We hebben het over 5 dagen erna hè? En scholen krijgen adviezen maar mogen volgens mij nog steeds zelf besluiten wat ze ermee doen. Of klopt dat laatste niet?
Tja, als het een advies is hoef je het niet op te volgen. Veel scholen “volgen” en deze school niet. Zij stellen dat ze het belang van de kinderen op deze manier beter kunnen dienen. Een klein handje vol ouders is het er niet mee eens, het merendeel is vooral opgelucht. Er komen ook steeds meer verzoeken van ouders uit de omgeving om over te stappen naar deze school.
Het is de bedoeling dat er uiterlijk begin volgende week een nieuw beslisschema is voor middelbare scholen. Zoals het er nu voorstaat is het iedereen na 5 dagen weer naar school, wel of niet testen, gevaccineerd of niet, dat maakt niet uit. Maar goed, dat moet nog even officieel naar buiten gebracht worden. Waarschijnlijk is de desbetreffende school dus al op de hoogte van deze nieuwe adviezen.
Dat zou mooi zijn. Al betwijfel ik het laatste, meende eerder ook al zoiets van @Roosje35 gelezen te hebben.
Basisschoolkinderen hebben geen keuze (Dacht tenminste dat de quarantaine ipv schoolreis Basisschoolkinderen waren).
Nee dat klopt volgens mij niet. Quarantaine is nog steeds 10 dagen, dat is geen advies naar mijn idee. Heb je je dan na 5 dagen laten testen én de test is negatief, dan kun je naar school.
Ja een school die de regels aan zijn laars lapet zodat er eventueel meer mensen besmet kunnen raken ( mijn schoonvader was eerst negatief getest na 5 dagen maar na 7 dagen toch wel positief getest) Dankzij mensen die de regels dus niet volgen blijven we in deze ellende. Ja fijne school.
Klopt, bij mijn neefje waren ze vorig schooljaar ook niet heel strikt. Van wat ik van mijn buurjongen begrijp doen ze dit om een (zichtbare) tweedeling te voorkomen.
Ik beweer toch niet het tegenovergestelde? Ik zie ook de trieste gevolgen. Sterker nog, die begeleid ik ook. Maar ik zie ook veel ouders die het allemaal veel dikker aanzetten dan eigenlijk nodig is. Lijkt me ook niet gunstig voor het kind. Het één sluit het andere toch niet uit? Ik kijk vooral graag ook in mogelijkheden. Verder vraag ik me af wat je met het tweede stukje wilt zeggen. Alsof je insinueert alsof ik daar dan niet mee om kan gaan of dat ik dat dan zou onderschatten? Natuurlijk hoop je dat voor niemand. Beetje apart om dat hier te benadrukken.
Dat zou ik dus niet weten. Ik ken ook alleen maar scholen die het zo doen dus ik dacht dat het moest maar misschien is het een advies. Anders zou zo'n school toch in overtreding zijn? Lijkt me niet dat ze dat bewust doen.
Er staat op de site van het RIVM dat je in quarantaine gaat, niet dat je in quarantaine moet. Alleen bij reizen uit risico gebieden is het verplicht.
Ik vind het wel een prachtig voorbeeld van hoe de discussie constant verloopt. Alle andere mensen moeten zich aan adviezen houden, maar ik mag een afweging maken hoe ik de belangen het beste kan dienen. Het is maar een advies, dus het geldt wel voor de buren, maar niet voor mij.
Het leek inderdaad alsof je het in je vorige stukje onderschat want daar gooide je het wederom op de ouders die zich drukker maken. Hoe weet je dat nou? Kan jij zien wat er bij iedereen speelt thuis? Mensen kijken vaak naar hoe het thuis gaat maar dat is bij iedereen anders en heeft echt niet altijd met ouders te maken. Tuurlijk zullen er ouders zijn die zich drukker om dingen maken dan een kind. Ik betrap mezelf daar ook weleens op. Kinderen zijn vaak erg flexibel, maar ik weet ook dat niet ieder kind hetzelfde is. En waar het nu goed gaat met een kind kan volgend jaar wel anders zijn. Maar goed ik snap je punt en blijkbaar heb ik het verkeerd gezien. Ik zou graag ook een stukje empathie zien naar andere situaties en dat mis ik hier soms dat is alles.
Ik denk dat het deze scholen niets uitmaakt als andere scholen het op dezelfde manier oppakken, integendeel…