Ik zou het absoluut niet zin zitten om mij bewust te laten besmetten met corona. Ik ben jong, gezond en niet bang. Maar heb er geen trek in mij ziek te laten maken en maar afwachten wat de gevolgen zijn ( dagen in bed? long Covid?) en hoelang ik vervolgens beschermd ben (of niet want dat is onduidelijk). Terwijl er een prima vaccin is waar ik geen last van heb (gehad). Wellicht kunnen ze onder de kwetsbare medemens wel vrijwilligers vinden...
Maar er zijn genoeg mensen die al covid zonder klachten hebben doorlopen hebben, destijds niet getest zijn, maar wel aantoonbare antistoffen hebben. Zij dragen net zo goed (of misschien wel meer) bij aan de groepsimmuniteit, maar hebben geen groen vinkje. Dat is toch ook raar? En hoelang het werkt is voor een vaccin ook onduidelijk, dus dat argument gaat niet op.
Als duidelijk is dat de immuniteit betrouwbaar is vast te stellen en bijvoorbeeld geen momentopname is zou daar best naar gekeken kunnen worden. Maar ik ga er wel vanuit dat zoiets gedaan is aangezien mensen na besmetting 1 vaccinatie moeten hebben (waarbij het van belang is hoelang geleden je het hebt gehad). Verder onderzoek op dat gebied zou altijd goed zijn.
Kunnen we dit bij gevaccineerden dan wel? Genoeg mensen met immuunproblematiek die na vaccinatie geen antistoffen aanmaken en zij krijgen wel een groen vinkje.
Scheelt wel lekker in de overlast! Nouja, vaccinatie + natuurlijke doorloop is dan wel weer positief, lekker gestapeld. Maar ik stoor me ook vreselijk aan de "ja maar ik ben gevaccineerd hoor!!!" houding. Vind die net zo belachelijk als de "covid bestaat niet" alhoewel die laatste t personeel in ziekenhuizen soms t leven zuur maakt, dat is dan wel weer erg triest. Ik ben ook gevaccineerd, maakt me nog geen god / superheld ofzo. Voordat we bij mijn oma langsgaan doen we niet voor niks een test. (90+'er en mankeert van alles, dus die afweer zal ook wel in een dieptepunt zitten ondanks vaccinatie) Net zo goed als dat ik gewoon op afstand blijf bij collega's bijv en wegblijf bij hoesten bij mn moeder/schoonouders etc. Leuk dat we minder kans hebben om echt ziek te worden, maar dat virus heb ik liever gewoon niet en nu als zwangere al helemaal niet. Je ziet mij ook echt niet op onnodige locaties en ik blijf gewoon van de afstand. Maakt me geen heilige maar gewoon voorzichtig (plus ik ervaar er nauwelijks last van, dat scheelt ook).
Waar lees jij dat ik dat zeg? Veel ongevaccineerden in mijn omgeving (waaronder ikzelf) hebben covid gehad. Maar toch tellen onze antistoffen niet mee om een qr-code te kunnen krijgen. Dat vind ik raar.
Jouw besmetting is langer dan 180 dagen geleden? Want mensen die een positieve test hebben gehad kunnen een herstelbewijs aanmaken. En hebben dan 180 dagen een groen vinkje.
Tja ook zat mensen die geen zin hebben in ziek worden door vaccin. Ook zat mensen die daardoor hartstikke beroerd worden
Ik zou ook weleens willen weten of mijn oudste kinderen antistoffen hebben. Zij laten zich voorlopig niet vaccineren en zijn tig keer met corona positieve vrienden in aanraking geweest en toen steeds negatief getest dus je zou toch denken dat ze het al eens hebben gehad. Ik vraag me ook weleens af of al dat vaccineren niet averechts kan gaan werken. Dat virus wil zich immers vermenigvuldigen en zal dan steeds grilliger worden om een gastheer te vinden en dan werkt zo vaccin ook niet meer. Zomaar een gedachtenspinsel
Ik heb dat ook wel eens gedacht maar zo blijkt het niet te werken. Een virus wil niets het heeft geen doel zogezegd. Het is continu aan het kopiëren. Iedere besmetting is een kopie. En hoe meer gastheren hoe groter de kans dat er een kopie bijzit die verkeerd gaat (die zichzelf ook weer gaat kopiëren). Daaruit kan een nieuwe variant ontstaan. Als er minder gastheren zijn (doordat mensen immuun zijn) heb je dus minder kopieën en minder foutjes. Daarom instaan nieuwe varianten ook op plekken met veel gastheren. Dat zijn vaak plekken in arme landen waar maatregelen niet mogelijk zijn, zonder vaccinaties of drukbevolkte gebieden. Door het verminderen en wegnemen van zoveel mogelijk gastheren nemen de variaties dus af. Zo zijn tal van ernstige ziektes ook grotendeels afgenomen of gestopt. Met vaccineren werk je dus ook mee aan het verminderde van nieuwe soorten. En door iedereen het te laten doormaken zorg je voor meer kans op nieuwe varianten (meer kopieën is meer kans op een foute kopie).
Dat is jammer. Zou zo fijn zijn als je dan idd een antistoffen test zou kunnen doen om te kijken of je nog steeds antistoffen hebt.
Zelfs als je geen meetbare antistoffen meer hebt na een infectie betekent dat niet dat je geen afweer meer hebt, het afweersysteem bouwt namelijk ook een geheugenrespons op. Die 180 dagen is ook behoorlijk arbitrair.
En al heb je al corona gehad, er zijn ook zat mensen die het 2x krijgen. Dus 'genezen' zegt ook niet alles...
Precies dit, ik lees er weinig over in de (msm ) media, maar ik ken in mijn omgeving meerdere mensen die milde klachten hebben gehad maar voor de tweede keer Covid19 hebben gekregen en de tweede keer was daarbij heftiger ziektebeeld. Eentje is nu nog steeds aan het herstellen..
omdat een ventiel veel beter ademhaalt voor een uren durende vlucht. Daarom doet de rest een “normaal” mondmasker ook af. Ik doe m dus niet af.
Demonstranten verstoren informatiebijeenkomst over corona in Drachten - https://nos.nl/l/2395696#UPDATE-container-55634983 Wat een trieste figuren
Nou inderdaad. Zou breng je mensen die ongevaccineerd zijn ook lekker in beeld. Iedereen weet dat de msm het al niet zo op niet gevaccineerden heeft, maar dan moet je vooral dit soort acties gaan uitvoeren. Nog even en echt iedereen denkt dat elke ongevaccineerde persoon een gevaarlijke complotdenker is. Wat een asociale trieste personen (mis de kots smilie).
Ik las in een ander bericht over hetzelfde incident dat het twee bezorgde ouders waren van kinderen die daar op school zitten. En dat het niet een voorlichtingsbijeenkomst was maar een priklokatie in de school waar jongeren zonder afspraak zich kunnen laten vaccineren. De waarheid zal vast ergens in het midden liggen maar krijg het idee dat de media ook wel erg goed is in het zo slecht mogelijk neerzetten van ongevaccineerden.
Waarom hebben we het trouwens over gevaccineerden en ongevaccineerden en niet over geïmmuniseerden en niet geïmmuniseerden?