daarom vindt ik het ook niet erg dat het blijft staan.
    Een zeer gewaagde uitspraak maar als je dat gelooft waarom moet je dan je mond houden? Of waarom mag je dit dan niet op een forum zetten?
    Niet iedereen gelooft in de vaccins of is huiverig hiervoor. Velen geloven er wel in.
    Anderen bang maken met zo’n tekst daar geloof ik niet zo in. De grote meerderheid gelooft ook klakkeloos wat er positief over de vaccins verteld wordt zonder dat alles wetenschappelijk bewezen is.

Geloof kan sterk zijn. Geef je mening evt onderbouw je het met feiten en laat t daarbij

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.766
    8.871
    113
    Vrouw
    Totdat ze iets vertellen wat niet in je straatje past, dan zijn ze opeens ongeloofwaardig en moet het niet gedeeld worden. Want; niet alle virologen denken hetzelfde (gelukkig).

Wish05 vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    sorry maar dan moet je stoppen met internet aangezien denk ik 90% dikke vette onzin is en nergens op is gebaseerd..

geloven in God is ook totaal niet wetenschappelijk bewezen maar toch doen heel veel mensen het.

Nogmaals ik ben benieuwd naar de toekomst en de evt bijwerkingen waar nu nog niks over bekend is. Wat dat gaat er echt nog wel komen.
    Nog steeds vind ik dit verhaal nu niet heel geloofwaardig maar toch zit er een stukje ‘angst en onzekerheid’ wat als het wel zo is. Al is het maar een fractie van wat er in deze tekst staat.

9. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.903
    2.692
    113
    Dan delen we dezelfde mening :)

10. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Maar kom dan met die bronnen, dit soort dingen vind ik dan zeker interessant om te lezen.

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    En dat moet iedereen ook voor zich weten. Waar het ook in bovenstaande situatie bij mij het verkeerde keelgat inschiet, is wanneer het mensen onterecht bang maakt en beïnvloedt. Daar ligt voor mij de grens.

Zoe123 en Athina vinden dit leuk.
  13. maliro

maliro Niet meer actief

Precies wat jij zegt.
    Kritisch, maar geen complete wappie. In de media is het naar mijn mening vaak te zwart/wit, ik zit meer in het grijze gebied denk ik.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.109
    113
    Vrouw
    Ik denk dat een hoop mensen in het grijze gebied zitten hoor.
    Niet iedereen die gevaccineerd is, is het altijd met de beslissingen van de overheid eens, en niet elke ongevaccineerde ontkent corona.
    Zover ik weet, zitten de meeste mensen dus echt ergens tussenin.

Het is alleen jammer dat de media 2 kampen lijkt te willen maken, en zo worden mensen tegen elkaar opgezet. Gelukkig zie ik op social media vooral berichten van mensen 'uit beide kampen' die dat door hebben en elkaars beslissingen gewoon respecteren.

SAARC, Zara75, ButterflyPassion en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.699
    3.491
    113
    Door de arts :rolleyes: geloof je het zelf.

Athina en Mississippi vinden dit leuk.
  16. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ja dat geloof ik zelf!

17. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.277
    3.239
    113
    Vrouw
  18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik doe het even zo, kan het online ook niet lezen maar kreeg dit stuk doorgestuurd dus vanuit daar de link erbij gezet. Zie dat het niet goed leesbaar is dus als iemand het wel kan delen?

20210829_180017.jpg

19. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    832
    536
    93

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina