Omdat ik kan snappen dat dit van belang kan zijn, bij het voorkomen van besmettingen. Ik ben geen virusontkenner. Ik geloof dat het bij bijna iedereen ontzettend meevalt en als ik naar onszelf kijk zijn wij er niet ziek van geweest. Maar ik ken ook voorbeelden van mensen die er wel ziek van zijn geworden en overleden. We zullen onze weg met dit ziektebeeld moeten vinden, maar mijns inziens niet alleen door vaccineren te verheerlijken.
Ik denk juist dat ze die groep over het hoofd zien in hun beleid Mensen met antistoffen na doorgemaakte infectie. Als je nu aangeeft niet gevaccineerd te zijn en niet te willen, word je buitengesloten en dat vind iedereen maar normaal Ik vind het zeer kwalijk. Dus als er al een discussie plaatsvind over besmettingsgevaar dan wel met de goede woorden Want er zijn schijnbaar 700000 mensen waar de vaccinatie sws niets doet, dat weet lang niet iedereen van zichzelf. Waarom dan die schijnveiligheid om te praten over gevaccineerden en ongevaccineerden, dat is mijn punt.
We maken geen onderscheid tussen wel/niet geimmuniseerd, omdat er in beide kampen (wel/niet gevaccineerd) mensen zijn die iets te veel van zich laten horen (daar bedoel ik dan de extremelingen mee). In die discussie gaat het vooral over wel/niet gevaccineerd. Weet iemand of gevaccineerden die alsnog met corona besmet raken, wel een goede immuunrespons hebben? Deze groep heeft een veel kleinere kans om ernstig ziek te worden na besmetting en samen met het feit dat mensen die corona hebben gehad, een betere bescherming hebben, zou het nog eens niet zo slecht zijn om maatregelen los te laten. Als er zo meer besmettingen ontstaan, kan dat best eens goede gevolgen hebben voor de groepsimmuniteit én druk op de zorg.
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik vraag mij dan af, waarom zou je uberhaupt over twee groepen praten? Dat zorgt alleen maar voor meer polarisatie en dat is sowieso niet goed.
Waar las je dat? Er was trouwens ook een prik-mogelijkheid, dat staat gewoon in de tekst van de NOS. Dus dat is niet weggemoffeld of zo, staat gewoon vermeld.
Ik heb verschillende artikelen er over gelezen / gezien dus weet niet meer exact wat nu waar stond. Ik kom net ook weer dit artikel tegen: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/antivaxxers-dringen-school-binnen-schelden-leerlingen-uit-voor-nsbers Nogmaals, ik was er niet bij, dus geen idee wat er exact is gebeurd. Maar die verschillende berichtgevingen en framing dat stoort me enorm.
Dit artikel kan je toch gewoon geen nieuws meer noemen? Uiteraard is er iets gebeurd, maar het niveau van de objectiviteit waarmee dit geschreven is, is serieus 0.
Ben ik het helemaal mee eens, maar in mijn zoektocht naar wat er nou precies gebeurd is kwam ik dit tegen en dan weer een aantal andere verhaallijnen. Om aan te geven dat de media zo'n incident sowieso niet heel objectief en duidelijk naar buiten brengt.
Niets bezorgde ouders. Maar gewoon een stel asocialen die zomaar een school binnendringen en leerlingen en andere aanwezigen uitschelden en bedreigen. Je hebt als buitenstaander niets IN een school te zoeken. En dit zouden dan een advocaat en huisarts moeten zijn? Hoe haal je het in je hoofd je zo te gedragen. Wat mij betreft kan de politie hier hard ingrijpen. Tegen de grond werken en afvoeren naar het bureau. Dat is het enige wat dit soort wappies (want dat zijn het) kent. Een gewoon gesprek is hier ook niet meer mogelijk. En ik ben het eens met een eerdere reactie dat ze een zeer slecht beeld van ongevaccineerden of kritische mensen neerzetten. Dit heeft niets meer te maken met een vreedzaam protest. Ik kan mij voorstellen dat er straks mensen komen die dit soort lui met geweld te lijf gaan als tegengeluid. Dat moet je toch niet willen? Demonstraties kunnen op het Malieveld. Maar je blijft weg bij onschuldige jongeren en docenten op een school. Dat hoort een veilige plek te zijn.
Goh, heb jij ook weer een mening? Niemand zegt toch dat dit niet erg is? Het gaat om de nuanceverschillen en de verschillende verhaallijnen die nu door elkaar gecommuniceerd worden. Lezen is ook een vak blijkbaar...
Mensen zonder mening hebben weinig aan een forum waar iedereen zijn mening kan geven. En hier op het forum is zelfs een speciale plek voor mensen zoals in dit artikel en hun medestanders. Ik neem dit soort "demonstranten" in ieder geval niet serieus en ben van mening dat ze (desnoods met geweld) verwijderd mogen worden van plekken waar ze niets te zoeken hebben. Straks staan ze ook bij ziekenhuizen, verpleegtehuizen en basisscholen.
Misschien kan ik mijn eerdere vraag beter aan jou stellen: Wat is het belang van deze polarisatie? Ben ik oprecht benieuwd naar.
Afhankelijk van welke site kies je voor meer of minder framing. De oorspronkelijke tekst van de NOS is aardig objectief. Er staan meningen in waarbij duidelijk vermeld staat dat het de mening van de verschillende medewerkers of demonstranten is. Als je dan gaat googlen en bijvoorbeeld bovenstaande website gaat bekijken, maar ook anti-vaxx websites, dan wordt het inderdaad veel subjectiever vermeld. Maar dat weet je al bij de wijze van de website. Daarom juist ben ik benieuwd naar je bron betreffende 'ouders van'. Ik neem Joop namelijk niet serieus, maar ik neem de website van Willem Engel net zo min serieus. En ik vind het wel uitmaken of er kritische ouders zijn (vinden ze de informatievoorziening naar hen niet afdoende, zijn ze bezorgd om andere zaken) of zijn het gewoon willekeurige mensen. Dus 'ik las ergens anders' daar kan ik niks mee en vind ik net zo hard framing.
Ik probeer het bewuste artikel terug te vinden maar dat lukt niet. Wellicht ben ik er zelf 'ingetrapt' en heb ik een verband gelegd dat er niet was. (demonstrerende ouders + demonstranten die een brief aan wilde bieden binnen). Excuus als ik zelf dus die verkeerde conclusie heb getrokken, het is in ieder geval nooit mijn bedoeling om te framen. Ik blijf er wel bij dat de berichtgeving rondom dit incident op z'n minst opvallend te noemen is. De ouders die veelvuldig te zien zijn op de foto's en in de video worden mijns inziens onterecht in verband gebracht met de twee personen die binnen zijn geweest in de school.
Ik heb de reportage op omroep Friesland gezien. Daar komen leerlingen, demonstranten en de directeur zelf aan het woord. Dus geen overgenomen verhaal maar eigen informatie uit de bron (locale omroep die zelf ter plaatse is). Er wordt daarin op geen enkele manier melding gemaakt van bezorgde ouders! In ieder geval niet van leerlingen op deze school. Het lijkt mij ook totaal achterlijk dat jij als ouder in een demonstratievak zou gaan staan... Als ouder kan je immers gewoon in gesprek met de school en kan je wellicht gewoon aanwezig zijn bij de voorlichting. Los daarvan zitten op een roc jongeren van 18 die zelfstandig zo'n beslissing nemen. Het zijn beroepsdemonstranten. Waarvan 2 de school zijn binnengedrongen terwijl dit verboden was. Ook roepen ze moordenaars en kinderverkrachters etc naar iedereen die het horen wil. De school geeft zelf aan dat studenten zich geïntimideerd voelden. En studenten geven voor de camera aan dat er geen enkel normaal gesprek mogelijk was met de demonstranten. Dan mis je dus totaal je doel als zogenaamde demonstrant. Je bent aan het schreeuwen, intimideren en bedreigen van jongeren. In plaats van serieus in gesprek te gaan met jongeren die naar jou toekomen. Uit niets blijkt dat ze echt in gesprek wilden of serieus hun standpunten kwamen uitleggen of informatie geven. Niets anders dan rellen en een leuke 1e schooldag verstoren. Sneu volk...Hopelijk zijn andere organisaties gewaarschuwd en bellen ze direct de politie.
Ga je lekker? Jij doet dus echt precies dat waar het nu zoveel over te doen is, namelijk iedereen over één kam scheren. Iedereen die zich dus niet laat vaccineren is in jouw ogen hetzelfde als deze demonstranten. Bah walgelijk!