Zelf anderen zeggen dat ze hun kinderen blootstellen aan weet ik veel wat en dan het vervolgens raar vinden dat er op dezelfde manier op wordt gereageerd? Ik kijk breed genoeg en denk er nog steeds hetzelfde over. Je kunt het er ook mee eens zijn, zonder dat je mening onder groepsdruk tot stand is gekomen (in mijn ogen logisch nadenken).
Alsof een formulier waterdicht is of moet je live een zelftest bij je kind afnemen? En controleren bij de overheid? Wat een giller is dat zeg, werkverschaffing voor de ambtenaren.
Dat is toch heel het punt niet? Het punt is dat er nog steeds te weinig mensen zijn gevaccineerd om een run op de ic te voorkomen. Zolang dat het geval is, kom je hier niet vanaf. Of die mensen nu zelf bang zijn voor corona of niet zal mij een worst wezen, punt is dat het ook mijn probleem is en wordt wanneer er geen reguliere zorg meer verleend kan worden en dus is het belangrijk dat het alsnog zo min mogelijk verspreid wordt.
Bemettingen beginnen nu binnen te druppelen op de school van onze dochter. Nog twee in de klas erbij die ook al besmet zijn. Maar de meeste leerkrachten hebben de online lessen en/of opdrachten al wel netjes doorgestuurd.
Sorry, ik dacht dat het over het onderwijs ging mbt die zelftesten die leerlingen moeten doen. Je hoeft niet zo aangebrand te reageren, je bent nogal fel de laatste 10/20 pagina's
Ja, ik vind het werkelijk bizar en bijzonder frustrerend en verontrustend dat je je hier lijkt te moeten verdedigen als je wel laat vaccineren en je kinderen zelftesten laat doen. En dit ging ook over zelftesten, pubers verspreiden het virus namelijk ook.
Hoe kom je aan die informatie? Bij verdenking ivm covid19 klachten ook na negatieve test en vaccinatie worden mijn longen keurig geluisterd en saturatiegraad gemeten bij de huisarts.
Is het dan misschien een idee als die complete "waanzin" theorieën in jullie eigen topic besproken worden?
Ik ben dat echt wel met je eens, daarom ben ik zelf gevaccineerd maar er kwam de afgelopen dagen al in het nieuws dat zelfs met 100% gevaccineerden het niet alles gaat wegnemen en we nog steeds druk op de zorg krijgen omdat het maar rond 80% effectiviteit blijft hangen en dat kunnen ze niet naar boven krijgen
Dat zou goed kunnen, vaccineren is waarschijnlijk helaas niet de enige oplossing (als er een oplossing is), maar het is wel een hulpmiddel.
Absoluut. Maar het is dus niet volledig sluitend en daarom vind ik sommige maatregelen niet ok, zoals verschil maken tussen leerlingen. Ik ben geen anti vaxxer, maar je mag toch wel kritiek hebben op bepaalde maatregelen? In mijn ogen is het meest veilige en minst polariserende: alle leerlingen in quarantaine bij een besmetting in de klas
Alles mag toch? Ik denk er juist totaal anders over, maar dat is toch prima? Je kunt het moeilijk overal over eens zijn.
Ja dat bedoel ik ook te zeggen. Maar je bent echt heel fel de laatste paar bladzijdes. Jou mening is, net als mijn mening, en die van een “echte” anti vaxxer, ook maar gewoon een mening. Ik lees hier al heel lang mee, en je toon is echt ineens anders. Geen kritiek of oordeel want ik begrijp je frustratie maar het valt gewoon op.
Zou goed kunnen hoor. Ik ben wel flauw van de onzin die mensen lopen te verkondigen. Het is 1 ding om een bepaalde mening over iets te hebben, het is weer totaal iets anders om niet mee te werken aan de maatregelen en daar vervolgens ook trots op te zijn en dan niet inzien dat je iedereen daar mee hebt.
Ben ik met je eens. Wij doen verder wel “mee” dus onze zoon test wel 2x per week. Hij is alleen niet ingeënt en wij wel. Maar dat betekend voor ons uiteraard wel dat we gewoon heel goed opletten.
En daar zou ik nooit wat over zeggen, of je jezelf of je kind vaccineert mag iedereen voor zich beslissen gelukkig. Maar als je dan vervolgens bewust de maatregelen overtreedt en mensen die zichzelf of hun kinderen wel vaccineren ten toon gaat stellen als slecht voorbeeld en bezwijken onder groepsdruk etc, dan vind ik dat meer dan vervelend (en daarmee bedoel ik jou dus niet mee he).
Ik word een beetje moe van telkens terugvallen op “angst”, het is geen angst. Het is gewoon voorzichtigheid voor jezelf en voor anderen. We zijn er nog niet met de groepsimmuniteit.
Nou dat. Ja, "waarom ben je bang, je hebt toch een vaccin gehad".. Mensen, we zijn toch nu wel verder dan dat zeg. Was het maar zo simpel. Het gaat om ons allemaal én de druk op de zorg, niet om een individueel geval. En het is prima dat je je niet wil laten vaccineren, maar ga dan niet ook nog eens expres niet meewerken aan de maatregelen of je daar tegen af zetten.