Corona nieuws deel 9

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 23 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Handig dan zo'n app:rolleyes:
     
  2. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ja raar dat de kaart nog niet aangepast is, als je op Frankrijk klikt lees je ook dat hij geel is. Beetje gek is het wel;)
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Ik zie dat Zuid Spanje nog rood is. Zoon wil begin augustus naar Spanje op vakantie. Hij heeft corona gehad, dus volgens de GGD genoeg aan 1 prik. Die staat gepland voor begin juli, dus ruim op tijd. Maar accepteert Spanje ook 1 prik-na-corona als volledig gevaccineerd?
     
  4. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Augustus is nog zo ver weg en waarschijnlijk wel geel tegen die tijd.
    Op de site vd anwb kan je goed zien wat er nodig is. Als je kunt aantonen dat hij hersteld is van corona dmv een bewijs is dat ok.
    En kan je met zijn digid geen qr code aanmaken in de coronacheck app? Als zijn prik geregistreerd staat zal dat geen probleem zijn.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  5. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.160
    113
    ECDC is sowieso anders want die hebben niet oranje en geel. Daarbij nemen zij meer mee dan alleen het aantal besmettingen. Zij kijken ook naar positiviteitspercentage van testen. Als dat erg laag is, scoor je ook weer beter daar. Nederland kijkt volgens mij alleen naar aantallen besmettingen. Maar raar is het wel ja.

    Maar voor het feit dat je per 1 juli tussen 2 groene EU landen mag reizen zonder testen, moet je volgens mij naar de kaart van ECDC kijken.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Dankje, dat is wel duidelijke info. Maar daar staat, voor nu, toegang tot als je volledig gevaccineerd bent.
    En hij heeft in januari corona gehad, dat is in augustus langer dan 180 dagen geleden, dus geldt niet meer in de app dan.
    Waarom wil hij niet gewoon op de Veluwe zitten met zijn vrienden?o_O:D
     
  7. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.160
    113
    Volgens mij is het zo dat als je bij de GGD hebt aangegeven dat je corona hebt gehad, ze je na 1 prik registreren als volledig gevaccineerd. Waardoor je dus een groen vinkje krijgt in de coronacheck app.
     
  8. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Klopt, maar ik lees ook dat bij buitenlandse reizen bij de QR code gezien kan worden of er 1 prik is gegeven of 2 en ook welke etc. Dus als Spanje zegt: wij willen alleen twee prikken binnenlaten zonder testen, is hij alsnog niet voldoende gevaccineerd in de ogen van Spanje
     
  9. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.160
    113
    Dat is wel jammer dan als ze dat inderdaad kunnen zien. Ik had eigenlijk verwacht dat dat niet te zien was. Dat was toch ook het idee van die QR- code, dat je niet kunt zien waarom iemand een groen vinkje heeft? Of dat nu via testen, vaccinatie of genezen van corona is? Dan zou je verwachten dat dan ook niet te zien is hoeveel prikken je hebt gehad.
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Kijk dit staat in d coronacheckapp:
    De Nederlandse QR-code
    De controleur ziet bij een Nederlandse QR-code slechts minimale gegevens op zijn of haar scherm:

    Bij een groen scherm: persoon beschikt over een geldig test-, vaccinatie- of herstelbewijs, of
    een rood scherm: persoon beschikt niet over een geldig test-, vaccinatie- of herstelbewijs
    De controleur kan niet zien welk soort bewijs iemand heeft. Om je identiteit te controleren ziet de controleur:

    de eerste letter van je voornaam, de eerste letter van je achternaam,
    je geboortedag en geboortemaand.

    De internationale QR-code
    Als je vanaf 1 juli op reis gaat met de CoronaCheck, worden er bij controles bij de ingang van locaties of bij grenscontroles meer gegevens zichtbaar. Dit is afgesproken binnen Europa (Digitaal Corona Certificaat).

    De controleur kan zien of je een testbewijs/vaccinatiebewijs/herstelbewijs hebt. Afhankelijk van het bewijs dat gebruikt wordt, ziet de controleur:

    Gegevens over het internationale testbewijs
    (a) achternaam, voornaam(en) en geboortedatum;
    (c) ziekteverwekker: COVID-19
    (d) Test type, testnaam en test producent
    (g) Testdatum, testuitslag en test instantie
    (j) Lidstaat waar de test is afgenomen
    (k) Certificaat uitgever en certificaat code
    Gegevens over de internationale vaccinatie
    (a) achternaam, voornaam(en) en geboortedatum;
    (c) ziekteverwekker: COVID-19
    (d) vaccin type, vaccin en vaccin producent
    (g) aantal doses in een serie/ total aantal doses
    (h) vaccinatie datum
    (i) Lidstaat waarin is gevaccineerd
    (j) Uitgever certificaat en een certificaat code
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  11. Elsje54

    Elsje54 Actief lid

    14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Ik zag dit inderdaad ook ja dat ze kunnen zien hoe je gevaccineerd bent. Ik heb in maart corona gehad en dus 1 prik gehaald. Als ik in de corona check app m'n code ophaal geeft ie dus ook aan dat ik internationaal nog niet genoeg gevaccineerd ben. Als wij naar Spanje gaan valt het nog wel binnen het half jaar dat ik positief getest ben dus daar krijg ik dan wel een groen vinkje voor maar vind het wel vreemd!
     
  12. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.440
    1.611
    113
    Zoals ik begreep (ik heb Humberto gekeken gisteren) is de Nederlandse corona check app niet hetzelfde als de Europese. In de Nederlandse staan alleen de eerste letters van je voor- en achternaam en je geboortedatum. En dan een groen (of rood) vinkje. De Europese bevat veel meer persoonlijke gegevens.
     
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Raar toch dan dat advies van Nederland?
    Mijn zoon zou nog kunnen proberen zijn vaccinatie om te zetten naar Jansen. Dan is hij zeker te weten voldoende gevaccineerd. Want zijn coronabesmetting is van te lang geleden.
     
  14. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Spanje is wat dat betreft vaag, je mag wel 2 verschillende vaccinaties hebben, zo zijn astrazeneca en Pfizer daar een normale combinatie. :eek:
    Maar 1 vaccinatie na corona accepteren ze niet. Dan ben je nog onvolledig gevaccineerd.
    Maar dat is momenteel. Van het weekend zijn er versoepelingen, onder andere wat betreft de mondkapjes plicht en er is een kleine kans dat er dan ook wordt aangekondigd dat 1 vaccinatie na een bewezen corona infectie dan voldoende is. Het beste kan je hiervoor de site Spanjevandaag in de gaten houden. Zowel Nederland wereldwijd als de anwb lopen altijd wat achter.
     
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Ja dat heb ik inderdaad gezien in de app.
    Maar dan is het Nederlandse advies toch niet goed? Zij zeggen: na besmetting is 1 dosis genoeg. Maar de rest van de wereld zegt: 2 prikken is pas genoeg.
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Dank voor de tip, ga ik doen:thumup:
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  17. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.440
    1.611
    113
    Om in Nederland bij evenementen binnen te komen is dat voldoende. Maar alle landen mogen hun eigen voorwaarden koppelen aan de app. Hopelijk wordt dat wel meer uniform. Hoe het allemaal precies zit weet ik niet. Ik heb zelf Janssen gehad. In Nederland krijg je dan na twee weken een groen vinkje, in andere landen na 5 weken..
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  18. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.471
    2.160
    113
    Zover had ik het dus nog niet bekeken. Was voor ons ook geen noodzaak voor want wij hebben geen corona gehad en krijgen dus sowieso 2 prikken. En onze kinderen zijn 9 en 14, dus die zijn sowieso niet gevaccineerd als we deze zomer op vakantie gaan.

    Jammer voor je zoon. Leuk advies, 1x prikken na besmetting maar dus alleen voor in NL. Of hij moet nog kunnen switchen naar Janssen zoals je ergens al noemde.
     
  19. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.362
    12.053
    113
    Vrouw
    Ik zal het eens aankaarten bij hem. Ik weet niet of hij er heel erg mee bezig is. Hij is meer het type: "komt vast wel goed, ik zie het dan wel";)
    Is de eerste keer dat hij zonder ons op vakantie gaat. De eerste keer vliegen. Komt vast goed toch?o_O

    Kleine kinderen worden groot:confused:
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha die van mij gaat een weekje naar Friesland met een vriend mee en een midweekje met 6 vrienden in een huisje ergens op de Utrechtse Heuvelrug ;) en hij gaat met ons nog een paar dagen mee naar Volendam met vakantie, zo lekker relaxt zonder al die uitzoekerij.
    Als hij zelf naar Spanje wil dan zou ik het hem zelf ook laten uitzoeken hoe het allemaal zit dat is nu eenmaal de consequentie van een reis naar het buitenland.
    Klinkt lullig maar als mijn zoon met zoiets op de proppen zou komen dan mag die het ook zelf uitzoeken wat er nodig is.
     

Deel Deze Pagina